wtorek, 13 kwietnia, 2021

projekty a polityka rachunkowości

Home Forum Sektory Samorządy projekty a polityka rachunkowości

Oglądasz 4 wpisy - 1 z 4 (wszystkich: 4)
  • Autor
    Wpisy
  • #17585
    monika33
    Uczestnik

    Chciałam zasięgnąć Waszej opinii na temt teralizacji projektów. Jednostka budżetowa realizuje projekt. W ramach projektu zatrudnia osoby na umowę zlecenie. Czy te osoby mogą podpisywać sie pod względem merytorycznym, rachunkowości.celowości, legalności itp. Jak to ująć w polityce racunkowości?Czy jednak musi to być pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze czasu, na etacie?

    #17588
    123456
    Uczestnik

    Przepisy precyzują dokładnej sprawowanie stanowiska głownego księgowego , jako wymóg zatrudniania na warunkach umowy o pracę . Natomiast nie precyzują co do stanowisk innych w księgowości . Wydaje mi się ,że brak podstawy do dyskwalifikowania pracownika zatrudnionego w opisanej przez ciebie formie umowy do sprawowania wymienionych funkcji w procesie kontroli finansowej. Sa różne okoliczności zatrudniania w takiej formie prawnej , np długie zastępstwo pracownika etatowego , gdy ten przebywa na długom zwolnieniu lekarskim … Brak sprawowania funkcji kontrolnej przez osobę na umowę zlecenie , doprowadziło by czasem do sytuacji ( w małych jednostkach ) , że wszystkie funkcje kontrolne sprawował by gł. księgowy , albo kierownik jednostki , a to doprowadziło by do paranoi.

    #17601
    wk
    Uczestnik

    Z kolei art. 44 ust. 2 ufp mówi, że okreśłone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej mogą być powierzone pracownikom (!) jednostki. Więc jeśli uznamy, że to są właśnie takie obowiązki, to chyba umowa zlecenia odpada.

    #17607
    kikcloud
    Uczestnik

    no własnie, a co na to wasza polityka rachunkowości mówi. Jeżeli nic nie mowi to nie mogą. 😀

Oglądasz 4 wpisy - 1 z 4 (wszystkich: 4)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.