czwartek, 26 listopada, 2020

Przetarg ograniczony

Home Forum Sektory Samorządy Przetarg ograniczony

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Autor
    Wpisy
  • #15345
    Anonim
    Nieaktywny

    Witam
    Mam do Was takie pytanko: W przetargu ograniczonym na dostawę paliwa do samochodów służbowych i maszyn roboczych określono warunki, iż stacja musi znajdować się na terenie miasta, a kryteria oceny ofert: cena 30 %, upust 40 %, odległość 30 %. Wg zamawiającego jest to uzasadnione potrzebami, gdyż maszyny robocze spalają ogromne ilości paliwa, więc nie byłoby to uzasadnione ekonomicznie, ponieważ pojazd spaliłby na samym dojeżdzie do stacji.
    Czy uznalibyście to tłumaczenie zamawiającego? Ja się skłaniam do tego, żeby je przyjąć, bo faktycznie nie byłoby to za bardzo ekonomiczne podejście…, ale chcę się upewnić w swoim przekonaniu 🙂
    Co myślicie, jak sprawa wygląda u Was?
    Pozdr

    #15346
    dorotab
    Uczestnik

    Cześć. Zastanowiłabym się na tą „odległością” przyjętą jako jedno z kryterium oceny ofert. Jej wartość przyjęta jest na poziomie wartości ceny. Czy bilans punktów nie doprowadzi do tego, że wygra oferta w sumie droższa, a odległość jednej stacji od drugiej będzie niewielka. Rozumiem, że przyjęto jakieś przedziały do oceny tej odległości i nie jest to jedynie odczucie subiektywne członków komisji przetargowej lub też osoby zajmującej się tym postępowaniem.

    #15347
    Anonim
    Nieaktywny

    Dzięki za odpowiedz. Też mam wątpliwości, co do relacji ceny i odległości. W zasadzie może dojść do tego, że wygra stacja bliższa, ale i droższa, a to już nie będzie wydatkowanie w sposób oszczędny i celowy.
    Odległość stacji od siedziby jednostki jest podawana w ofertach i mierzona przez wykonawców.
    W sumie przetargi na paliwo są bardzo wrednym tematem, ale tak sobie pooglądałam specyfikacje innych podmiotów i przyznaję, że w dużej części stosują kryterium odległości lub wprost podają w warunkach, iż stacja musi znajdować się w odległości np do 5 km od siedziby – tak jest np w postępowaniach NIKu.
    No cóż, samo w sobie kryterium nie jest złe, ponieważ ze względu na potrzeby zamawiającego jest to moim zdaniem uzasadnione, ale podpowiem im, żeby zastanowili się nad wartością procentową, jaką mu przypisują.
    Jeszcze raz dziękuję.
    Pozdr 🙂

    #15348
    dorotab
    Uczestnik

    Nasunęła mi się jeszcze jedna myśl. Równorzędne usytułowanie kryterium ceny i odległości może doprowadzić do świadomego działania firm posiadających stacje blisko siedziby zamawiającego, objawiajacego się tym, że nie będą zainteresowane obniżeniem ceny co musiałyby uczynić, gdyby była ona jedynym kryterium oceny ofert, wiedząc, że zyskają punkty za odległość. Jak pokazuje życie ceny paliw nie odbiegają aż tak bardzo od siebie, aby zrównoważyc punkty za odległość.
    Być może należałoby śladem NIK-u przeprowadzić analizę na jakie koszty dojazdu do stacji godzi się zamawiający /czytej odległość w kilometrach od siedziby do stacji/, a głównym kryterium pozostawić cenę, na którym to polu konkurowaliby wykonawcy. Biorąc pod uwagę fakt, że często na odcinku kilku kilometrów można spotkać stacje różnych firm, możnaby zakładać, że konkurencyjnośc cenowa podniosłaby się na korzyść zamawiającego.

    #15359
    Anonim
    Nieaktywny

    A to ciekawy punkt widzenia – dzięki 🙂

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.