przetarg
- This topic has 8 odpowiedzi, 4 odpowiedzi, and was last updated 16 years, 4 months temu by .
Oglądasz 9 wpisów - 1 z 9 (wszystkich: 9)
Oglądasz 9 wpisów - 1 z 9 (wszystkich: 9)
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.
Na rmont ulic zostało przeprowadzone postępowanie w trybie nieograniczonym złożono dwie oferty:
1 – na 120 tyś
2- na 130 tyś
oczywiscie wygrała oferta 1, ale umowę z wykonawca podpisano na kwotę do 183 tyś
tłumaczą mi że tyle zakładali w budżecie, ja się z tym nie zgadzam,
Jakie jest wasze zdanie na tn temat?
Cześć. Masz rację – umowa winna opiewać na kwotę wynikajaca z oferty. Nie ma znaczenia kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Możnaby pokusić sie o sprawdzenie, czy zamawiajacy przwidywał w spercyfikacji udzielenie zamówień uzupełniających, co mogłoby spowodować rozrzerzenie przedmiotu zamówienia a tym samym wzrost jego wartości. Z tym, ze bardziej prawidłowe byłoby zawarcie w takim przypadku dwóch umów.
Masz rację on tłmaczą jeszcze, że to wynika z trudnosć w określeniu zkresu przedmiotu zamówienia (w tym wypadku powierrzchni remontowanych ulic) ale w SIWZ jes zapis że chodzi o ok 2500 m2 , ok 500 m2
Witaj bezwzględnie to co podajesz jest nieprawidłowe. Wiążąco dla stron jest kwota z oferty. Ponieważ przy robotach budowlanych często trudno oszacować dokładnie wartość robót ustawodawca przewidział okreslenie w umowie z wykonawcą wartości ryczałtowej (może być mniejsza ale nie większa) chyba że wystąpią nieprzewidziane okoliczności i trzeba wykonać roboty dodatkowe inspektor sporządza protokól konieczności a zamawiający wyraża zgodę i wtedy zawiera się umowę na roboty dodatkowe (do 20% WARTOŚCI PIERWOTNEGO ZAMÓWIENIA) I jeszcze jedno siwz musi mieć zapis że zamawiający dopuszcza mozliwość prac uzupełniających.
Chciałbym tylko sprostować jedną z powyższych wypowiedzi : w świetle nowelizacji Pzp roboty dodatkowe udziela się do max. 50% wartości zamówienia podstawowego (art.67).
Dzieki mama za sprostowanie.
Cześć. Wydaje mi się, że w przypadku o który pyta lukpi, raczej nie ma mowy przy podpisywaniu umowy o robotach dodatkowych, gdyz jak napisała k-asiek konieczność ich wykonania wynika dopiero po rozpoczeciu prac.
dzieki za pomoc,
zaznaczam że postepowanie miało miejsce 2 2006 roku przed nowelizacją
Sensem wyjątkowego zmieniania umowy o zamówienia z powodu zwiększonych robót jest bezwględnie powstanie okoliczności których nie można było przewidzieć przed zwarciem umowy i to zamawiający musi udowodnić że ich nie mógl przewidziec. W każdym innym przypadku oznaczałoby to, że zamawiający opisał przedmiot zamówienia niedokładnie a tym samym i zaniżył ewntualnie wartość zamówienia.
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net