środa, 24 kwietnia, 2024

przetarg

Home Forum Sektory Samorządy przetarg

Oglądasz 9 wpisów - 1 z 9 (wszystkich: 9)
  • Autor
    Wpisy
  • #12414
    lukpi
    Uczestnik

    Na rmont ulic zostało przeprowadzone postępowanie w trybie nieograniczonym złożono dwie oferty:
    1 – na 120 tyś
    2- na 130 tyś
    oczywiscie wygrała oferta 1, ale umowę z wykonawca podpisano na kwotę do 183 tyś
    tłumaczą mi że tyle zakładali w budżecie, ja się z tym nie zgadzam,
    Jakie jest wasze zdanie na tn temat?

    #12417
    dorotab
    Uczestnik

    Cześć. Masz rację – umowa winna opiewać na kwotę wynikajaca z oferty. Nie ma znaczenia kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Możnaby pokusić sie o sprawdzenie, czy zamawiajacy przwidywał w spercyfikacji udzielenie zamówień uzupełniających, co mogłoby spowodować rozrzerzenie przedmiotu zamówienia a tym samym wzrost jego wartości. Z tym, ze bardziej prawidłowe byłoby zawarcie w takim przypadku dwóch umów.

    #12420
    lukpi
    Uczestnik

    Masz rację on tłmaczą jeszcze, że to wynika z trudnosć w określeniu zkresu przedmiotu zamówienia (w tym wypadku powierrzchni remontowanych ulic) ale w SIWZ jes zapis że chodzi o ok 2500 m2 , ok 500 m2

    #12437
    k-asiek
    Uczestnik

    Witaj bezwzględnie to co podajesz jest nieprawidłowe. Wiążąco dla stron jest kwota z oferty. Ponieważ przy robotach budowlanych często trudno oszacować dokładnie wartość robót ustawodawca przewidział okreslenie w umowie z wykonawcą wartości ryczałtowej (może być mniejsza ale nie większa) chyba że wystąpią nieprzewidziane okoliczności i trzeba wykonać roboty dodatkowe inspektor sporządza protokól konieczności a zamawiający wyraża zgodę i wtedy zawiera się umowę na roboty dodatkowe (do 20% WARTOŚCI PIERWOTNEGO ZAMÓWIENIA) I jeszcze jedno siwz musi mieć zapis że zamawiający dopuszcza mozliwość prac uzupełniających.

    #12440
    mama0454
    Uczestnik

    Chciałbym tylko sprostować jedną z powyższych wypowiedzi : w świetle nowelizacji Pzp roboty dodatkowe udziela się do max. 50% wartości zamówienia podstawowego (art.67).

    #12442
    k-asiek
    Uczestnik

    Dzieki mama za sprostowanie.

    #12455
    dorotab
    Uczestnik

    Cześć. Wydaje mi się, że w przypadku o który pyta lukpi, raczej nie ma mowy przy podpisywaniu umowy o robotach dodatkowych, gdyz jak napisała k-asiek konieczność ich wykonania wynika dopiero po rozpoczeciu prac.

    #12468
    lukpi
    Uczestnik

    dzieki za pomoc,
    zaznaczam że postepowanie miało miejsce 2 2006 roku przed nowelizacją

    #12523
    k-asiek
    Uczestnik

    Sensem wyjątkowego zmieniania umowy o zamówienia z powodu zwiększonych robót jest bezwględnie powstanie okoliczności których nie można było przewidzieć przed zwarciem umowy i to zamawiający musi udowodnić że ich nie mógl przewidziec. W każdym innym przypadku oznaczałoby to, że zamawiający opisał przedmiot zamówienia niedokładnie a tym samym i zaniżył ewntualnie wartość zamówienia.

Oglądasz 9 wpisów - 1 z 9 (wszystkich: 9)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.