piątek, 4 grudnia, 2020

Regulamin organizacyjny w małych jednostkach

Home Forum Sektory Samorządy Regulamin organizacyjny w małych jednostkach

Oglądasz 6 wpisów - 1 z 6 (wszystkich: 6)
  • Autor
    Wpisy
  • #14710
    terka
    Uczestnik

    witam,
    mam problem: czy w małej jednostce budżetowej (zakład obsługi placówek oświatowych), liczącej sześć etatów, może nie być regulaminu organizacyjnego?
    Otrzymałam informcję, że w tak małych jednostkach nie ma obowiązku tworzenia takiego regulaminu (faktycznie statut z ubiegłego stulecia nie wspomina o takim obowiązku).
    Czy istnieje przepis regulujący kwestię liczebności etatowej jednostki i uzależniający od tego obowiązek lub brak obowiązku ustalenia regulaminu organizacyjnego? 😳
    Jednostka nie ma regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy, tylko statut.

    #14713
    terka
    Uczestnik

    W temacie regulaminu pracy już znalazłam – art. 104 ust 2 kodeksu pracy (poniżej 20 pracowników nie jest wymagany).

    #14722
    misio
    Uczestnik

    [QUOTE BY= terka] W temacie regulaminu pracy już znalazłam – art. 104 ust 2 kodeksu pracy (poniżej 20 pracowników nie jest wymagany).[/QUOTE]

    ale regulamin organizacyjny to co innego co regulamin pracy. wg. mnie powinien być i basta:smile:

    #14726
    terka
    Uczestnik

    Według mnie też, i basta 😀
    Tylko że to za mało – potrzebuję podstawę prawną. albo choć coś „w podobie”.

    #14728
    misio
    Uczestnik

    [QUOTE BY= terka] Według mnie też, i basta 😀
    Tylko że to za mało – potrzebuję podstawę prawną. albo choć coś „w podobie”.
    [/QUOTE]

    „w podobie”:smile:

    Zgodnie z treścią art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.), kontrola finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych dotyczy procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem. Zadaniem kierownika jednostki jest ustalenie w formie pisemnej procedur kontroli finansowej oraz zapewnienie ich przestrzegania. W myśl art. 47 ust. 3 w związku z ust. 2 tego artykułu, zakres przedmiotowy procedur kontroli finansowej powinien obejmować procesy dotyczące pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych.

    Przepisy prawa nie przewidują, w jakiej formie mają być prezentowane procedury kontroli. Należy zatem przyjąć, iż powinny być one zawarte w powszechnie stosowanych w praktyce administracyjnej nośnikach norm prawnych, tj. regulaminy, wytyczne kierownictwa, zakresy obowiązków itp. Treść ww. procedur powinna uwzględniać „Standardy kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych”[1].
    http://mofnet.gov.pl/dokument.php?const=7&dzial=489&id=81692

    ale to tylko w podobie:razz:

    #14732
    dorotab
    Uczestnik

    Cześć. Nie wiem jakiego samorzadu dotyczy pytanie ale np w powiecie art. art. 36 ust. 1 ustawy o samorzadzie powiatowym.

Oglądasz 6 wpisów - 1 z 6 (wszystkich: 6)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.