Witam,
Mam serdeczną prośbę o radę bardziej doświadczonych ( ode mnie) audytorów. Problem jest tego rodzaju: powiatowe jednostki organizacyjne na polecenie starostwa, (a raczej tak się utarło od kilku lat), sporządzaja poza obowiązującymi sprawozdaniami takze sprawozdania Rb-23, które są przewidziane tylko dla państwowych jednostek budżetowych, a takze sprawozdania Rb-27S i Rb-28S za m-c i narastająco.( Instrukcja wymaga tylko narastająco). Główna księgowa twierdzi,że taki system pozwala jej ściślej kontrolować wydatki i stan środków na rachunkach podległych jednostek i poprawia skuteczność kontroli. Nie mam wątpliwości, że wymagania są nadmierne w sosunku do obowiązujących zasad, ale jak podejść do takiego argumentu dotyczącego kontroli. Przecież ja mam ocenić skuteczność przyjętego systemu i trudno jest mi sformułować rekomendację o zaniechaniu nadmiernej sprawozdawczości.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.