Staż pracy
- This topic has 6 odpowiedzi, 4 odpowiedzi, and was last updated 14 years, 5 months temu by .
Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.
Witam. Spotkałam się z różną interpratacją przepisów na temat zaliczenia podstawowych okresów pracy do dodatku za wyaługę lat w dodatkowym miejscu pracy. Proszę o wasze opinie. Przykład; pracowałam w urzędzie 6 lat w latach 1998 do 2004 jako podstawowe miejsce pracy i pełny etat. Od 2005 roku pracuję w innym urzedzie, pełny etat, podstawowe miejsce pracy i mam 6% stażu. W 2007 roku podjęłam jeszcze dodatkową pracę na 1/2 etatu w innym urzędzie. jaki będzie liczony staż w dodatkowym miejscu pracu, czy mależy liczyć od zera czy te 6% z okresu zakończonego zatrudniniea mozna do tego stażu dodatkowego wynagrodzenia dodać?? ❓
Witaj 🙂
Moim zdaniem nie można (niestety, bo też podjęłam dodatkową pracę i mam staż liczony od zera).
Zgodnie z § 11.2. Jeżeli praca w urzędzie stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego (rozp. RM z dnia 2 sierpnia 2005 r.w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich), tak samo reguluje to rozp. RM z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (§ 7.2.) – „jeżeli praca w jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego”.
Zastanawiam się, czy aby na pewno nia można zaliczyć zakończonych 6 lat . Również pracuję dodatkowo i zaczynam staż od 0, ale też podstawowe zatrudnienie nie ustało:smile: Ja rozumiem przepis w ten sposób że aktualnego podstawowego zatrudnienia nie zalicza się. Ale gbybym miał inne zakończone okresy zatrudnienia (np w 3 innych jednostkach, urzędach)?? Moim zdaniem można te okresy zaliczyć do dodatkowego zatrudnienia
Interpretacja terka jest poprawna. Polecam do przecgladu Rachunkowość budżetowa 2007 i 2008r. (raczej będzie to w 2007r.) . W tym opracownaiu jest dokładnie opisanych kilka przypadków liczenia stażu i okresu zatrudnienia – w podobnym przypadku jak podajesz. Jest tam podana podstawa prawna. Nie pamiętam tylko w jakim numerze 😳 Uważam, że warto przeczytać. Wyjaśnienie jest dobrze opisane.
Aby szybciej znależć przeczytaj spis treści.
Każdy pracowdawca indywidualnie rozpatruje każdy przypadek. Zerknę do rachunkowości. Polecam też artykuły:
http://www.infor.pl/temat-dnia-prawo/85041,Naliczanie-stazu-pracy-przy-ustalaniu-uprawnien.html
http://rp.pl/artykul/55705,156658_Samorzadowiec_moze_pracowac_na_dwoch_etatach_niemal_bez_ograniczen.html
Pozdrawiam i życzę miłego weekendu
ależ mi namieszałeś, Dota 🙂
Ale z tego, co podesłałeś (dziękuję) wprost wynika, że w mojej dodatkowej pracy żle ten przepis interpretują (i ja dotąd też!). Mam zakończone okresy, więc powinni mi staż uwzględnić.
Dzięki, sprawdzę to jeszcze i jeśli tak interpretują to PIP-y, to zastukam do kadrowej 🙂
Melduję, że dzwoniłam do PIPu. Dota ma rację.
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net