wtorek, 22 września, 2020

termin zapłaty

Home Forum Sektory Samorządy termin zapłaty

Oglądasz 12 wpisów - 1 z 12 (wszystkich: 12)
  • Autor
    Wpisy
  • #11109
    nickkita
    Uczestnik

    czy to normalne, że termin zapłaty podany w umowie jest inny niż termin zapłaty podany na fakturze? który termin jest właściwy?

    #11110
    agnisia
    Uczestnik

    Ja bardzo często się z tym spotykam, traktuje to jako nieprawidłowość. Termin ustalony w umowie traktuje jako właściwy.

    #11111
    nickkita
    Uczestnik

    a z czego to wynika że termin z umowy winno się wpisać na fakturze? chciałabym to udowodnić i dać zalecenia właściwego praktykowania.

    #11112
    agnisia
    Uczestnik

    Termin zakończenia prac, odbioru, zapłaty itp. reguluje się w umowie, faktura powinna być wystawiona zgodnie z postanowieniami umowy.

    #11113
    agnisia
    Uczestnik

    Oczywiście jeśli inne terminy zostały dotrzymane,

    #11114
    nickkita
    Uczestnik

    a czy jest na to jakiś paragraf? bo musze to jakoś uzasadnić.

    #11115
    agnisia
    Uczestnik

    umowa jest zobowiązaniem stron,

    czy termin na fa jest wcześniejszy ?czy też zapłata nastąpiła później. Jesli kierownik jednostki zapłacił dużo wczesniej wykonawcy sprawdź nie tylko umowe i terminy na fa, ale przedewszystkim postepowanie. Należy sobie odpowiedziec na pytanie jaki interes miał kierownik jednostki wcześniej regulować zobowiązania?

    #11116
    kacha
    Uczestnik

    Witam,
    Ja bym się nad tym zastanowiła. Zależy czy termin zapłaty wskazany na fakturze jest krótszy od tego wskazanego w umowie, wtedy oznacza to, że jest to niekorzystne dla jednostki, ale w drugą stronę, to nie wiem ❓
    Oczywiście to powinno być zgodne, ale czasami są różne wyjątkowe sytuacje np. w danej chwili, jednostka ma problemy z finansami umawia się więc, że termin płatności na fakturze będzie wskazany inny. A czasami to wynika po prostu z niedopatrzenia. W efekcie ważne jest to czy płacimy wcześniej niż określają to postanowienia umowne. 😉

    #11118
    meg
    Uczestnik

    Termin platności nie jest elementem faktury Vat.
    Zapłacić powinno sie w terminie takim jak jest w umowie. Faktura jest jedynie potwierdzeniem zdarzenia gospodarczego dla celow ksiegowych , niczym wiecej. Termin platności nie jest w zakresie danych wymaganych prawem takich jak numer, data , dane itd.itp. Jest dopiskiem takim jak stwierdzenie „zapraszamy ponownie”. A umowa jest zobowiązaniem stron w której powinien być okreslony termin i ewentualne skutki niedotrzymania terminu. A z tego co piszesz to temin jest określony w umowie.
    Pozdrawiam

    #11119
    nickkita
    Uczestnik

    z tego co się dowiedziałam to tak jak pisze meg – faktura służy tylko celom księgowym a podstawą jest umowa. termin na fakturze jest późniejszy niż w umowie i generalnie pieniążki powinny być już koncie a ich nie ma. szczęście, że jest to urząd bo są inne dochody ale gdyby tak pieniążki miały być dla pracowników na wypłaty to musieliby sobie na nie troszkę poczekać. swoją drogą to dziwne że jest to tak praktykowane bo w rezultacie wymaganym terminem dla wpłacającego staje się termin widniejący na fakturze a jeśli w umowie brak jakichkolwiek skutków z tego tytułu to czym ma się przejmować ten co nie dotrzymał tego terminu.

    #11132
    k-asiek
    Uczestnik

    Jeżeli w umowie nie ma skutków dla niedotrzymania terminów zapłaty to oznacza że umowa zawiera błędy formalne, przepisy kc podają wyraźnie podstawowe elementy, jakie powinna okreslać umowa. Piszę na gorąco, więc nie pamiętam artykułu. Ale jest to dział kc, więc łatwo znaleźć.

    #11141
    nickkita
    Uczestnik

    ok sprawa została odpowiednio opisana. powiem tak – od razu nasuwał się wniosek o spierdzielonej umowie ale nie ma to jak wniosek podparty wnioskami doświadczonych audytorów 😛 dziękuję.

Oglądasz 12 wpisów - 1 z 12 (wszystkich: 12)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.