Udzielanie zamówień publicznych
Home › Forum › Wzajemna pomoc merytoryczna › Wzajemna pomoc merytoryczna › Udzielanie zamówień publicznych
- This topic has 14 odpowiedzi, 7 odpowiedzi, and was last updated 17 years, 3 months temu by adela.
-
AutorWpisy
-
25 listopada, 2006 o 12:09 pm #2839janusz33Uczestnik
Witajcie! 😛
Pytanie: ❓
Pomimo wartości przedmiotu zamówienia mniejszej niż 6000 Euro, Zarząd podjął decyzję o ogłoszeniu przetargu nieograniczonego. 😈
Czy jest to legalne, czy znacie przepisy, którym powinno podlegać takie postępowanie?
Czy wystarczą wewnętrzne uregulowania?
Może to nie temat na piątek? 😉
A może ktoś ma zdanie na ten temat?
Pozdrawiam.25 listopada, 2006 o 12:39 pm #2840dorotabUczestnikcześć. jeżeli zarząd podjął decyzje o udzieleniu tego zamówienia w trybie przetargowym, to należy je przeprowadzić zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych. co prawda ustawa mówie, iż do wartości zamówienia nie stosuje się ustawy, moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować tryb ustawowy. w każdym przypadku bowiem liczy się gospodarność w wydatkowaniu środków publicznych. wydaje mi się, iz nie jest to przypadek odosobniony. Jeżeli chodzi o przepisy wewnętrzne nic nie stoi na przeszkodzie aby określić w jaki sposób i z jaką procedurą dokonuje się zakupów poniże kwoty 6 000 euro.
25 listopada, 2006 o 12:40 pm #2841robokaUczestnikWitaj!
W związku z tym, że podstawowym trybem udzielania zamówień publicznych jest m.in. przetarg nieograniczony. W związku z tym wartość zamówienia w tym przypadku nie ma znaczenia. Na podstawie tego co napisasłeś mozna wskazć art art 4 ust. 8 ustawy Pzp zgodnie z którym nie ma obowiązku stosowania przepisów ustawy. Ale są jeszcze inne okoliczności wskazujące na zastosowanie przet. nieograniiczonego np. zakaz dzielenia zamówienia na częsci w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy.
Pozdrawiam25 listopada, 2006 o 1:17 pm #2842adelaUczestnikUstawa prawo zamówień publicznych określa podmiotowy obowiązekstosowania określonych trybów postępowania. Art 4 określa wyłączenia z ogólnych zasad, które oznaczają, że w konkretnych sprawach można działać w inny sposób. Jeżeli zarząd, który odpowiada za wykonanie zadań, podjął decyzję, że konkretny zakup ma być realizowany w trybie przetargu nieograniczonego, to jego wola. Niedopuszczalny był by przypadek, gdyby określony zakup należało by dokonać w określonym trybie, a przeprowadzono by w innym, niż nakazują przepisy ustawy.
Pozdrawiam1 grudnia, 2006 o 10:49 am #2870adamusikUczestnikUstawa PZP mówi, ze umowy zawiera się w formie pisemnej, a ustnie mogą być zawarte umowy na zasadach szczególnych….
Prosiłabym o pomoc skad dowiedzieć sie o tych warunkach szczególnych?
Chodzi mi o to, że wykonawca zrobił na słowo budowę i nie może teraz odzyskać pieniędzy, bo żadnej umowy nie ma.
Proszę o pomoc. Pozdrawiam.1 grudnia, 2006 o 6:25 pm #2872dorotabUczestnikustawa nie mówi nic o ustnej formie umowy ale jedynie o formie szcególnej, jeżeli przepisy tego wymagają /np. akt notarialny – komentarz do ustawy wydany przez uzp/. Ponadto, do umów zawieranych w sprawach zamówień publicznych stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, który w art. 648 ust. 1 mówi, iż umowa o roboty budowlane, a z taką umową masz do czynienia, powinna być stwierdzona pismem.
2 grudnia, 2006 o 10:28 am #2873adamusikUczestnikDzięki za pomoc Dorota. Pozdrawiam
5 grudnia, 2006 o 11:01 am #2877audytorzUczestnikczy w przypadku powołania do komisji przetargowej członka, który nie jest pracownikiem zamawiającego, powinien być upoważniony pisemnie przez kierownika zamawiającego? Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć ?
Pozdrawiam
5 grudnia, 2006 o 11:15 am #2878dorotabUczestnikcześć. ustawa pzp nie zawęża kręgu członków komisji przetargowej jedynie do pracowników zamawiającego. samo powołanie do komisji osoby spoza pracowników zamawiającego daje jej takie same uprawnienia w komisji jak pozostałym powołanym w jej skład spośród pracowników. jedynie dla wykonywania czynności zastrzeżonych dla kierownika zamawiającego wymagane jest upoważnienie /np. wykluczenie wykonawcy, odrzucenie oferty, wybór oferty najkorzystniejszej/
30 grudnia, 2006 o 11:49 am #2972audytorzUczestnikJeśli zamawiający w drodze przetargu nieograniczonego wyłonił wykonawcę z ktorym podpisał umowę inną niż wynikała z oferty (zmieniony zakres robót i wysokość wynagrodzenia) Co za to grozi? A jaka powinna być rekomendacja audytora?
Proszę o Wasze opinie.30 grudnia, 2006 o 1:22 pm #2974dorotabUczestnikcześć. z czego wynikała zmiana zakresu robót?
30 grudnia, 2006 o 2:16 pm #2975audytorzUczestnikMiło Dorota że się odzywasz,
problem polega na tym, że kierownik jednostki tłumaczy zmianę zaqkresu robót dodatkowymi pieniędzmi, ktore pozyskał i negocjacjami z wybranym oferentem że za większe pieniądze można zwiększyć ilość robót. Cel jest szczytny ale co z procedurą ?30 grudnia, 2006 o 2:58 pm #2976dorotabUczestnikrozumiem, że SIWZ nie przewidywała udzielenia zamówień uzupełniających? moim zadniem zamawiający nie mogł, chociażby na podstawie art. 140 zawrzeć takiej umowy. winien rozpisać nowe postępowanie. możnaby się zastanowić nad zastosowaniem w tym przypadku art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie zamówienia nie objętego w SIWZ.
30 grudnia, 2006 o 3:21 pm #2977gabiUczestnikZgodnie z Art. 140 ust. 2 ustawy pzp, umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ. Jeśli zamawiający dostał więcej pieniędzy i chciał zlecić większy zakres robót to moim zdaniem są dwa wyjścia:
– albo robi nowe zamówienie – procedura w zależności od wartości zamówienia,
– albo jeśli spełnione są przesłanki dla robót dodatkowych to udziela zamówienia z wolnej ręki – ale na to powinna być zawarta odrębna umowa.
Jeśli zamówienie w części wykraczającej poza pierwotny przedmiot zamówienia zostało już zrealizowane to moim zdaniem stanowi to naruszenie dyscypliny finansów publicznych ale ja bym raczej przywoływała Art. 17 ust. 6 + ewentualnie ust. 7 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Natomiast jeśli nie zostało jeszcze zrealizowane to być może da się to jakoś naprawić.3 stycznia, 2007 o 9:12 am #2988adelaUczestnikCześć. W tym przypadku nastąpiło naruszenie przepisu art. 144 ustawy pzp. Jeżeli w trakcie terminu trwania postępowania kierownik otrzymał dodatkowe środki, które umozliwiały ustalić inny przedmiotowy zakres robót, oraz wyzsze wydatki, to mógł uniewaznić postepowanie i ogłosić nowy przetarg. W tym przypadku jest uzasadnione podejrzenie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych w związku z art. 17, ust 6 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. W postępowaniu przetargowym niema negocjacji.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.