ważne
- This topic has 9 odpowiedzi, 3 odpowiedzi, and was last updated 13 years, 2 months temu by .
Oglądasz 10 wpisów - 1 z 10 (wszystkich: 10)
Oglądasz 10 wpisów - 1 z 10 (wszystkich: 10)
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.
chodzi o samorząd
proszę o swoje opinie i podpowiedzi w następującej sprawie:
jak postępujecie – proceduralnie – w temacie zamknięcia do końca 2010r. Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym
to zadanie audytowe, które niebawem muszę zrealizować, a jeszcze nie wiem jak się do tego zabrać
proszę o podpowiedzi 😀
😀
i co nikt nie robi takiego zadania ?
Anetka to jest twoje zadanie audytowe? Bo moim zdaniem wchodzi w zakres działalności jednostki i prawdopodobnie nikt jako audytor tego nie robił, bo byłoby to przejęciem przez niego obowiązków i odpowiedzialności lub uprawnień wchodzących w zakres zarządzania jednostką a i naruszeniem niezależności audytora.
I co to jest /bo nie do końca rozumiem/ zamknięcie PFGZGiK – jego likwidacja?
zgodnie z ustawą Powiatowe Fundusze…. istnieją do końca 2010r. , a następnie wszystkie zobowiązania i należności przecjhodzą na powiat (i też zasilają budżet powiatu)
jeśli chodzi o naruszenie niezależności audytora – to tak daleko bym nie wychodziła – nie ma tu nic wspólnego z łamaniem przyjętych zasad audytu
naruszenie prawa – też nie
chodzi mi o to, czy ktoś z was już coś takiego analizował:
ja sobie to wyobrażam w ten sposób: zrobić analizę przychodów i rozchodów – aby określić ile zł przejdzie na przyszły rok do budżetu, opracować uchwałę o likwidacji funduszu – i to chyba tyle 🙂
można jeszcze ewentualnie pokusić się o sprawdzenie wydatków jakie były dokonywane oraz jakie są zobowiązania i z czego wynikają……….
No tak, ale to nie audytor ma robić, on może sprawdzić czy zostało prawidłowo zrobione i niekoniecznie do końca 2010 r. Chyba, że chcesz to traktować jako zadanie doradcze, /ale mam wrażenie, że to jest zadanie na zlecenie/. 😉
Moim zdaniem na dzień dzisiejszy nie jest to pytanie do audytorów wewnętrznych, bo jestem przekonany, że nikt tego dotychczas nie robił – ale mogę się mylić. 🙂
no tak
ale 😀 ………
audyt prowadzi się w każdym czasie, więc ex ante Funduszu też można 😉
więc jak – jakieś porady 😆
Moim zdaniem to powinno być już dawno załatwione od strony formalnej. Starosta miał przygotować uchwałę, a stara rada powiatu powinna ją zatwierdzic. Służby organizacyjne i finansowe powinny wiedzieć jak to przeprowadzić. Rację ma marian, że audytor może sprawdzić, czy wszystko jest i zostanie zrobione prawidłowo. Jak teraz w powiecie zastanawiają się jak to zrobić, to chyba coś jest nie tak.
Sorry Marian. Postawiła misię mała literka. Pozdrawiam
no nie do końca się zgadzam – ja wcale nie napisałam, że powiat nie wie jak do tego podejść
aw ma służyć pomocą w tej kwestii również
natomiat co do starej RP to nie tak – ona nie musi zatwierdzać uchwały tylko dlatego że jej kadecja już się kończy i trzeba szybko to zrobić, przecież jest nowa Rada 🙂
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net