środa, 23 września, 2020

wieloletni plan inwestycyjny

Home Forum Sektory Samorządy wieloletni plan inwestycyjny

Oglądasz 8 wpisów - 1 z 8 (wszystkich: 8)
  • Autor
    Wpisy
  • #6723
    dorwol
    Uczestnik

    Witam mam pytanie czy wprowadzenie wieloletniego planu inwestycyjnego jest wymagane przepisami prawa jeśli tak to które to regulują
    kto jest odpowiedzialny za wdrożenie takiego planu kto powinien być koordynatorem
    za pomoc dziękuje

    #6735
    romb
    Uczestnik

    Porównaj art. 166 i art. 184 ustawy o finansach publicznych.Pozdrawiam

    #6778
    dorwol
    Uczestnik

    Witam mam pytanie odnośnie art.166 i art.184
    ustawy o finansach publicznych.
    Nie wiem czy dobrze je odczytałam ale zrozumiałam że art.166 daje prawo wyboru tego czy wdrożyć w życie wieloletni plan inwestycyjny (WPI) cytuje: Uchwała budżetowa może określać WPI
    Zaś art. 184 mówi wyraźnie co określa uchwała budżetowa cytuje:
    uchwała budżetowa określa wydatki związane z wieloletnimi planami inwestycyjnymi
    proszę o odpowiedź czy dobrze to zrozumiałam i jaki jest z tego wniosek mamy obowiązek wdrożenia WPi czy też nie?
    Pozdrawiam

    #6780
    eo
    Uczestnik

    Moim zdaniem jeżeli w danym budżecie są środki związane z wieloletnimi inwestycjami to taki plan zrobić trzeba bo w innym przypadku trudno jest choćiażby fizycznie prowadzic rozliczenie takiej inwestycji – zgadnie z planem,

    #6781
    dorwol
    Uczestnik

    Jeśli nalezy wprowadzić taki plan kto Waszym zdaniem powinien być koordynatorem tego planu.
    Burmistrz czy może Skarbnik a może Naczelnik wydziału Inwestycyjnego
    Pozdrawiam

    #6789
    dorwol
    Uczestnik

    bardzo prosze o pomoc o własne zdanie jest mi ta rada pilnie potrzebna
    pozdrawiam i czekam

    #6790
    romb
    Uczestnik

    Witam,
    trudno mi sobie wyobrazić że jst działa bez strategii rozwoju, więc moim zdaniem wpi powinien wynikać z tej strategii i zawierać planowane zamierzenia inwestycyjne o strategicznym znaczeniu, a także inne o okresie realiazacji dłuższym niż jeden rok. Kwestia koordynatora powinna byc rozważona w kontekście istniejącej lub docelowej struktury organizacyjnej jst. Jestem jednak zdania, że warto pokusić się o uregulowanie obowiązków i odpowiedzialności w zakresie przygotowania inwestycji, jej realizacji a następnie rozliczenia i przyjęcia do użytkowania w wewnętrznym akcie prawnym ( regulaminie, uchwale, itp). Jeśli istnieje komórka zajmująca się inwestycjami, to uważam, że ona ( kierownik tej komórki) powinna koordynować wpi, a jeśli nie to skarbnik. Ale powtórzę jeszcze raz, że to powinno wynikać z kokretnych, lokalnych warunków, potrzeb i możliwości.
    Pozdrawiam.

    #6797
    dorwol
    Uczestnik

    Tak myślałam że Naczelnik Wydzialu Inwestycyjnego powinien być koordynatorem
    WPI a prawda jest iz nie posiadamy WPI jest wiele różnych programów inwestycyjnych ale nie pokrywają się ze strategią zresztą strategia rozwoju miasta jest już nieaktualna
    za pomoc dziękuje

Oglądasz 8 wpisów - 1 z 8 (wszystkich: 8)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.