czwartek, 1 października, 2020

Witam wszystkich

Home Forum Sektory Wojskowe Jednostki Budżetowe Witam wszystkich

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Autor
    Wpisy
  • #3058
    joanna
    Uczestnik

    Od 7 miesięcy pracuję w Jednostce Wojskowej. Stworzyłam dwa plany roczne – na rok 2005 i na rok 2006, ale nadal mam problem z wyodrębnieniem obszarów do audytu, tak by jak najlepiej uwzględnić specyfikę. Na razie skupiłam się na standardowych obszarach typu: finanse, zarządzanie zasobami ludzkimi, systemy informatyczne czy kontrola wewnętrzna. Ale mam wrażenie, że to nie obejmuje wsystkich obszarów działalności jednostek wojskowych.
    Pozdrawiam

    #3073
    konrado
    Uczestnik

    wojskowa jednostka budżetowa – jak przyjęło się nazywac jednostki budżetowe, które z reguły sa dysponentami budżetu 3 go stopnia i które mają obowiązek prowdzenia rachunkowości nie odbiegają od ogólnych zasad dotyczących jednostek budzetowych. tak, że jeśli tak zrobiłas to dobrze.
    jako wyjątek od tej zasady można by było podac to, że moga one przekazywac środki do podległych jednostek – mimo że same są dysponentami ostatniego ! 3 stopnia – do tak zwanych pododdziałów będących na zaopatrzeniu a które to moga byc już innymi jednostaki wojskowymi oraz o odmiienności może stanowic to że zaopatywanie tych jednostek odbywa sie dwutorowo:
    w systemie zdecentralizowanym- w drodze zakupów na rynku w ramach zamówień publicznych i systemie scentralizowanym- dora otrzymywane w ramach określonych wielkośc (norm) w naturze.
    Mozna by było więc zastanowic sie nad audytem oprócz zamówień publicznych równiez zaopatrywania zcentralizowanego a jescze lepiej pozbywania sie mienia bo to w tych jednostkach nie jest sprzedawanie i nie zasila budżetu państwa z tych jednostek tylko jest przekazywane do zsobów Agencji Mienia Wojskowego
    Serdecznie pozdrwaiam
    K*

    #3076
    joanna
    Uczestnik

    Dzięki za informacje, ale nie wiem czy wchodzić w samą działalność jednostki i tutaj jest największa specyfika.
    Próbowałam wyszczególnić obsszary na podstawie głównych zadań jednostki, ale dla laika jest to meksyk (tzn dla osób nie związanych z określonymi zadaniami – nie są one do określenia). Tutaj mam największy problem.
    Na razie skupiłam się na czysto cywilnej części.

    #3162
    konrado
    Uczestnik

    Myślę, że to dobrze jak na cywilnej
    bo rozróznianie cywilna i wojskowa działalność
    z punktu widzenia kontroli finansowej/audytu
    w wojskowych jednostkach budżetowych to tak jak
    działalnośc ogólna (jak piszesz cywilna)- są to jak pisałem (prawie typowe ) jednostki budżetowe, których kierownicy (w tym przypadku dowódcy) posiadaja uprawnienia dysponenta 3-go stopnia i w obszarze kontroli/audytu jednostki te funkcjonuja na zasadach ogólnych dotyczących tak regulacji prawnych jak i zasadach gospodarki finansowej przeznaczonych dla jednostek budżetowych
    i 2 działalnośc szczególna (czyli ,,wojskowa”) – ale ta dotyczy działaności przede wszystkim szkoleniowej (służba zasadnicza) i działaności związanej z gotowością bojową.
    Uważam Joanno, że do zagadnienia audytu w jednostce trzeba podchodzić bez kompeksów cywila czy kompeksów kobiety (w sensie, że one w wojsku od niedawna i stanowią niewielką grupę) i celowe jest prowadzic audyt na zasadach ogólnych, tj, jak to nazywasz części czysto cywilnej

    Dlatego domniemam, że robisz to poprawnie, czego Ci życzę
    pozdrawiam
    K*

    #3402
    Anonim
    Nieaktywny

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    #3405
    emus
    Uczestnik

    Autorytet to tylko przez pracę, a konkretnie przez jej pozytywne efekty. Ale to przecież wiesz.

    #3423
    Anonim
    Nieaktywny

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    #3424
    emus
    Uczestnik

    No to witam.

    #3509
    Anonim
    Nieaktywny

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    #3511
    emus
    Uczestnik

    Zgadzam się z Hudsonem.

    #3577
    Anonim
    Nieaktywny

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.