Z pamiętnika młodego audytora ;)
- This topic has 18 odpowiedzi, 7 odpowiedzi, and was last updated 12 years, 8 months temu by ryszard.
-
AutorWpisy
-
28 maja, 2011 o 10:42 am #20584agulekUczestnik
Witajcie 🙂
Jako że jestem poczatkującym audytorem, co i raz mam jakieś pytania i wątpliwości.
Dzięki pomocy kolegów i koleżanek audytorów udało mi się przebrnąć przez analize ryzyka i plan audytu (po terminie ale audyt rozpoczęłam od 1 stycznia tego roku).
Teraz przede mną ogromne wyzwanie – pierwsze zadanie. 😛
Temat: Pozyskiwanie i wykorzystanie środków pomocowych.
Mam zamiar skupić się na stronie organizacyjnej: wyodrębnieniu komórki, obsadzie, regulacjach, zakresach obowiazków. Potem liczba – zestawienie projektów z poszczególnych programów – złożonych i realizowanych. Kwoty dofinansowania, projekty w trakcie oceny, projekty odrzucone – jeśli tak to dlaczego. Ewentualnie na przykładzie jakiegoś projektu cały etap od złożenia wniosku do uzyskania dofinansowania.
Proszę o podpowiedzi, uwagi odnośnie zakresu zadania i jego przeprowadzenia- jak zawsze będą bardzo cenne 🙂 Np. odnośnie popularnych ostatnio kryteriów oceny i sposobu klasyfikowania wyników.Z góry dziekuję za pomoc 🙂
28 maja, 2011 o 3:05 pm #20586kulesUczestnikdobrze kombinujesz, idź tą ścieżką. Ale to co opisałeś (początkujący audytor to chyba forma męska, jeśli nie to wybacz) kończy się na pozyskaniu wirtualnym kasy. Nic nie piszesz o realizacji projektu, wypełnianiu obowiązków wynikających z umowy i dokumentów programowych, rozliczenia i pozyskania prawdziwych pieniędzy – czy to znaczy, że zamierzasz ograniczyć się do etapu wygrania konkursu? Możesz się ograniczyć, ale temat zadania, oprócz pozyskania wskazuje też, że interesuje cię wykorzystanie, czyli realizacja projektu.
Pierwszy etap zadania dobrze opisałeś, zrób to uwzględniając kwalifikacje pracowników, szkolenia, możesz zastanowić się też z czego wynika decyzja żeby pisać wniosek akurat na taki temat (to powinno wynikać nie z potrzeby dnia, ale ze strategii rozwoju, WPI itp.) i kiedy taka decyzja jest podejmowana, na ile przed terminem złożenia wniosku.
A potem sprawdzisz realizację i rozliczanie. Przy pozyskiwaniu środków konkretnym ryzykiem jest strata grubej kasy na opracowanie dokumentacji, a pośrednio też czasu (czyli kasy) niepotrzebnie zaangażowanych do pracy nad wnioskiem urzędników, w przypadku niewygrania konkursu. Jeśli zadanie było wymyślane tylko dlatego, że akurat był taki konkurs to ta kasa już raczej na amen przepada.28 maja, 2011 o 3:26 pm #20588agulekUczestnikPoczątkująca audytorka jakoś mi nie pasowało 😉
dzięki za uwagi. Chcę sie zając również wykorzystaniem środków, z tym ze nie wiem jak bardzo sie zagłebiać w temat, czy skoncentrować się na jednym zadaniu od a do z, bo nie wiem czy dam radę przerobić wszystkie? jeśli wiecej niz jeden projekt to ile? mamy realizowanych 14 projektów z róznych programów – 11 z RPO, 1 z POIŚ, dwa z POKL.
Może moje pytania wydadza sie komuś głupie, ale trudno mi było określić nawet ile czasu zajmie mi to zadanie i nie wiem jak „rozłożyć siły” żeby zdążyć ze wszystkim.
Wszystkie wskazówki mile widziane 🙂31 maja, 2011 o 10:52 am #20591123456UczestnikJeżeli mogę przedstarwić swoje stanowiski to proszę :
Otórz założenia jak na wstępie ogólne , a i owszem zasadne. Natomista pracy audytowej w dokumentacji z realizacji zadania ( Projektu) jest dużo . Proponuje , żebyś zrealizowała po jednym zadaniu z każdego progromu . To i tak wystarczy na któryś miesiąc pracy . A pozawoli zgłebić wiedzę o zasadach obowiązujących w każdym projekcie .
Pozdrawiam31 maja, 2011 o 1:40 pm #20593ryszardUczestnikAqulek,sorki nie ma głupich pytań,są tylko pytania skierowane do niewłasciwych osób.Pytasz, podając ciut info ,ilosc projektów- to jedno.Z jakich Działań są projekty?,jakie są wartości wsparcia?( ile kasy ma w Umowie )) ,jaki jest okres ich realizacji?,czy były kontrole i jakie ? jak wygląda obecnie realizacja finansowa?czy którykowiek projekt jest tzw.”dymiący”( zagrożony )??
Jest jeszcze wiele pytań,ktore przed podjęciem decyzji w oparciu o analize ryzyka ,należałoby zadać.Sorki,ale to może moje skrzywienie zawodowe.. 😀
pozdrawiam
Rszard31 maja, 2011 o 1:56 pm #20594pietrykaUczestnikMoim zdaniem temat rzeka i potrzeba dużo czasu na to aby zrobić i pozyskiwanie i realizację. Druga sprawa ile tych projektów jest. Myślę, że jak „załatwisz” temat pozyskiwania i zanalizujesz przyczyny nie uzyskania tych które „nie wyszły” to nie będziesz miała czasu na audyt realizacji projektów, a co mogłoby być osobnym tematem. Ja robię jeden projekt jako jedno zadanie ale od początku do końca.
7 czerwca, 2011 o 3:18 pm #20607kulesUczestnikja też swego czasu zrobiłem jeden projekt od początku do końca
7 czerwca, 2011 o 3:55 pm #20608agulekUczestnikDziękuję za wszystkie uwagi i wskazówki.
Jesli w trakcie analizy ryzyka do planu zapisałam „pozyskiwanie i realizacja” (tak jest zapisane w planie) to czy teraz w momencie pracy nad konkretnym zadaniem mogę to zawęzić tylko do pozyskiwania?
Myślałam zeby po części dotyczącej pozyskiwania czyli tej ogólnej jak pisałam wczesniej, zrobić tak jak napisał Ryszard – analizę ryzyka dla konkretnych projektów ze względu na ich wartość, procent dofinansowania, czy projekty sa twarde czy miękkie itp. i wybrać jeden z nich a potem „rozebrać na czynniki pierwsze” w cześci dotyczącej realizacji.
Jak myślicie? Bo ja mam już mętlik w głowie 🙄8 czerwca, 2011 o 7:26 am #20611ryszardUczestnikNo cóż,tak w pisaniu na forum zabraknie NAM czasu,a urlopy tuż,tuż.Proszę ,jesli możesz ,skontaktuj się telefonicznie lub mailowo. 😀
Sądzę,że rozwikłamy problem, Aqulek. 😀 Jesli będzie potrzeba,poprosimy też inne osoby z zakresu funduszy unijnych. 😀
serdeczności,
Ryszard9 czerwca, 2011 o 1:22 pm #20620AnonimNieaktywnyHej,
Znalazłam coś takiego w sieci:
http://www.ssaw.opole.uw.gov.pl/pliki/files/6.pdfMoże się przyda, zwłaszcza strona 4 i 5.
Pozdrawiam
9 czerwca, 2011 o 1:40 pm #20622agulekUczestnikLainy serdeczne dzięki 🙂
Ryszard pisałam przez kontakt do admina merytorycznego na gdz (Twojego maila ani nr telefonu nie posiadam) ale chyba nie wysłało mi wiadomości.
W każdym razie dziekuję za wskazówki, już sobie to wszystko trochę poukładałam. W razie czego będę pisac i prosic o dalsze rady )9 czerwca, 2011 o 1:56 pm #20623ryszardUczestnikAqulek,jasne,nie mam nic od Ciebie,moze dlatego,że nie jestes zarejestrowana lub masz przeglądarkę EX7?Stare typy przegladarek nie pokazuja całej stronki. Nie mniej jestem, jesli bedzie możliwym ? do pomocy.Temat jest dośc skomplikowany ,ale nie sądzę ,ze nie do pokonania.
Adres stronki GDZ juz podawalem,nie chcę naruszac zasad na forum Audyt.Net.
serdecznosci,
Ryszard23 lipca, 2011 o 2:24 pm #20755duduUczestnikJa wprawdzie trochę w audycie pracuję, nie mniej jednak cenię sobie podpowiedzi koleżanek i kolegów audytorów. Zajęłam się zadaniem zarządzanie i kontrola nad wykorzystaniem środków z funduszy unijnych. Macie może jakieś propozycie, może ktoś już takie zadanie robił? Pozdrawiam i życzę miłego weekendu wszystkim.
27 lipca, 2011 o 1:31 pm #20781ryszardUczestnikWitam,rozumiem duduś,że zajmujesz się audytem systemu zarządzania i kontroli w konkretnym Programie Operacyjnym ,Priorytecie .
Nie mam wprawdzie ,aż tak wielkiego doswiadczenia w tematach audytu funduszy unijnych,ale jeśli coś mogę wspomóc? to proszę o mailika w temacie.
serdeczności życzę,
Ryszard28 lipca, 2011 o 9:22 am #20784duduUczestnikUstaliłam z szefem, że mam zająć się zarządzaniem i kontrolą nad wykorzystaniem środków z funduszy unijnych nie tylko w zakresie jednego programu, bardziej chodzi o to, żeby zapobiec zwrotowi środków i ustalić jakieś ogólne procedury do poszczególnych zadań z udziałem środków unijnych. A jak mogę się z Tobą Ryszardzie skontaktować?
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.