środa, 1 grudnia, 2021

Zadanie audytowe – zakupy

Home Forum Sektory Samorządy Zadanie audytowe – zakupy

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
  • #21281
    mrox
    Uczestnik

    Zakupy, zamówienia publiczne, w tym: działalność komisji przetargowych, procedury zamówień, zgodność zakresu dostaw z udzielonym zamówieniem, zawieranie i realizacja umów.

    Proszę o sugestie dotyczące powyższego tematu

    #21283
    tomeks
    Uczestnik

    1. Planowanie – czy zdecydowano się w jednostce opracowywanie rocznych planów. Jeśli tak jak ma się plan do planu finansowego jednostki.
    2. Czy stworzono odpowiednie struktury, które w odpowiednim czasie (tj. z odpowiednim wyprzedzeniem) informują o końcu umowy (czasowym, wartościowym).
    3. Pkt 1 i 2 i jeszcze dodatkowych informacje powinny doprowadzić do wniosku, czy zamówienia są płynne. Czy są martwe okresy, gdzie na dany asortyment nie było aktualnej umowy.
    4. Regulamin zamówień publicznych – czy jest aktualny, praktyczny itp. itd. 😀 Czy stworzone odpowiednie obowiązki dotyczące jego przeglądu i aktualizacji (np. raz w roku).
    5. Struktura przetargów. Zobacz co było w przetargu ograniczonym, co w nieograniczonym, a co w pozostałych trybach. Te ostatnie mają zastosowanie po spełnieniu przesłanek wymienionych w ustawie. Kto decyduje o wyborze trybu.
    6. Powoływanie komisji. Czy są każdorazowo powoływane. Czy skład komisji daje gwarancję bezstronnego wyboru najkorzystniejszej oferty.
    7. SIWZ – tryb opracowywanie. Kto jest odpowiedzialny, czy opiniowane przez prawników.
    8. Ogłoszenia (termin i miejsce) – czy zgodnie z ustawą.
    9. Wnioski przetargowe z poszczególnych komórek organizacyjnych – najlepiej rozpisać sobie jako proces.
    10. Kryteria jakościowe – kto decyduje, czy są opiniowane.
    11. Ocena ofert – warto zrobić jakieś testy
    :mrgreen: ciekawe kwiatki wychodzą.
    12. Potwierdzanie na fakturach – zgodność z umową (testy).
    13. Oczywiste omyłki – sposób ich poprawiania, kto, kiedy, czy następuje odpowiednie powiadomienie wykonawcy;
    14. Czy zdarzyły się przypadki rażąco niskich cen, jak postępuje się w takich przypadkach, kto odpowiada za postępowanie, kto ocenia wyjaśnienia;
    15. Uzupełnianie dokumentów – w jaki sposób, kto nadzoruje powyższy proces;
    16. Wykluczenie oferenta – czy jest wystarczająca podstawa, w jaki sposób dokonuje się wykluczenia i w jaki sposób zawiadamia się o tym;
    17. Rejestrowanie ofert.
    18. Umowy i aneksy do umów:
    • Sprawdzić czy jest rejestr umów i czy do niego utworzono;
    • Czy występuje zgodności treści umów z ogłoszeniami;
    • Czy umowy są odpowiednio dekretowane i podpisywane:
    To tak na szybko 👿

    #21285
    terka
    Uczestnik

    To ja dorzucę jeszcze w zakresie zabezpieczenia interesów zamawiającego:
    czy w umowach są zawarte postanowienia dotyczące nienależytego wykonania umowy (w tym kary umowne),
    czy są postanowienia dotyczące odbioru przedmiotu umowy – sposób dokumentowania (protokolarnie)
    czy w umowach są wskazane osoby odpowiedzialne za nadzór nad realizacją umowy (po stronie zamawiającego).

    Używam terminu Zamawiajacy, ale takie zapisy, w mojej ocenie – powinny się znaleźć w umowach niezaleźnie od wartości zamówienia (tj. także w umowach zawieranych na dostawy, usługi i roboty bodowlane o wartości nieprzekraczajacej równowartości 14.000)

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.