środa, 24 kwietnia, 2024

Zajęcie pasa drogowego – reklamy

Home Forum Sektory Samorządy Zajęcie pasa drogowego – reklamy

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Autor
    Wpisy
  • #5908
    ajuri
    Uczestnik

    Jak waszym zdaniem należałoby zinterpretować art. 40 ust. 6 ustawy o drogach, który brzmi: „Opłatę za zajęciepasa drogowego w celu, o którym mowa ust. 2 pkt 3 ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych powierzchni pasa drogowego zajętej przez rzut poziomy obiektu budowlanego albo powierzchni reklamy, liczby dni zajmowania pasa drogoqwego i stawki opłaty za zajęcie 1m2.; ust. 10 brzmi: Zajęcie pasa drogowego o powierzchni mniejszej niż 1m2 lub powierzchni pasa drogowego zajętej przez rzut poziomy obiektu budowlanego lub urządzenia mniejszej niż 1m2 jest traktowana jak zajęcie 1m2 pasa drogowego”. Czy w związku z powyższymi przepisami, gdy reklama ma powierzchnię np. 0,64m2 to czy przy obliczaniu opłaty za umieszczenie reklamy powierzchnię tą traktujemy jako 1m2?
    Pozdrawiam

    #5910
    izmi
    Uczestnik

    ajuri,
    sam/-a sobie odpowiedziałeś/-aś
    pzdr 🙂

    #5914
    mama0454
    Uczestnik

    Jasne, że tak należy to rozumieć.

    #5934
    ilonak
    Uczestnik

    Nie zgadzam się. Nie stosujemy takiej wykładni gdyż: reklama to nie to samo co urządzenie obce czy obiekt budowlany!!!! Rozróżnienie to widać w art. 40 ust 2 pkt. 2 i 3. Każde z tych elementów traktowane jest OSOBNO. A w art. 40 ust. 10 jest mowa tylko o obiekcie budowlanym i urządzeniu, nie ma słowa o reklamie. Pozdrawiam serdecznie

    #5936
    meg
    Uczestnik

    Przeczytaj sobie art. 40 ust.2 pkt 3 ustawy z dn. 21 marca 1985 o drogach publicznych(Dz. U. 04 nr 204 poz. 2086) oraz rozporządzenie RM z dnia 1 czerwca 2004r. w spr. okreslenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U.04.nr 140 poz.1481) wtedy napewno zmienisz zdanie. 😀

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.