piątek, 27 listopada, 2020

zaliczki

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Autor
    Wpisy
  • #7119
    joawar
    Uczestnik

    Czy możecie mi podpowiedzieć jak w obecnie Wasze firmy poradziły sobie z tematem zaliczek (Np. na delegacje, drobne wydatki)

    #7128
    kacha
    Uczestnik

    Dalej wypłacają, jak gdyby nigdy nic. liczą na to, że luka w przepisach będzie szybko uzupełniona. 😕

    #7134
    joawar
    Uczestnik

    W projekcie nowego rozp. MF w sprawie gospodarki finansowej jedn. bud … dodano w par. 15 punkt którego brzmienie wyjaśnia tylko zaliczki udzielone na podstawie innych przepisów np. delegacje zagraniczne ale już krajowe i inne wydatki są i będą ( jeżeli ten projekt przejdzie) bezpodstawne

    #7135
    joawar
    Uczestnik

    I jeszcze, Kacha dzięki serdeczne za odzew, bo już zwątpiłam w to forum

    #7137
    dota
    Uczestnik

    może sprawa zaliczek pozstawiona jest do uregulowania przez kierowników jednostek w np polityce rachunkowości czy procedurach kontroli.
    Musi byc podstawa chociażby wewnętrzna

    #7138
    joawar
    Uczestnik

    Moim zdanie podstawa prawna. Jeszcze raz nadmieniam, ze w zmienionym rozporządzeniu (projekcie) mówi się o mozliwości udzielania zaliczek wskazanych w innych przepisach.
    Brzmi to tak: Państwowe jednostki budżetowe mogą udzielać zaliczek wyłącznie w zakresie określonym w odrębnych przepisach.
    Jak sądzicie, a co będą mogły samorządowe?

    #7141
    dota
    Uczestnik

    zaliczka jest wydatkiem , wydataki mozna realizować w ranicach planu, szczegółowe kwestie w wewnętrznych procedurach (czyli kto i na jakich zasadcah otrzymuje zaliczki oraz spośób rozliczenia) dopóki nie będzie zapisów w rozporządzeniach wykonawczych to bedzie to najlepsze wyjście.

    #7144
    joawar
    Uczestnik

    sorki ale nie do końca przemawia to do mnie.

    #7146
    eo
    Uczestnik

    zgadzam sie z DOTA – rozporządzenie nie okreśła sposobu dokumentowania wydatku (rachunek/faktura), mówi zaś o możliwości dokonania wydatku sensu stricte (rozdysponowanie środków budżetowych) tylko i wyłącznie do wysokości planu- $15 z uwzględnieniem zaangażowania tego planu – $14
    Resztę powinna załatwić – Procedura obiegu dokumentów lub inne przepisy WEWNĘTRZNE

    #7148
    joawar
    Uczestnik

    i to, też mnie nie przekonało.

    #7166
    dota
    Uczestnik

    nie szkodzi, czasem potrzeba czasu (z własnego doswiadczenia) 😀

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.