wtorek, 16 kwietnia, 2024

zmiany instr kancelaryjna

Home Forum Sektory Samorządy zmiany instr kancelaryjna

Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
  • Autor
    Wpisy
  • #22055
    jadtra
    Uczestnik

    Pilne koleżanki i koledzy audytorzy do 31.07.2011r. samorzady moga wysyłać do MSWiA propozycje zmian (pisze potocznie) do instrukcji kancelaryjnej tej nowej. ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
    z dnia 18 stycznia 2011 r.

    Zrobiłam szerokie rozeznanie wśród audytorów samorzadowych i 😯 nie usłyszałam propozycji do rozszerzenia klasyfikacji do audytu. Mamy klasyfikację 172 -1720 i 1721 oraz 173… z okresem archiwizacji „A” :mrgreen:
    Uważam (bez konsultacji z innymi bo wakacje), że można by dać na B5 lub B10 materiały na podstawie których zostały opracowane : plany audytu, przygotowawcze do analizy ryzyka zadania… Nie mam z kim omówić tematu. Czasu jest b. mało. Lokalni albo sa na urlopach, albo już się na nie wybierają.
    Dzwoniłam do 2-óch dużych metropolii (z 16) i jeszcze jest cisza, tam także urlopu albo sa zaskoczeni taka możliwością…. a czasu jest bardzo mało :mrgreen:

    To treść informacji z: samorzad.pap.pl
    Wklejam link strony http://www.samorzad.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_samorzad.pap.pl&_PageID=2&s=depesza&dep=92786

    a także treść poniżej. Gdyby nie samorzad.pap.pl to szansa zmian jednolitych dla wszystkich by umknęła na zawsze 😉

    „W związku z sygnalizowanymi postulatami wskazującymi na potrzebę przeglądu rozporządzenia z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 i Nr 27, poz. 140) MSWiA udostępniło na swojej stronie do pobrania formularze umożliwiające zgłoszenie zmian.

    Swoje uwagi samorządy mogą przesyłać elektronicznie w postaci plików .xls lub .ods, stanowiących wypełnione danymi wspomniane arkusze do pobrania. Pliki należy podpisać podpisem elektronicznym upoważnionego przedstawiciela urzędu, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

    Resort zaznacza, żeby przy zgłaszaniu propozycji do jednolitych rzeczowych wykazów akt samorządy kierowały się potrzebą uniwersalności wykazów akt (tak by były „odporne” na ciągle zmieniające się przepisy prawa) a nie literalnego dostosowania ich do istniejących przepisów. Chodzi o to, aby nie trzeba było zmieniać rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów za każdym razem, gdy pojawi się nowe zadanie.

    Jednocześnie ministerstwo zastrzega, że zmiany uszczegóławiające wykaz akt w taki sposób że każda zmiana szczegółowego przepisu prawa nakładającego określone zadanie będzie wymagała zmiany rozporządzenia mogą nie być w ogóle brane pod uwagę.

    Propozycje zmian w rozporządzeniu będą przyjmowane przez MSWiA jeszcze do 31 lipca. W oparciu o nie, do15 września 2011 zostanie przedstawiony do uzgodnień projekt zmian w rozporządzeniu. Ministerstwo chce, aby nowe jednolite rzeczowe wykazy akt obowiązywały od 1 stycznia 2012 i były znane samorządom co najmniej dwa miesiące wcześniej.

    Celem obowiązującego od stycznia 2011 r. rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych było umożliwienie tworzenia akt spraw w postaci elektronicznej i zastąpienie nimi tradycyjnych teczek aktowych.

    Formularze wraz z instrukcją wypełniania są dostępne na stronie: http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/wolnytekst/9170/ ” 😎

    #22078
    wiolka
    Uczestnik

    Witam
    Czas ucieka, 31 lipca wkrótce 😀
    Czy podejmowaliście w swoich jednostkach działania w zakresie zmian w JRWA dotyczących audytu wewnętrznego?

Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.