piątek, 19 kwietnia, 2024

123456

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 91)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Audyt Pilne #21408
    123456
    Uczestnik

    Tak dla szczegółu nie ma w naszej branży jsfp takiego przepepisu który zabrania przeprowadzania dwuch trzech czy ….? kontroli na raz ( obecnie taki stan trwa w mojej jst – są trzy w jednym czasie ) Jestem na bieżaco z szukaniem przepisów regulujących tą kwestę – nie ma takich dla jasności. Są natomiast przepisy dotyczące przedsiębiorców. I tak na podstawie art. 82 ustawy o ograniczaniu nieuczciwej konkurencji u jednego przedsiębiorcy nie może odbywać się w jednym czasie więcej niż jedna kontrola – którą defakto prowadzą organy państwowe- US, ZUS, UKS , NIK … ( wyjątek stanowi nakaz sądowy , prokuratorski ??) . Tak więc o przediębiorców zadbano , a w mojej jst kontrolujący wydzierają sobie kwity – pracownicy 80% czasu pracy poświęcają na obsługę kontroli . A wszystko dlaczego – ano moja jednostka dobrze i dużo realizuje projektów unijnych – i co trzeba sprawdzić czy faktycznie tyle można i czy nie ma … ??

    W odpowiedzi na: art.133a DzU 2010.257.1726 o fin pub coś na ten temat??? #21376
    123456
    Uczestnik

    Ale faktycznie analizując tem przypadek i środki państwowe, to realnym staje się fakt , że ten obowiązek bezwzglęnie pasuje dla służb wojewody , Bo w końcu on dzieli te środki i jest wykonawcą zadań rządowych w terenie . W jst to tylko może , ale nie musi ? .

    W odpowiedzi na: art.133a DzU 2010.257.1726 o fin pub coś na ten temat??? #21375
    123456
    Uczestnik

    To zależy ? kto w twojej jednostce ( jst) ma przypisane obowiązki wykonywania kontroli zarządczej na poziomie II – a taki obowiązek występuje . Jeżeli ożeniono tym audytora to jakie ma wyjście ?? Bo obowiązek KZ na I poziomie z mocy prawa wykonuje kierownik jst , może zcedować współudział na swoje służby kierownicze , ale w jednostkach podległych w tym w Wydziałach realizujących zadania statutowe ( patrz – inwestycyjne) robi kontrolej KZ poziom II, a może to robić audytor . Brak jest formalnego zakazu wykonywania KZ przez audytora . Wnioskował o taki ustawowy podział ról Prezes NIK – ale posłowie nie przychylili się do wniosku . Więc ??? pożyjemy zobaczymy , jeśli będzie obowiązek corocznie kontroli tych inwestycji to nie ciekawa perspektywa w tych samorządach , gdzie brak funkcji kontrolera KZ.

    W odpowiedzi na: art.133a DzU 2010.257.1726 o fin pub coś na ten temat??? #21370
    123456
    Uczestnik

    Myślę , że chodzi między innymi o schetynówki , inwestycje oświatowe dofinansowane z Ministerstwa …. i kontrolę zarządczą jednostki samorządowej , która realizuje taką inwestycję . A kto ma inne pomysły ??

    W odpowiedzi na: plan audytu na 2011 #21112
    123456
    Uczestnik

    Tak przekazuję tabelę z obszarami ryzyka dla ppotrzeb oszacowania ryzyka przez kierownika jednostki w skali 1-5.
    Potem robię włana ocenę tego ryzyka i dalej metodą matematyczną szacuję ryzyko i wnoszę obszary o najwiąkszym ryzyku do planu audytu

    W odpowiedzi na: zarządzenie w sprawie zarządzania ryzykiem #21076
    123456
    Uczestnik

    Witaj Dudusiu
    Wiesz normy zasady i kompetencje swoje , a życie swoje . Ja w swojej jednostce jak bym nie opracował , nie napisał zarzadzenia , regulamunu KZ II stopnia , zmian w Regulaminie organizacyjnym , przeprowadził analizę ryzyka dla KZ II stopnia ….. ( oczywiście , jako audytor) to do tej pory by było nie zerobione , a odpowiedzialnośc przed kontrolą zewnętrzna padła by na mnie ???? Więc co było robić na początku roku , zakasać rękawy i do roboty …. tyle . My audytorzy swoje , a życie swoje ……….. Natomiast ci na górze ciągle nowymi przepisami nam skrzydełka podcinaja i kompetencje umniejszają .,… Może funkcję audytora też zamienia na koordynatora i robota ??? . Ja mam w każdym razie przechlapane i tyle . Mieszkam z dala od dużych miast i na zmianę roboty widoki kiepskie ze względu na daleki dojazd . więc siedzę robię i tak musi być ??

    123456
    Uczestnik

    Jeśli mogę si wypowiedzieć to moje zdanie jest takie . Wybrać próbę do badania z całej populacji ( wydawanych decyzji w urzędzie ) Rozumiem , że znajdą się tam różne zakresy tematyczne – zgodnie z kompetencjami urzędu. należy zgłębić wiedzę w każdym temacie .
    A już praktycznie :
    Zacząć od strony dowodwej – zebranie materiału zgodnie z przepisami dla potrzeb wydania danej decyzji. Następnie to już wziąść KPA i kolejne etapy zgodnie z kodeksem zwewyfikować . Zwrócić uwagę w treści decyzji na właściwe podstawy prawne ,informację o prawie do odwołania. terminowość , właściwość uczestnictwa stron w postępowaniu, prawidłowość doręczenia …itp – jak stanowi KPA . Można jak starczy czasu zweryfikować na koniec procesy odwoławcze , zasadność odwołań , rozstrzygnięcia organów odwoławczych …. To nam pomoże zwryfikować ryzyko związane z wadliwym systemem w danym obszarze .Na których stanowiskach jest najwięcej uchybień i postawić odpowiednie wnioski ???

    W odpowiedzi na: Audyt Informatyczny #21065
    123456
    Uczestnik

    Bardzo dziękuję kolegom za cenne wskazówki . pozdrawiam 😉

    W odpowiedzi na: koordynator kontroli zarządczej #20967
    123456
    Uczestnik

    Przepraszam , może nic nie rozumiem , a może niewiele rozumiem , ale jak się mają te dwie sprawy tj. wydanie zarządzenia z dnia 29 września br w sprawie planu działania i sprawozdania z niego do sprawowania obowiązku i zakkresu kontroli w samorządach . Bo chyba jest to zakładka dla audytorów samorządowych ci się na niej wypowiadają. Wydaje mi się , zgodnie z art. 70 nuofp , że to rozporządzenie dotyczy administracji rządowej ??
    Pozdrawiam i poproszę o rozszeżenie mojego ciasnego umysłu. Bo już się boję , że czegoś niedopatrzyłem w chwili wejścia w życie nowej ustawy i coś zaniechałem . Pozdrawiam 123…

    W odpowiedzi na: DZIERŻAWA #20902
    123456
    Uczestnik

    Moim zdaniem powinno być tak: umowa dzierżawy wraz z ceną bierzącą, zawierająca w treści określone warunki zwolnienia a czynszu. Dalej na wniosek dzierżawcy zaakceptowanie przez wydzierżawiającego zakresu robót remontowych – na piśmie. Następnie przedstawienie poniesionych kosztów ( faktur) za materiały/usługi. Protokoły odbioru tych robót z uczestnictwem przedstawiciela dzierżawcy. Dalej Decyzja / Zarządzenie kierownika o zwolnieniu z czyszu na okres ?? zgodnie z wyliczonym czasem proporcjonalnie do poniesionych kosztów adaptacyjnych wcześniej zaakceptowanych.
    W kartotekach / programie komputerowym zaznaczyć okres zwolnienia / zawieszenia płatności. Następnie po tym okresie należy dokonać aktualizacji cen rynkowych wynajmu – przeliczyć zgodnie z nowymi wartościami i parametrami. Dokonać wznowienia decyzji o nowym wymiarze czynszu – skutecznie dostarczyć ją dzierżawcy i tyle bym zaproponował .

    W odpowiedzi na: dotacje dla szkół niepublicznych #20899
    123456
    Uczestnik

    Jeżeli uważasz że faktury są tzw. lewe , to nic innego nie pozostało , jak zrobić ksero i wystąpić z pismem do Naczelnika Urzędu skarbowego załączają te faktury z zapytaniem , czy VAT od tych faktur został rozliczony należycie . Napisz , jako audytor o ewentualnych swoich podejżeniach o nieprawidłowościach. Pewwnie odpowiedzą ci na początku wymijająco , nie udzielą zdecydowanej odpowiedzi , ale będą wiedzieli co z tym zrobić dalej. Nie musisz się obawiać , działania zgodne ze standardami AW . I wszystkie podmioty publiczne obowiązują przepisy o dochowaniu tajemnicy służbowej

    W odpowiedzi na: dotacje podmiotowe #20884
    123456
    Uczestnik

    Zgodnie zprzepisami ( ustawa o syst. oświaty) organ udzielający dotacji ma określone obowiązki kontrolne wobec podmiotu , kożystającego z dotacji. Obowiązkiem samorządu jest ustanowić szczegółowe prawo w tym zakresie ( uchwała rady) i uszczegółowić zakres obowiązków podmiotu dotowanegi oraz prawny zakres kontrolny z ramienia samorządu. Pponadto należy zawrzeć restrykcje wynikające z ujawnionych nieprawidłowości. W takim jak opisujesz przypadku proponuję niezwłocznie wydać decyzję w sprawie zwrotu nienależnie pobranej kwoty dotacji wraz z odsetkami i w określonym terminie. Ponadto w związku z okolicznościami poświadczenia nieprawdy przez podmiot dotowany( z treści domyślam się , że do takiego naruszenia doszło) należy sprawę niezwłocznie kierować do prokuratury , celem zbadania. Natomiast dodatkowo w razie nie uiszczenia w terminie określonej należności z tytułu zwtotu dotacji sprawę należy kierować na drogę sądową w postępowaniu cywilnym . Wydaje mi się , że droga egzekucji administracyjnej na podstawie art. 66 uofp nie ma tu odniesienia. Natomiast zaniechanie działań jak proponuję kwalifikuje organ samorządowy na dyscyplinę budżetową – jako zaniechanie dochodzenia należności budżetowych. Takie mam zdanie , temat jest ciekawy , chętnie poczytam inne opinie koleżeństwa w tej sprawie. Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Dyrektor – koordynatorem w PO KL #20727
    123456
    Uczestnik

    Co sądzicie , w przypadku umowy- cywilno prawnej z dyrektorem , na tzw. koordynację projektu należy zastosować nabór z udziałem procedury konkurencyjności ( tzw. przetarg ofertowy). Czy wójt z własnym pracownikiem /dyrektorem szkoły może to uczynić pomijając zasady konkurencyjności , tylko tak zwyczajnie – bez żdnego zbierania , wcześniej rozsyłania ofert. …

    W odpowiedzi na: Rozporzadzenie z dnia 29 marca 2002r. #20676
    123456
    Uczestnik

    0410
    Wybacz , ale uważam , że na tym forum wypowiadają sie osoby , które faktycznie w danej sprawie mają coś do powiedzenie , podzielenia się własną wiedzą i doświadczeniem. A jeśli nikt z uczestników forum nie ma nic do powiedzenia w danej sprawie , nie prowadził określonych działań . To po prostu się nie wypowiada . to jest dobrowolna stronka a nie kancelaria prawno- doradcza. Wybacz , ale twój ostatni post jest dość kąśliwy dlatego tak zareagowałem , jeśli kogoś dotknąłem za swą szczerość to przepraszam

    W odpowiedzi na: analiza ryzyka #20675
    123456
    Uczestnik

    Witaj Dudusio
    Powiem tak: System Zarządzania ISO – zapewne wprowadziła jakaś instytucja certyfikująca ??? , i myślę , że ma określone prawa wyłączności. Poza tym oni wdrożony system sprawdzają / certyfikują co jakiś czas i wydają po takiej kontroli coś w rodzaju raportu , świadczącego o przedłużeniu praw do systemu ??? ( może niespójnie tłomaczę – ale mam wiedzę ogólną) . Więc proponuje zagraj dyplomatycznie napisz pismo do tej instytucji z zapytaniem o opinie w sprawie jak rekomendują ci władze . A może poproś o wskazania czy rekomendację w sprawie jak chcę twoje władze zrobić rewolicję ! Podsuń pismo takie bardzo wykraszone ?? swojemu szefowi do podpisu i wyślij , gdzie trzeba . Zapewniam cie , że otrzymacie odpowiedź negatywną . Ty bedziesz kryta , Chciałaś tylko dobrze ! A sprawa sama się rozwiąże . Poza tym Auditorzy ISO w czasie najbliższej certyfikacji wybiją z głowy władzom podobne pomysły . Życze powodzenia

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 91)