czwartek, 25 kwietnia, 2024

123456

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 31 z 45 (wszystkich: 91)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Oświadczenia o KZ #20673
    123456
    Uczestnik

    Dziękuję za cenne wskazówki . Wiem , że nie obowiązują oświadczenia w samorzadach. Ale po analizie uznałem takie działania za wskazane . A jednocześnie przydatne do analizy ryzyka, przy budowie planu AW na następny rok . pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Oświadczenia o KZ #20618
    123456
    Uczestnik

    Dziekuję , zaraz zaglądnę, pozdrawiam , a tak na marginesie , może ktoś by wypowiedział zdanie na temat tych spotkań , czy warto 200 km jechać , bo się zastanawiam na przyszłość 😉

    W odpowiedzi na: Z pamiętnika młodego audytora ;) #20591
    123456
    Uczestnik

    Jeżeli mogę przedstarwić swoje stanowiski to proszę :
    Otórz założenia jak na wstępie ogólne , a i owszem zasadne. Natomista pracy audytowej w dokumentacji z realizacji zadania ( Projektu) jest dużo . Proponuje , żebyś zrealizowała po jednym zadaniu z każdego progromu . To i tak wystarczy na któryś miesiąc pracy . A pozawoli zgłebić wiedzę o zasadach obowiązujących w każdym projekcie .
    Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Upoważnienie dla asystenta #20239
    123456
    Uczestnik

    Odpowiadam Tomkowi S
    Otórz moim zdaniem ( i nie tylko) kandydat na audytora , po spełnieniu wymaganych w ustawie warunków , może jedynie wykonywać czynności i podpisywać audyty ( plany, sprawozdania) w jednostce której był dotychczasowo zatrudniony i spełnił wszystkie wymogi . Wówczas po ich dopełnieniu , kierownik tej jednostki sfp daje mu takie uprawnienia określając w zakresie czynności / zmianie warunków pracy, ale tylko jedynie na obszarze działalności tej , a nie innej jsfp. Natomiast żadnych kwitów – zaświadczeń służących na zewnątrz nie jest uprawniony wydawać . Jedynie na wniosek tegoż audytora może dobrowolnie i bez zobowiązań podpisać tzw. pismo / rekomendacje mówiące o przebiegu pracy zawodowej w tej ednostcepotencjalnego kandydata na audytora . Natomiast drugi pracodawca może to wziąść pod uwagę łącznie z świadectwem pracy i ewentualnie uznać ofertę tegoż kandydata na audytora. Śmiem podejrzewać , że w potrzebie tego zawodu takie praktyki znajdą odniesienie . Może się mylę , ale ja właśnie tak odczytuję intencję tych przepisów . Jeśli ktoś ma inne odniesienie , doświadczenie , a może wiedzę zdobytą ze źródła tj. MF na jakimś szkoleniu to chętnie bym zapoznał się z opinią na ten temat . Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Upoważnienie dla asystenta #20230
    123456
    Uczestnik

    Dzięki za wskazania , zawsze dobrze mieć jakieś odniesienia i doświadczenia innych osób . Pozdrawiam i życzę miłego wekendu

    W odpowiedzi na: zoz_moder #20098
    123456
    Uczestnik

    Mam pytanko do koleżeństwa audytorów : Może ktoś z was audytował obszar gdzie zatrudnone są osoby na zasadach art. 140 KP tj. wykonują swoje czynności zawodowe w ramach zadaniowego czasu pracy , a nie ogólnej ewidencji , jak dla pracowników etatowych. Interesuje mnie jak jest rozliczany taki pracownik do wymiaru godzin przepracowanych w nawiązaniu do art. 129KP i jak nalicza mu się należny urlop , jeżeli jest to dodatkowo czas pracy na część etatu , a nie na cały ?
    Bedę zobowiązany za wskazówki

    W odpowiedzi na: kontrola #19798
    123456
    Uczestnik

    Oj drogi Ziuku – dużo nauki przed tobą , uwierz mi , jest wszystko ok. Nie tylko ustawę o fp i rachunkowości przyswój , poczytaj jeszcze trochę innych . Np. o samorządach , bo domyślam się że z tej sfery wywodzisz , skoro piszesz na forum dla samorządowców . Więc polecam lekturkę 😉

    W odpowiedzi na: Pomocy !!! #19698
    123456
    Uczestnik

    A co z podyplomówką? , nic nie wniosła do twojego doświadczenia ??? Nie wiem jak można pomóc na tym forum , ja radzę abyś spróbowała się zkontaktować osobiście z jakimś audytorem z sąsiedniego samorządu – najlepiej powiatowego . Jeśli będzie gość życzliwy i zechce się z tobą spotkać , pokazać trochę dokumentów , podzielić się doświadczeniem, to by był chyba najepszy sposób . Mam nadzieję , że znajdziesz bratnią duszę – próbój . Jeśli nie uda sie to spróbój jakiś polecany przez admina podręcznik – są zamieszczone tytuły w zakładcze _ książki przydatne w audycie i szukaj coś w sprawie metodyki . Poza tym dokładnie czytaj Rozporządzenie MF w spraie … z lutego br. W starej wersji ( bo nowej chyba nie ma ) Podręcznika …. na stronie MF też znajdzuesz trochę wytycznych. Ale najlepiej , żeby cię ktoś życzliwy mógł wprowadzić

    W odpowiedzi na: Kodeks etyki w praktyce #19665
    123456
    Uczestnik

    Drogie koleżnki i koledzy audytorzy – nie niszczie dobrych praktyk i celu , jakiemu służy to forum. Niech ono w dalszym ciągu będzie pomocne i służyć wymianie doświadczeń poglądów i innych ważnych dla nas spraw . Bez względu czy jesteśmy etatowi czy usługodawcy. Robimy jedną robotę i nie mamy wpływów na to że ci na górze pomieszali nasze szeregi. Dobra współpraca i porozumiewanie się na tym forum może kiedyś zaowocować . My etatowi chętnie posłuchamy waszych opinii – usługodawcy ( warunków pracy , podejścia do was kierowników jednostek , jak sobie radzicie z spprawami trudnymi ….?) Takie doświadczenia mogą być dla nas wszystkich owocne . Tak że proponuję rozej , zgodę i dobra współpracę . Etykę pozostawmy dla naszych działn merytorycznych. I tak żeby nie było jestem etatowcem , ale chętnie w przyszłości podyskutuję z usługodawcą . Zyczę miłego dnia i uśmiechu na codzień 😉

    W odpowiedzi na: nowe rozp MF z dn. 01.02.2010 w spr audytu #19631
    123456
    Uczestnik

    WITAM KOLEŻANKI I kOLEGÓW . PRAGNĘ ODNIEŚĆ SIĘ DO PARAGRAFU 34 UST 1 PKT. 4 ROZPORZĄDZENIA Z 1 LUTEGO 2010. ROZJAŚNIJCIE MNIE , CZY SPORZĄDZAJĄC SPRAWOZDANIE ROCZNE W PRZYSZŁOŚCI MUSZĘ WCZEŚNIEJ ZASIĘGNĄĆ OPINII / A MOŻE REKOMENDACJI SZEFA CO MAM NAPISAĆ W RUBRYCE – INNE INFORMACJE.
    CZY TO MA BYĆ WZMOCNIENIE NIEZALEŻNOŚCI AUDYTU . A MOŻE JA COŚ ŹLE ROZUMIEM ???
    POZDRAWIAM I BĘDĘ WDZIĘCZNY ZA WASZE OPINIE .

    W odpowiedzi na: audit ISO #19473
    123456
    Uczestnik

    Szanowny Kolego , proponuje zajżyj do procedur Zarządzania ISO , sprawdż , jakie są tam zapisane rekomendacje i wytyczne co do funkcjonowania w twojej plaóce AW . I zgodnie z tam zawartymi zapisami auditorzy ISO mogą dokonać kontroli . Ja sądzę że nie może to być nic wiecej , niż: obowiązek utworzenia komórki i zatrudnienia audytora( to w kadrach) . Dalej mogą sprawdzać faktyczne funkcjonowanie tej komórki i zakres wykonywania czynności audytowych , ale tylko mogą ograniczyć się do sprawdzenia , czy jest plan roczny , sprawozdanie roczne z wykonania Planu , czy są opracowane kierunki działania tj. procedury AW , Karta AW. itp dokumenty. Już na pewno nie wolno im jest sprawdzać konkretnych dokumentów dotyczących przeprowadzania zadań audytowych. A jeżeli by naciskali odwołaj się do uofp oraz standardów AW – kto i w jakim zakresie jest upoważniony do wzglądu w dokumenty robocze AW. Nie wiem czy zadośćuczyniłem twojemu zapytaniu , a jeśli nie to napisz szczegółowiej o jaki zakres kontroli ci chodzi.
    Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Dobra pozycja i pomoc.. #19424
    123456
    Uczestnik

    Bardzo dziękuję za cenne wskazówki co do nabycia książki , tylko proszę o wskazanie , czy można ją kupić przez internet . Próbowałem szukać sposobów kupna , ale bez powodzenia. Jeśli są takowe o poproszę o wskazania , z góry dziękuję i pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Audyt w gminie (plus jednostki organizacyjne). #19314
    123456
    Uczestnik

    Popieram w pełnym przekonaniu SŁAW . Bardzo mądra i retoryczna wypowiedź i życzę dalszych sukcesów tak trzymać . Ja też mam takie zdanie i uważam podobnie w sprawie wagi ryzyka dot. jednostek org.
    pozdrawiam

    W odpowiedzi na: upoważnienie do przeprowadzenia audytu #19202
    123456
    Uczestnik

    Witam .
    Ja uważam , że należy zapytać swojego kierownika jfp, zlecającego czynności doradcze , czy audytor ma swoje stanowisko w sprawie …. przedstawić w formie pisemnej . Czy zadanie bedzie wymagało zbierania materiałów opinii wystapień itp od innych podmiotów organów równiez na piśnie . By dalej rozstrzygać i wydać swoje stanowisko audytu wraz z uzasadnieniem. Jeśli tak to oczywiście czynności doradcze powinny być powierzone równiez pisemnie . Chociaż przyznam , że nie spotlałem opracowanych wskazówek /procedur postepowania w tej kwesti. A jeśli ktoś z koleżeństwa Audytorów ma doświadczenia to chętnie skorzystam z wszkazówek i złotych rozwiązań .
    Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: kontrola zarządcza #19198
    123456
    Uczestnik

    Tak, zgadzam się z podinspektorem . rok 2010 obejmuje oświadczenia i składanie sprawozdań z wykonania planu kontroli zarządczej tylko administrację rządową . W ministerstwie finansów zastanawiają się jak to rozwiązać w przyszłości w samorządach. Zapewne będzie kolejna nowelizacja nuofp . Bo w przeciwnym wypadku , jeśli by to zagadnienie obejmowało wszystkich kierowników jsfp , to wyobraźcie sobie ile takich sprawozdań , oświadczeń musiało by rocznie wpływac do MF , kto by te dokumenty chociaż przeczytał ??

Oglądasz 15 wpisów - 31 z 45 (wszystkich: 91)