wtorek, 23 kwietnia, 2024

123456

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 61 z 75 (wszystkich: 91)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Nielegalne finansowanie gminnej spółki? #18063
    123456
    Uczestnik

    Witam CEEM oraz koleżeństwo audytorów. Powiem jak ja jako audytor rekomendował bym rozwiązanie tej kwestii: Otórz dotacja na finansowanie wynajmu sali winna być oczywiście zgodna z stanem faktycznie odzwierciedlającym ceny , stawki i ogólnie wyliczenie zgodne z stanem faktycznym . Gdyż za postępowanie takie jak opisałaś/eś jest zagrożone dyscypliną czy innymi sankcjami , jak już koledzy audytorze wskazali. Ale TY , jako AUDYTOR zarekomenduj inne rozwiązanie . Czyli dotacja w należnej wysokości jak wskazują wyliczenia , natomiast Spółke gminną zobowiązałbym do sporządzenia jakiegoś logicznego biznesplanu , czy strategii naprawczej Spółki , i na ten cel – raczej inwestycyjny , Gmina niech przekaże aport zwiększając jednocześnie kapitał zakładowy Spółki , przez co poprawiła by się kondycja finansowa , również i zdolność kredytowa i w taki sposób zmusić Spółkę do realizacji celów ,zarabiania na siebie , a nie tylko wyciągania ręki po kasę . A jeśli taki model nie wypala , to po prostu rekomendował bym zmienić najpierw Radę Nadzorczą potem Zarząd na ludzi bardziej operatywnych . Bo jeśli się zacznie Spółce handlowej dawać kasę , tylko na tzw. przejedzenie , to w życiu dupy nie ruszą ani głową nie potrząsną aby stać się w pełni samofinanującą jednostką . Takie jest moje zdanie . Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Projekty realizowane ze środków zewnętrznych #18024
    123456
    Uczestnik

    W zależności jakie to są projekty , jeżeli tzw. miękkie realizowane z kapitału ludzkiego , może być jedna ogólna procedura , ale jeżeli w gre wchodzą duże środki i realizacja inwestycji rozłożona w czasie ( kilka lat) to oczywiście odrębna procedura dla tego projektu . pozdrawiam

    W odpowiedzi na: ZZL #18023
    123456
    Uczestnik

    Zwróć uwage na zakresy czynności( zaaktualizowane) sprawowanie zastępstw , autoryzację wydawanych dokumentów na danym stanowisku , kwalifikacje zawodowe . wykształcenie , nie tylko wpisane w kwestionariusz czy sv , ale również załączone świadectwa, dyplomy , certyfikaty . Ponadto złożenie stosownych oświadczeń o przyjęciu odpowiedzialności zarówno materialnej jak również w sprawie ujawniania danych … Jest to bardzo obszerne zadanie i można zlokalizować wiele obszarów ryzyka. pozdrawiam

    W odpowiedzi na: podpisywanie umów z wykonawcą #17736
    123456
    Uczestnik

    Sprawdź , czy dyrektor Zespołu posiada w aktach osobowych upoważnienie od Zarządu Powiatu lub wójta ,burmistrza prezydenta do zaciągania zobowiązań finansowych – wszelkich , w ramach przyznanego budżetu . Jeśli tak to można przyjąc, Ale jeśli nie to moim zdaniem kierownik jednostki , a zespół zgodnie z art. 18 ust 2 pzp może przygotować całośc postepowania , natomiast kierownikiem zamawiającego jest dyrektor szkoły i jemu przypisane są obowiązki zaciągania zobowiązań . Ale należy zwrócić uwagę na wewnętrzne procedury i regulaminy obowiązujące w jednostce , jeśli są rozbieżne należy niezwłocznie zalecić ich poprawienie zgodnie z przepisami.

    W odpowiedzi na: VAT od aportu #17652
    123456
    Uczestnik

    Stoję na stanowisku , że nie nalicza się VATu . Kiedyś pracowałam w nadzorze Spółek Komunalnych w samorządzie gminnym . I wszelkie apoty ( rzeczowe i finansowe) , a robiłam ich kilkanaście w swojej karierze , nie były opodatkowane VATem . Gdyby taki był obowiązek , to biegły podczas badania bilansu by to kwestionował . Natomiast nigdy mi się to nie zdarzyło . Urząd Skarbowy też otrzymuje sprawozdania finansowe roczne i też się nigdy nie upomniał o ten podatek. To tyle z mojego doświadczenia . Przepisu prawnego nie znam i nie mam czasu szukać ,
    pozdrawiam

    W odpowiedzi na: instytucje kultury #17619
    123456
    Uczestnik

    Niestety dokumentu nie mam , opinia moja pochodzi z prowadzonych rozmów i dyskusji z audytorami i kontrolerami z jednego ze szkoleń. pozdrawiam

    W odpowiedzi na: audyt w spółce komunalnej #17610
    123456
    Uczestnik

    Jeżeli chodzi o zapłatę to jeżeli Rada Nadzorcza zaleciłą Zarządowi do wykonania , to oczywiście płaci Spółka . Natomiast jeśli Władze Gminy zalecają swoim służbom kontrolnym to oczywiście w ramach ich obowiązków służbowyych.

    W odpowiedzi na: audyt w spółce komunalnej #17609
    123456
    Uczestnik

    W Spólce Prawa Handlowego wskazane jest prowadzenie corocznie badania bilansu przez biegłego rewidenta. Jeśli zgodnie z ustawą o rach. Spółka jest zwolniona z takiego obowiązku , to nic nie stoi na przeszkodzie , aby organ kontrolny – Rada Nadzorcza zaleciła Zarządowi zalecenie przeprowadzenia takiego badania. Inną kwestią jest fakt , jeżeli ta spółka jest 100% spółką samorządu lokalnego , a samorząd ma swoje mechanizmy kontrolne w postaci komórki kontroli , czy audytu , to nic nie stoi na przeszkodzie , aby taki audyt zlecić . Oczywiście poza planem i dalej odpowiednio ten fakt argumentować w sprawozdawczości z AW. Bowiem spółka komunalna z 100% udziałem np. gminy działa na rzecz tej gminy i społeczności lokalnej , i brak przeciwskazań do zarządzania kontroli w takiej spółce.

    W odpowiedzi na: instytucje kultury #17608
    123456
    Uczestnik

    Są różne szkoły w tym zakresie , Na szkoleniu wykładowca mówił że nie koniecznie . pod warunkim prawidłowego opracowania polityki rachunkowości , jak dla osoby prawnej. natomiast RIO z Lublina , wskazuje kastegorycznie na Tak

    W odpowiedzi na: projekty a polityka rachunkowości #17588
    123456
    Uczestnik

    Przepisy precyzują dokładnej sprawowanie stanowiska głownego księgowego , jako wymóg zatrudniania na warunkach umowy o pracę . Natomiast nie precyzują co do stanowisk innych w księgowości . Wydaje mi się ,że brak podstawy do dyskwalifikowania pracownika zatrudnionego w opisanej przez ciebie formie umowy do sprawowania wymienionych funkcji w procesie kontroli finansowej. Sa różne okoliczności zatrudniania w takiej formie prawnej , np długie zastępstwo pracownika etatowego , gdy ten przebywa na długom zwolnieniu lekarskim … Brak sprawowania funkcji kontrolnej przez osobę na umowę zlecenie , doprowadziło by czasem do sytuacji ( w małych jednostkach ) , że wszystkie funkcje kontrolne sprawował by gł. księgowy , albo kierownik jednostki , a to doprowadziło by do paranoi.

    W odpowiedzi na: ILE WASZ URZĄD MA NIPÓW? #17587
    123456
    Uczestnik

    Urząd – jako starostwo powiatowe( obsługujące powiat) ma jeden NIP , a drugi to NIP dla Powiatu , jako osoby prawnej zdolnej do czynności prawnych . Czy o to chodziło ?

    W odpowiedzi na: Inwestycja przez Zespół Obsługi #17568
    123456
    Uczestnik

    Jestem podobnego zdania , że inwestycje wszelkie i z nimi zwiazane szereg czynności w oparciu o wiele przepisów , jest jak najbardziej wskazane by wykonywali dobrze wykwalifikowani pracownicy. Ale wyrażam pogląd , że skoro funkcjonuje specjalny zespół do obsługi placówek oświatowych , to bym był skłonny , aby rozszeżyć jego działść o koordynowanie zadań inwestycyjnych w całości. Oczywiści dążąc do stworzenia profesjonalnej komórki i obsady pracowników. W takim przypadku komórka kompleksowo zajmuje się inwestycjami , remontami , konserwacją w swoich obiektach itp. Łatwo jest wypracować ekonomiczny model zarządania tymi obiektami . Można racjonalnie planować kompleksowo budżet , w ciągu roku przesówać wolne środki ma poszczególne zadania. Warunek jeden Profesjonalne stworzenie takiej komórki w zespole i zatrudnienie odpowiedniej kadry. Ja mam taki pogląd wyrobiony podczas przeprowadzania wielu kontroli w placówkach oświatowych , większych , mniejszych i niestety kulejace zarządzanie tą dziedziną przez poszczególnych kierowników jsfp. Urzędy w znaczącej większości jeśli nawet prowadzą w imieniu jednostek oświatowych duże inwestycje , to i tak sprowadza się to do lakonicznej działalności tzw. roboty spychalskiego . Ja zazdroszczę ci JADTRA , że masz w swoich zasobach taką jaednostkę jak Zespół Obsługi Szkół . Ja jeśli bym tak miał to bym wszelikimi sposobami dążył , żeby utwożyć tam profesjonalny pion ds. planowania, inwestycji i zamówień publicznych . Ale takie jest moje zdanie . Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: straż miejska – stanowiska służbowe #17499
    123456
    Uczestnik

    Myśę , że tak może piastować stanowiski str. inspektora i np. jednocześnie pełnić obowiązki zastepcy Komendanta Straży ds. np. ochrony , monitoringu itp. Krótko mówiąc pełnić funkcje nadzoru w terenie , sprawując jednocześnie obowiązki merytoryczne – statutowe. W róznych jednostkach większych mniejszych , czy całkiem niedużych tworzy sie podobne stanowiska , a podyktowane to jest argumentami ekonomicznymi i racjonalnymi .

    W odpowiedzi na: KONTROLA FUNKCJONALNA #17419
    123456
    Uczestnik

    Witam , wydaje mi się , że to zadanie można przybliżyć do tematu audytu z zakresu obowiązywania i stosowania zakresów czynności , tylko z tą różnicą , że w odniesieniu do kierowników komórek. I tak proponowałbym , aby zweryfikować zakresy czynności wszystkich kierowników , ponadto indywidualne pełnomocnictwa , udzielone przez kierownika jst, do sprawowania odrębnych funkcji nadzorczych . Potem działania kontrolne przenieśc na płaszczyznę obszaru działania. Sprawdzić procesy sprawowania kontroli , tj. podpisywanie dokumentów do których uprawniony jest dany kierownik, następnie autoryzację dokumentów , które podpisuje naczelny jst, Przeprowadzanie kontroli dla podległych mu stanowisk pracy , i na wszystkich dokumentach wychodzących na zewnątrz ( o decyzjach nie wspomnę ) winna byc autoryzacja kierownika komórki . Ja bym tak widział to zadanie audytowe . W rezultacie bardzo proste . To co do zasad , a jeśli są uchybienia i nieścisłości to przeprowadzić odpowiednią dla danej komórki analizę ryzyka , tutaj wykorzystać regulamin organizacyjny i kompetencje komórek w nim zawarte . to oczywiści mój pogląd , a może ktoś ma inny pomysł chętnie bym poznał inne preferencje dla tego zadania . Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: pełnomocnictwo Burmistrza dla prezesa spółki gminnej #17321
    123456
    Uczestnik

    Moim zdanmiem jest to sprzecznośc interesów. Jeżeli Prezes Spółki komunalnej ma powierzone obowiązki sprawowania zarzadu nieruchomościami, to nie powiniem sprawować funkcji nadzorczych do jakich upoważniony jest zg. z ustawą o sam. gminnym wujt burmistrz, prezydent… Wydaje mi się że takie szerokie pełnomocnictwo i jednocześnie zarządzanie nieruchomościami gminnymi powoduje , że Prezes Spółki zarządza i jednoczenie siebie nadzoruje , poprzez pełnomocnictwo uczestnictwa w zgr. wspólnot ( prawo głosowania w imieniu gminy) , reprezentacji na zewnątrz, itp. Moim zdaniem , ale może się mylę? tak nie powinno być

Oglądasz 15 wpisów - 61 z 75 (wszystkich: 91)