123456
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
123456Uczestnik
Witam
Wiesz ja prowadziłem podobny audyt ale bardziej specjalistyczny a raczej finansowy dot. procesu wydawania decyzji – pozwoleń na sprzedaż alkoholi, kontrolę na etapie gromadzenia środków z tego tytułu, prawidłowość naliczenia opłat, windykacja, terminy itp. Natomiast o ewidencję działalności , jako całość to jedynie sie otarłam , jako komórkę , gdzie załatwia sie sprawy obsługi działalnosci gospodarczej , więc materiały moje raczej nie były by przydatne .123456UczestnikWitam
Proponuje zbadać proces wydawania decyzji , prawidłowośc poboru opłaty skarbowej , terminowośc wydawania decyzji zarówno o rejestracji działalności , wprowadzaniu zmian , jak również likwidacji / wyrejestrowaniu . Poza tym , można włączyć inny zakres / profil obsługi lokalnych przedsiębiorców np. preferencje organu jst w dziedzinie ograniczania bezrobocia na rynku lokalnym lub rozwoju regionalnego poprzez stosowane ulgi podatkowe , promocję i reklamę firm na stronach jst , konkursy bonusy …… .123456UczestnikPuki co zacznij od zbadania czy w danej gminie również w powiecie jest bliżej placówka , w której może się uczyc dane dziecko i poziom nauczania jest porównywalny . Zaproponuj włączenie biegłego , jeśli służby oświatowe w twojej jednostce nie są w satnie wydać pisemnie takiej opinii. Jeśli opinia z badania będzie niekorzystna dla rodziców dziecka . Wówczas należy odmówić finansowania dojazdów do tamtej placówki , a wskazać tą w danej gminie/powiecie. Takie jest moje stanowisko , pozdrawiam
123456UczestnikUważam , że tak. Podawać wówczas należy wielkość prognozowaną . Może być w oparciu o rok ubiegłu , jeśli żane wskaźniki się nie zmieniają , albo wielkoś zgodnie z nowo składanym wnioskiem? . Później można zawszwe wnieść zmiany do budżetu.
123456UczestnikJest ustawowy obowiązek w oparciu o ustawę o najmie lokali , aby każda gmina miała opracowaną politykę mieszkaniową / zarządzania komunalnym zasobem lokalowym . Dokument ten musi być zatwierdzony i przyjęty Uchwałą Rady. W tym opracowaniu warto zawrzeć regulacje dotyczące wszelkich kwesti dotyczących nieruchomości związanych z gospodarką lokalową i nieruchomościami gminy . Takie rozwiazanie zapewne ograniczy procesy , aby a drobnymi sprawami występować na sesję rady gminy
123456UczestnikProponuję , abyś dotarła do źródła prawa , z kąd tem pomysł powstał . Tj. regulaminy organizacyjne jednostki tej nadrzędnej i tych podległych , treści upoważnień danych dyrektorom czy wewnętrzne regulacje finansowe w jednostce organizacyjnej. Może ktoś taki przepis wymyślił , aby zdjąc z siebie jak najwięcej odpowiedzialności , inni to przyklasneli nie zgłębiając treści i tak idzie . Jeżeli są takie beznadziejne zapisy to można rekomendować ich zmianę , a jeśli takich brak , to po prostu wskazać odpowiednie wcześniej wymieniane przepisy i rekomendować działanie bardziej bezpośrednie i odpowiedzialne , a nie kombinować , kto ewentualnie ponosi odpowiedzialnośc finansową . Art, chyba 42 uofp wyraxnie wskazuje , że kierownik jsfp ponosi pełną odpowiedzialność za całość fp jednostki , i niech nie kombinue , albo bierze kasę dyrektora albo niech zrezygnujez funkcji, jak jest płochy? Takie jest moje zdanie. A jeszcze zobacz jakiej używa pieczątki na tych umowach – Dyrektor , czy Dyrektor z up. wójta /burmistrza. Bo może faktycznie pracodawca dyrektorów ubezwłasnowolnił dając im ograniczone prawa ?, i taki zapis jes zawarty w wewnętrznych uregulowaniach Gminy.
123456UczestnikDzięki za podpowiedż , o tym zaproszeniu wszystkich na naradę . A audyt dotyczy zarzadzania nieruchomościami/ lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz windykacji należności z tego tytułu
123456UczestnikTwoje uczestnictwo w tym audycie nie jest dobrym pomysłem . Czy nie lepiej przeprowadź ten audyt sama ,a na określone obszary badania powołaj biegłych? Poza tym nie piszesz jaki harakter i rodzaj działalności planujecie zbadać . Przecież zgodnie z ksh w spółce jest obowiązek badania bilansu przez biegłego . to jest dobry wynik badania finansowego . Zlecający badanie miedzy innymi Rada Nadzorcza, właściciel może delikatnie sugerować biegłemu np. jakieś szczególne zwrócenie uwagi na wrażliwy obszar, oczywiście związany z charakterem działalnosci i wynikiem finansowym . Ten problem może szerzej opisać w części opisowej swijego badania. A natomiast jeżeli chodzi o audyt zewnętrzny , to bym zalecała czynny udział w nim Rady nadzorczej , jako rganu kontrolującegio i nadzorującego . Wrócę jeszcze do kwestii biegłego , jeśli nawet w oparciu i inne przepisy ( ustawy o rachunkowości) badanie biegłego nie jest obligatoryjnie wymagane , to nie zmienia to postaci rzeczy, aby nie można było zlecić takiego badania , i właściciel czy Rada Nadzorcza może taki krok podjąć . Raczej nie jest wskazany udział audytora wewnetrznego , zresztą podmiot wybrany w formie uchwały Rady Nadzorczej – zgodnie z ksh , przy podpisaniu umowy raczej nie dopuści takiej opcji.
123456UczestnikUważam , że kazdy pracownik w zakresie czynności winiem mieć wpisane kogo zastępuje na jakim stanowisku i odwrotnie , kto jego zastępuje . Taki zapis jest czytelny i nie tworzą sie tródności w przypadku nagłej nieprzewidzianej potrzeby ( cięzka choroba długie zwolnienie ) Ponadto taki zapis mobilizuje do uzupełniania odpowiedniej wiedzy z zakresu działalności osoby , która sie ewentualnie zastępuje . I w tak precyzyjnie przygotowanym dokumencie jest wszystko jasno i przejżyści określone , a kierownik jednostki ma pełne prawo wymagać odpowiednmiej wiedzy , przygotowania , jednym słowem może spać spokojnie , że w razie nieprzewidzianych okoliczności ” świat sie nie zawali” .
Stonowi to zawsze jakąś wartość dodaną ?123456UczestnikW projekcie ustawy ( nie pamiętam który art.) jest zapis , że jeśli przepisy ustwy wejdą w zycie to minister finansów wprowadzi rozporządzeniem nowe standardy . I uważam , że na dzień dzisiejszy i aktualny stan prawny w sektorze publicznym obowiązuje te z 2006r.
6 stycznia, 2010 o 8:50 am W odpowiedzi na: Umowy wieloletnie – kierownik zakładu budżetowego #16897123456UczestnikOwszem kierownik jsfp może mieć pełnomocnictwo do zaciągania zobowiazań finansowy – odpowiednio umocowane prawnie , ale co do okresu umowy odsyłam do art. 142 i 143 ustawy PZP . A onośnie konsekwencji niestosowania odsyłam do art. 17 ust 2 pkt 2 ustawy o dpowiedzialności za naruszenie duscypliny fp. pozdrawiam
123456UczestnikWitam , ja uważam , że jeśli są zawarte odpowiednie Umowy , porozumienia czy tym podobne dokumenty zaakceptowane wcześniej przez organ nadrzędny ( Uchwała Zarzadu) i w przedmiotowych dokumentach dokładnie określone czynności oraz odpowiedzialnośc finansowa głównego księgowego i odrębnie kierowników poszczególnych jedn. organizacyjnych ( proceduty kontroli fin) , to można pogodzić taki stan prawny . Ważne aby dokumenty były zgodne z prawem i czynności wykonywane zarówno gł. księgowego jak i kierownika jednostki nie naruszały stanu prawnego.
123456UczestnikZgadzam sie błędna klasyfikacja , nie znajduje się w obecnym stanie prawnym , jako czynność naruszający dyscyplinę budżetową
123456UczestnikWypłata DM , jest zadaniem własnym gminy , w ślad za decyzją idą do zarządcy pieniądze , i co obchodzi audytora w jaki sposób są srodki księgowane u zarządcy. Ważne że są dostarczone termonowo na odpowiedni rachunek , nie rosną u klienta zaległości czynszowe . Nie skarżą się odbiorcy ze stosowanych operacji , zarachowania środków na konta czynszowe i co chcesz szukać dalej. Na tym rola gminy się kończy . Audyt winien sprawdzić zgodność procedur zgodnie z ustawą . Czy wszystkie dane służące do naliczania są prawidłowe , aktualne . Decyzje prawodłowo wydane środki finansowe terminowo przekazane dla administratorów przez Wydz. Finansowy gminy . Czy prawidłowo są sprawowane kontrole wewnętrzne na poszczególnych etapach procesu , wywiady środowiskowe aktalne dla każdego wniosku . A co cię obchodzą formy księgowania u administratora . u kogo ty robisz ten audyt ?? czy nie wykraczasz poza barierę kompetencji ? i osiąganego celu ??
123456UczestnikSłuchajcie robiłam coś podonbego 2 lata temu , też bardzo skarżonosię na braki kadrowe , Decyzje wydawane były z bardzo dużym poślizgiwem …. zeby to udowodnić , czy można sie wyrobić w czasie czy też faktycznie nie , zbadałam terminy oczekiwań na decyzje Od złożenia wniosku do końcowego dnia wydania decyzji . Co się okazało , że są wybrańcy i czarne owce , jedni czekaja na decyzje 2 tygodnie , a inni nawet ok 10 miesięcy. Procedury te same .
I tu należy się przyjżeć ???? Warto ruszyć ten obszar. To jest specyficzny Wydział i ludzie zatrudnieni , właśnie z dodatkowymi komercyjnymi kwalifikacjami ???Warto przyjżeć się czasu pracy ? wyjazdom służbowym niby to na kontrole, a w efekcie na budowę do klienta prywatnego ?? Pozdrawiam i życzę powodzenia -
AutorWpisy