agnieszka-w
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
8 września, 2010 o 12:37 pm W odpowiedzi na: Audyt przechowywania i archiwizowania dokumentacji #18074agnieszka-wUczestnik
Wielekie dzieki za podpowiedź:smile: Co racja, to racja, taki podział jest sztuczny, ale cóż poradzić.
7 września, 2010 o 7:07 pm W odpowiedzi na: Audyt przechowywania i archiwizowania dokumentacji #18071agnieszka-wUczestnikKontrola zajmowała się wyłapywaniem nieprawidłowości a ja miałam badać jakie ryzyka niosą ze sobą pewne działania lub brak ich podjęcia:smile: To tak w skrócie i bardzo na okrągło. Jednak w naszych czynnosciach obie musiałyśmy sie opierać na dowodach, wiec czesto ja sprawdzałam w jakimś zakresie dokumenty jakie kontrolowała pani kontroler. Teraz po prostu nie chciałybyśmy się dublować w działaniu, stąd moje pytanie.
agnieszka-wUczestnikCyt: „Mnie najbardziej brak typowych warsztatów tzn. zadanie całe lub fragment ale kokretnie, a nie bujanie w obłokach.”
Zgadza się. Mysle, że spora część nas aw pracuje samodzielnie i sama wszystko wypracowuje i uczy się. Na pewno popełniamy jakieś błędy, ale bez szkoleń, warsztatów, nie jestesmy w stanie nieraz stwierdzić czy robimy coś dobrze czy nie i możemy powielać błędy. Ja najbardziej jestem zainteresowana platformą e-lerningową. Wiem, że kondycja mojego szpitala nie pozwoliłaby mi na uczestnictwo np. w 4 czy 5 szkoleniach w roku, z których całkowity koszt jednego ze wszystkim wyniósłby np. 2 tys zł. Poza tym myślę, ze szczególnie dla Pań audytorek które maja małe dzieci, byłaby to wygodna forma doskonalenia zawodowego:smile:
agnieszka-wUczestnikMyślę, ze dobrym pomysłem mogłoby tez być zorganizowanie, oprócz szkoleń wyjazdowych, branżowej platformy e-learningowej. Koszt takiego szkolenia jest wówczas jednak niższy, a wiadomo, że nie wszystkie SPZOZ-y są skłonne finansować droższe szkolena swoich pracowników. Takie szkolenia e-learningowe mogłby być w formie lekcji po której uczestnik miałby obowiązek wykonania w określonym czasie jakiegoś „zadania domowego” i przesłania go do osoby prowadzącej szkolenie. Oprócz tego mogłoby istnieć forum na którym on-line odbywałyby się rozmowy pomiędzy uczestnikami i prowadzacym to szkolenie, na temat danej lekcji. Brałam udział w takiego typu szkoleniu z Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego i naprawdę bardzo je sobie chwaliłam. Wnosiło zarówno wiedzę jak i dyscyplinę i systematyczność w nauczaniu:smile: Takie szkolenia branżowe na pewno też by spotkały się z zainteresowaniem, tak myślę.
agnieszka-wUczestnikŚwietny pomysł.
agnieszka-wUczestnikWitaj,
zwróciłabym uwagę na prawidłowość naliczenia wynagrodzeń w stosunku do dni absencji w pracy, prawidłowośc naliczenia wynagrodzeń za dyżury w przypadku lekarzy, czy wynagrodzenia wypłacane są tylko osobom zatrudnionym czyteż zdarzają sie na przykład przelewy nie pracujacym już osobom, czy nie ma omyłek w przelewach wynagrodzeń (np. naliczenie za małej albo za dużej kwoty), czy jest podział obowiązków w dziale płac (kto nalicza, kto daje polecenia przelewów). Tyle przyszło mi do głowy. Pozdrawiamagnieszka-wUczestnikHmm, myślę, zę przy obrotach jakie mają szpitale nie bedzie tutaj dyskusji. Audytorzy zostana i już.
agnieszka-wUczestnikDziękuję za wszelkie wskazówki. Na pewno będa mi bardzo pomocne. Chyba w kazdym szpitalu ta kwestia kuleje jak widać.
agnieszka-wUczestnikZ tego co ja wiem od kolegii zajmującego sie systemiami jakości w RTG to chodzi tutaj o audyt kliniczny a nie „nasz”.
agnieszka-wUczestnikWitam,
mam pytanie, czy ktoś z Was lub Waszych znajomych ma moze do odpsrezdania pierwszy i trzeci tom książki Gleima przygotowujacych do egzaminu CIA??? Jesli tak to prosze o kontakt na forum.agnieszka-wUczestnikWitam,
w pracowniach RTG powinien być wdrożony system zarządzania jakoscią. Wszelkie informacje na ten temat znajdziecie na http://www.cmj. org.pl, w zakładce Radiologia/RTG.Pozdrawiam
agnieszka-wUczestnikWitam wszystkich forumowiczów. Kiedyś tak głośno było po spotkaniu w Łodzi o cyklicznych spotkaniach audytorów, jakiś konkretnych planach szkoleń i wykładów dla nas, bo specyfika służby zdrowia wymagałaby tego a szkolen typowo dla ZOZ”ów w tym zakresie nie ma. Umarło to śmiercią naturalną???
agnieszka-wUczestnikCześć,
ja w ubiegłym roku przeprowadzałam audyt transportu. Sprawdzałam czy zostały ustalone normy spalania paliwa dla poszczególnych pojazdów i zaakceptowane zostały zarówno przez Dyrekcję jak i przez kierowców czy też kierowcy wnosili tutaj jakieś prostety i zostały one sprawdzone testami pojazdów w jeździe po mieście i na trasie aby sprawdzić rzeczywiste spalanie dla danego auta. Poza tym sprawdzałam karty drogowe, ilosć rzejechanych kilometrów oraz wyliczałam zużycie paliwa przy takich trasach i aptrzyłam czy mieści się to w ustalonych normach. No i oczywiście czy takie trasy miały prawo zaistnieć, bo wiadomo ile jest mniej więcej km pomiędzy danymi punktami w mieście czy też pomiędzy miastami. Jeśli było za dużo to tzreba było wyjaśniać czemu taka „trasówka” miała miejsce.agnieszka-wUczestnikA jak myslicie, jeśli ewentualnie byłoby to zatrudnienie na 1/którąs tam etatu to by wsytarczyło czy moze musi to być cały etat???
agnieszka-wUczestnikWiecie, ta autopoprawka moze wejdzie moze nie. Wszystko przed nami chociaż coraz lepsze kwiatuszki nam się w ogródku audytorskim sadzi. Ja czytałam odpowiedź na stronie MF jednak mam pytanie czy moze ktoś zna jednostke w której audyt tak funkcjonuje albo sam pracuje na umowie cywilnoprawnej. Skoro audytor na umowie cywilnoprawnej będzie wykonywał taki sam zkares obowiązków jak audytor na etacie to nie rozumiem czemu tak się to interpretuje.
-
AutorWpisy