alice
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
aliceUczestnik
Ciekawe czy rzeczywiście brakuje osób z uprawnieniami audytora czy po prostu oferują śmieszne zarobki!
aliceUczestnikJa zgodnie z naszym Regulaminem wewnętrznym plan audytu umieszczam na stronie BIP. I zawiadamiam o tym pisemnie Kierowników jednostek, u których planowany jest audyt. Pozostali znają Regulamin (przynajmniej powinni) i w każdej chwili jeśli mają ochotę mogą zajrzeć na stronkę aby zapoznać się jak wypadła analiza ryzyka.
2 października, 2009 o 8:50 am W odpowiedzi na: wynagrodzenie radcy prawnego z tytułu zastępstwa procesowego #16129aliceUczestnikCześć!
Dowiadywałam sie jak jest u nas. To nasi radcowi otrzymują 65 % i jest to wartość brutto. PozdrawiamaliceUczestnikDzięki Terka!
aliceUczestnikOj wielka skoda 😥
aliceUczestnikCiężki temat! Wiem że niektórzy tworzą taką obsługę, ale są też samorządy które od tego odchodzą i wracają do prowadzenia ksiąg w poszczególnych jednostkach, bo się nie sprawdziło. Życzę powodzenia!
aliceUczestnikU nas w powiecie też się nad tym zastanawiano, ale chyba jednak od pomysłu odstąpiono. Oprócz zalet, scentralizowana obsługa placówek niesie również pewne zagrożenia. Przykładowo zmniejszenie formalnej, bo prawna pozostaje, odpowiedzianości dyrektorów za finanse placówek, powstanie nieformalnych ale faktycznych zalezności dyrektorów od pracowników jednostki obsługującej, oddalenie częsci decyzji finansowych od miejsca ich skutkowania.
aliceUczestnikU nas RIO kiedys to sprawdzało. Z tego co sobie przypomniam patrzyli kiedy od nas wyszło, bo wiadomo na kontrahentów nie mamy wpływu. Kilka zwrotek nie powracało. Dowodem dla nich był spis spraw, bo wiadomo wysyła się część A i B, więc nic w aktach nie pozostawało. Albo notatka służbowa, że uzgodniono telefonicznie.
aliceUczestnikJedynie co mi się na szybko nasunęło, to to że „radny nie może brać udziału w głosowaniu, jeżeli dotyczy to jego interesu prawnego” – art. 21 ust. 7 ustawy o samorzadzie powiatowym, w samorządzie gminnym pewnie jest podobnie.
aliceUczestnikNie jestem prawnikiem, ale być może podstawę prawną mógłby stanowić art. 10 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym: „Gminy, związki międzygminne, oraz stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego mogą sobie wzajemnie bądź innym jednostkom samorządu terytorialnego udzielać pomocy, w tym pomocy finansowej.”
aliceUczestnikWitam!
Wg mnie środki trwałe o wartości poniżej 3.500 zł. powinny zostać wydatkowane z par. 4210
PozdrawiamaliceUczestnikWitam!
A czy ktoś doczytał, istnieje nadal obowiązek kontroli 5% wydatków podległych jednostek organizacyjnych?
PozdrawiamaliceUczestnikA dlaczego nie zostawić tych progów na poziomie 40 mln.?
aliceUczestnikKiedyś NIK w podobnym zakresie miał kontrolę. Może coś się przyda.
http://www.bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/inform2003/2003173
temat: „Finansowanie zadań oświatowych jednostek samorządu terytorialnego”.aliceUczestnikDziękuję bardzo za zainteresowanie się moim problem i za udzieloną odpowiedź. Pozdrawiam.
-
AutorWpisy