alicjajw
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
alicjajwUczestnik
Mam pytanie, niezupełnie związane z audytem a raczej z organizacją urzędu ale kogo spytać jak nie audytorów .
W większości urzędów zbierane są już deklaracje „śmieciowe” – jakim numerem z rzeczowego wykazu akt są oznaczane? Może jeszcze wybiegam w przyszłość ale lada chwila te deklaracje „zrodzą” sprawy (będą korekty, windykacja itp.). W urzędach gdzie funkcjonuje elektroniczny obieg dokumentów trzeba będzie je też tam rejestrować i gdzieś „umieszczać”.
W obowiązującej instrukcji kanc. nie widzę numerów, które by się nadawały. Wg mnie aż sie prosi rozszerzenie 313 – Opłaty o np. 3139 – opłaty „śmieciowe” ale nie można już tego robić..
Numery dotyczące odpadów – 623 – Gospodarka odpadami dotyczą zagadnień merytorycznych a deklaracje i to co z nimi związane to sprawy czysto finansowe, analogicznie do pozostałych opłat czy podatków lokalnych.Możecie się podzielić rozwiązaniami w Waszych urzędach..???
8 stycznia, 2014 o 8:21 am W odpowiedzi na: dot. informacji o realizacji zadań z audytu wewnętrznego #22897alicjajwUczestnikWitam
Ale przecież chyba nadal obowiązują te zapisy ustawy:
Art. 295. 1. Kierownik jednostki, o której mowa w art. 274 ust. 1, 2 i 4-6, z wyłączeniem jednostek
samorządu terytorialnego, przedstawia Ministrowi Finansów, do końca stycznia kazdego roku, informację o realizacji zadań z zakresu audytu wewnętrznego w roku poprzednim.
2. Kierownik jednostki, o której mowa w art. 274 ust. 1, 2 i 4-6, z wyłączeniem jednostek samorządu
terytorialnego oraz jednostek, o których mowa w art. 139 ust. 2, przedstawia Ministrowi Finansów, na jego wniosek, w kazdym czasie, informacje związane z funkcjonowaniem kontroli zarządczej.
3. Minister Finansów moŜe określić, w formie komunikatów, oraz ogłosić w Dzienniku Urzędowym
Ministra Finansów wzory informacji, o których mowa w ust. 1 i 2A zgodnie z nimi „informacja o realizacji…” nie dotyczy jst.
Wątek pojawił się zapewne w nawiązaniu do odpowiedzi udzielonej na stronach MF „co należy wybrać w pkt. 10.2 informacji o realizacji ….” gdzie (chyba z rozpędu..??) napisano o jst.Ostatnio czytanie nowych stron MF jest „niebezpieczne” bo pojawiające się tam newsy burzą dotychczasowy „spokój”… Ale może to tylko moje zdanie…
alicjajwUczestnikZnalazłam artykuł na temat, który wyjaśnia pewne sprawy. Może ktoś zechce skorzystać więc wkleję link:
alicjajwUczestnikW ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.10.51.307 j.t.) jest opisany sposób ustalania wartości. Nie wiem czy o to Ci chodzi ale pozwolę sobie wkleić:
Art. 22g. 1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:
1) w razie odpłatnego nabycia – cenę ich nabycia;
1a) w razie częściowo odpłatnego nabycia – cenę ich nabycia powiększoną o wartość przychodu, określonego w art. 11 ust. 2b;
2) w razie wytworzenia we własnym zakresie – koszt wytworzenia;
3) w razie nabycia w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób – wartość rynkową z dnia nabycia, chyba że umowa darowizny albo umowa o nieodpłatnym przekazaniu określa tę wartość w niższej wysokości;ITD.
W ustawie o rachunkowości (Dz.U.09.152.1223 j.t. ) w art.28. jest opisany sposób wyceny aktywów i pasywów.
Nie będę wszystkiego wklejać bo zatkam forum 🙂 ale w oparciu o to, droga raczej nie może mieć wartości 1 zł…
alicjajwUczestnikChciałam do poprzedniej wiadomości dołożyć linki, które być może Ci się przydają ale pomimo tego, że widać je na podglądzie przy edycji postu to potem znikają …
Dlatego tutaj je wrzucę:
http://www.mrr.gov.pl/fundusze/wytyczne_mrr/obowiazujace/horyzontalne/strony/lista.aspx
alicjajwUczestnikAnka, nie wiem czy na coś Ci się to przyda ale ja bym zwróciła przede wszystkim uwagę na:
– zgodność postępowań z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznymi procedurami dotyczącymi zakupów – tu jest zawsze najwięcej nadużyć, pomocny może być też materiał pn. „Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE”. Warto przejrzeć dokumentację postępować i posprawdzać daty ich sporządzania bo z doświadczenia wiem, ze mogą być różne „cuda”.
– przestrzeganie wytycznych instytucji zarządzającej dotyczących realizacji projektu w tym ochrona danych bo przy PO KL od danych się roi (np. czy jest polityka bezpieczeństwa informacji i czy jest przestrzegana, obowiązek wynika chyba nawet z umowy o dofinansowanie, czy są zgody/upoważnienia na/do przetwarzanie danych )
– prowadzenie i zabezpieczenie dokumentacji związanej z projektem – też z doświadczenia wiem , ze to temat drugo czy trzeciorzędny dla prowadzących projekt a może okazać się istotny,
– zgodność działań z umową, harmonogramem itp.
Wyszłabym przede wszystkim od dokladnego przejrzenia umowy o dofinansowanie a potem wytycznych ze stron instytucji zarządzającej (one lubią się zmieniać). Sprawdz czy są jakieś regulacje wewnętrzne – np. dotyczące zakupów pon. 14 tys euro, obiegu dokumentacji projektowej, polityki rachunkowości dotyczącej projektu itp.
alicjajwUczestnikDziękuję Scypion za informacje (i zazdroszczę porządku :grin:).
A nawiązując do pkt 1 – protokół zdawczo – odbiorczy jest sporządzany np. dla nowego pracownika? Przychodzi Kowalski do pracy w UM, dostaje komputer, biurko, krzesło, szafę i ma to ujęte w protokole??
Napisałeś w pkt 5, ze przy zmianach np. przejście do innej komórki środki są przesuwane w księgowości (jak sądzę w programie majątkowym) ale protokoły pozostają bez zmian. Czyli jak po 10 latach Kowalski się zwalnia to pod uwagę brane są dane z księgowości a nie z owego protokołu?
Ja właśnie włosy rwę czytając naszą instrukcję inwentaryzacyjną i usiłuję ogarnąć co mówi teoria. Bo praktyka wiele wspolnego z nią nie ma…. A instrukcja jest tak napisana, ze chyba poza autorem nikt jej nie czytał …
alicjajwUczestnikMyślę, że trzeba byłoby zrobić rozróżnienie na sektory bo jednak różnice są chyba znaczące. Nie wiem jak ze stanowiskami, możę też warto „przesondować” ile zarabia samodzielny audytor a ile np. kierownik biura / zespołu czy audytor – pracownik takiego biura / zespołu. Wydaje mi się, że znaczenie może mieć też wielkość gminy / urzędu (głównie przy samorządach) ale to kryterium mogłoby już namieszać w ankiecie, chyba że da się je wprowadzić tylko przy samorządzie….?
Aaa i warto określić czy na tapetę bierzemy całkowite wynagrodzenie brutto czy np. tylko podstawę (bez dodatków, wysługi lat itp), a może kwotę jaka wpada na konto ..? I najwygodniej chyba zastosować przedziały np. co 500zł..(zakładam, że można zacząć od 2 tys ale mogę nie mieć racji).
To tylko takie moje sugestie / propozycje :smile:.
A w ogóle to cieszę się, że mnie nie zganiliście za taki przyziemno – materialny temat 😆 . Ale może pozwoli na rozeznanie w rynku nowym audytorom albo da jakieś „argumenty” starym (nie o wieku myślę 😉 ).
alicjajwUczestnikTemat już porósł pajęczyną ale jakoś tak ostatnio pod wpływem różnych okoliczności przyrody jestem zdemotywowana do pracy i chciałam się jeszcze bardziej pogrążyć…
Może by tak zaktualizować ranking wynagrodzeń audytorów w samorządach…? Najlepsza byłaby jakaś ankieta, żeby nie musieć się ujawniać na forum a wiedzieć jakie są tendencje…
5 kwietnia, 2012 o 10:58 am W odpowiedzi na: Zatrudnienie koordynatora w PO KL u 2 pracodawców #21684alicjajwUczestnikA jeżeli pozostałe osoby biorące udział w projekcie pracują w tygodniu w „normalnych” godzinach pracy ( i tak będą wpisywac w kartach czasu pracy) a koordynator będzie pracował w weekendy to na mój chłopski rozum coś nie gra bo jak może coś koordynować nie mając (teoretycznie) kontaktu z osobami zaangażowanymi w projekt.. W papierach niby będzie grało ale kłóci się trochę ze zdrowym rozsądkiem.
Pytałam jednego kadrowca czy jest możliwość etatowej pracy w jednostce poza jej normalnymi godzinami pracy i jego zdaniem jest ale w regulaminie pracy powinna być dopuszczona praca w systemie zadaniowym. No i podejrzewam, że we wniosku też taka forma zatrudnienia powinna być przewidziana.
Z punktu widzenia osoby kontrolującej taki „układ” jest naciągany…
alicjajwUczestnikA ja daję 173 bo u mnie przyjęto, że w tym będzie dokumentacja kontroli zarządczej a to jest wg nas informacja dotycząca wdrażania i funkcjonowania KZ (i audytu).
Początkowo też chciałam 1713 ale mi to wyperswadowano bo „nie bierzemy udziału w kontroli” i należy trzymać się tematu merytorycznego…
alicjajwUczestnikJeszcze wprawdzie nie wysłałam ale już wypełniłam formularze a w rubryce osoba wypełniająca wpisałam zgodnie z prawdą siebie.
Do ankiet dołączę pismo przewodnie i to już podpisze Szef bo do niego adresowano pismo z NIK.
A tak a propos kontroli NIK na Pomorzu. Tylko rzuciłam okiem na początek i zauważyłam, że NIK zamiennie używa pojęcia kontrola zarządcza / wewnętrzna co mnie denerwuje bo dla mnie to nie jest to samo…
alicjajwUczestnikIzmi to ja akurat doskonale wiem i tak bym napisała ale czy to przejdzie 😀 .
alicjajwUczestnikIzmi, przy takich kosztach pozyskania wiedzy to nie wiem czy ktoś z samorządu wziął udział w tym szkoleniu …
Rządówkę ocenić może MF a jst musiałoby zapewne słono zapłacić np. firmie ex dyrektor z MF. Podejrzewam, że niewielu skarbników zechce wyskoczyć z kilku tys. po to żeby obcy audytor czy kilku pokręciło się po urzędzie, podczas gdy własny audytor ich już wkurza 😀 . No chyba, że dzięki efektom oceny będzie się go można pozbyć bo jest do kitu 😉
A tak btw – siedzę nad ankietą dla kierownika jednostki i zastanawiam się jak często odwiedza stronę MF i jak ją ocenia …
alicjajwUczestnikJakie macie uwagi odnośnie pytania 13 ankiety dla audytorów? 🙂
Ja chętnie napiszę o angażowaniu audytorów do działań operacyjnych chociaż nie wiem czy moi przełożeni nie każą mi tego wykreślić ale co tam, może nie doczytają .. 😈
Aaa może wspomnieć coś o ocenie zewnętrznej – bo z tym chyba jest pewien kłopot i mało kto ją przeszedł bo nie do końca wiadomo kto , jak , za ile ma jej dokonać… Co o tym sądzicie??
-
AutorWpisy