środa, 24 kwietnia, 2024

aprilkj

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 20)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Pytanie o książkę #18933
    aprilkj
    Uczestnik

    Dziękuję wszystkim za opinie i pomoc w podjęciu decyzji!

    W odpowiedzi na: efektywność pracy #18280
    aprilkj
    Uczestnik

    Grząski, grząski … i to jak! Wnioskować można, że Burmistrz już wie, że wygra wybory i planuje jakieś zmiany?! Polecenie przeprowadzenia tego zadania było dość emocjonalnie przekazane 😉

    W odpowiedzi na: efektywność pracy #18265
    aprilkj
    Uczestnik

    Dziękuje!

    W odpowiedzi na: odpis na zfśs #18256
    aprilkj
    Uczestnik
    W odpowiedzi na: Ustawa o finansach publicznych #18149
    aprilkj
    Uczestnik

    Cześć!
    A Prezydent to podpisał już „naszą” ustawę? 😉 Ile ma na to czasu, 14 dni?

    W odpowiedzi na: system ochrony obiektów wojskowych #17788
    aprilkj
    Uczestnik

    Dziękuje! 😉

    W odpowiedzi na: system ochrony obiektów wojskowych #17781
    aprilkj
    Uczestnik

    I takie jest. Jednak ja nie chce znać rozwiązań stosowanych w Waszych jednostkach tylko uzyskać wskazówki jak mam się do tego zabrać 🙁

    W odpowiedzi na: nadzór właścicielski #17446
    aprilkj
    Uczestnik

    Witaj!
    Tak, tak! Wiemy o tym.
    Taki właśnie jest zakres naszych zadań. Mojego doradczego, a koleżanki zapewniającego. Mam „doradzić” jak realizować nadzór właścicielski, aby było dobrze 😉
    A korzystając z okazji… jakie jest Twoje zdanie w sprawie BIPu i spółek komunalnych? Ja uważam, że powinny prowadzić biuletyn, ale nie prowadzą. I jak mam potraktować to zagadnienie w kontekście czynności doradczych?

    W odpowiedzi na: nadzór właścicielski #17381
    aprilkj
    Uczestnik

    Hej! Czy możemy skontaktować się jakoś inaczej niż na forum? Opisywanie tych zawiłości jest męczące 😉 Podaje Ci adres email audytor.um@gmail.com (może administrator go nie usunie) prześlij, proszę namiary na siebie np. nr tel służbowego, zadzwonie i porozmawiamy. Tak będzie łatwiej. A w razie konieczności chętnie podzielimy się naszymi ustaleniami z innymi uczestnikami forum.

    W odpowiedzi na: nadzór właścicielski #17376
    aprilkj
    Uczestnik

    Witaj malqwaw!
    Dawno tu nie zaglądałam i dopiero dziś odczytałam Twoją wiadomość. Ja nadal męczę się z tematem nadzoru właścicielskiego, ale nie w ramach zadania zapewniającego, a w ramach czynności doradczych. Moim problemem jest przede wszystkim to, że w chwili obecnej nic co można nazwać nadzorem właścicielskim w moim Urzędzie nie funkcjonuje. Spółki mają Rady Nadzorcze, które tylko raz w roku przekazują WZ informacje nt. swojej pracy, spółki przekazują również tylko raz w roku sprawozdanie fin. do wydziału. I to wszystko! Burmistrz chce, abym „stworzyła” procedure, ale mam wziąć pod uwagę, że on zatrudnienia nie zwiększy. A zadania nadzoru przypisane są wydziałowi, który zajmuje się zamówieniami publicznymi i kontrolą (3 osoby) i szczerze powiedziawszy jestem w kropce. A jak to funkcjonuje u Ciebie? Ile macie spółek? (u nas jest ich, aż 6). Jak wygląda system raportowania syt. finansowej spółek? Czy wszyscy zasiadający w RN mają wymagane uprawnienia?

    W odpowiedzi na: nadzór właścicielski #17265
    aprilkj
    Uczestnik

    Witaj!
    Rada nadzorcza to jeden z elementów nadzoru właścicelskiego. I jako Rada Nadzorcza danej spółki mamy opracowany „swój” system raportowania. Na nasze potrzeby, tj. rady i spółki.

    Jednak w urzędzie, w którym jestem audytorem jeden z Wydziałów ma wśród swoich zadań m.in. nadzór właścicielski nad spółkami, w których Gmina ma większościowy udział. I na tym koniec. Zadanie wpisane jest, ale realiowane nie.

    Audyt nadzoru właścicielskiego ma m.in sprawdzić realiację obowiązku utworzenia Rad Nadzorczych, uprawnień członków w nich zasiadających itd.

    W odpowiedzi na: umowa cywilnoprawna z własnym pracownikiem #16990
    aprilkj
    Uczestnik

    I nikt mi nie pomoże???
    Proszę… jakieś światełko w sprawie!

    W odpowiedzi na: z jakiego rodziału powinien zostać sfinansowany taki wydatek? #16989
    aprilkj
    Uczestnik

    Dzień dobry!
    Z działu 80120, bez wątpliwości.
    Miłego i przyjemności 😉

    W odpowiedzi na: umowa o roboty budowlane #16975
    aprilkj
    Uczestnik

    Dziękuje Wam bardzo za udzielone odpowiedzi!

    Już wiem co dalej 😉
    Umowa zawarta jest na czas krótszy niż rok budżetowy, dotyczy budowy drogi gminnej i jak wynika z budżetu w całości finansowana jest ze środków własnych Gminy.

    W odpowiedzi na: Początki w samorządzie #16432
    aprilkj
    Uczestnik

    I ja witam Cię serdecznie zwłaszcza, że jestem w podobnej sytuacji. Pracę w samorządzie zaczęłam we wrześniu, umowe mam do końca listopada i w dodatku tylko na 1/2 etatu. W urzędzie miasta, w którym pracuje audyt wewnętrzny już funkcjonował więc nie musiałam tworzyć wewnętrznych regulacji, od podstaw a jedynie dostosować je do obowiązującego prawa. Planu audytu nie robiłam, bo uznałam, że mam zbyt mało czasu. Rozpoczęłam zadanie audytowe (w uzgodnieniu z Burmistrzem) i zamierzam je skończyć do końca listopada. A co będzie dalej? Czas pokaże!
    Jeśli przedłużą mi umowe, to zamierzam opracoać kwestionariusze samooceny dla Wydziałów, w których umieszcze m.in. pytania dot. regulacji prawnych zewnętrznych i wewnętrznych, na podstawie których dany Wydział pracuje, organizacji pracy wydziału, liczby i kwalifikacji pracowników itp. Może zrobie to w formie zadania audytowego, a może „wstępu” do analizy ryzyka na potrzeby planu(?) Sama dokładnie nie wiem, ale jakiś pomysł mam 😉 Gdybyś była zainteresowana szczegółami, służę pomocą.
    A może ktos z forum, rozpoczynając pracę w samorządzie, robił coś podobnego i podzieli się z nami cennymi wskazówkami!?

    Ze swej strony życzę Ci powodzenia i serdeczności na każdy dzień 😉

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 20)