czwartek, 25 kwietnia, 2024

dareks

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 41)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Izba Audytorów Wewnętrznych JSFP #18987
    dareks
    Uczestnik

    Mam nadzieje ze brak posów od miesiąca nie jest powodem umarcia tematu izby. Nie byłem na tym forum od lat ale ten temat mnie porwał

    W odpowiedzi na: zakup uslug #8816
    dareks
    Uczestnik

    Czy do procedury zakupu usług medycznych stosujecie Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 13 lipca 1998 r. w sprawie umowy udzielenia zamówienia naświadczenia medyczne Dz.U. z dnia 23 lipca 1998r. Nr 93 poz.592 czy zapisy Prawa zamówień publicznych ?
    Nic nie sugeruje i prosze o wypowiedzi

    dareks
    Uczestnik

    No własnie czy grzecznie prosić czy twardo bronić swoich praw audytora ? Ja postanowiłe do konca a poczekać na rozwój wypadków NArada zamykajaca i protokol Dokumentuje wszystkie ostępstwa od przepisow prawa ktore czyni sie na mnie Audyt audytora jak wynika tez waszych wypowiedzi juz jesrtj akas schiza Brak dostepu do akt bieżacych Kwestionariusze kontroli sa wreczne pracownikoimi innych dzialow a nie mnie sa tendencyjne itp. Mam nadziej ze GIAW tez postapi z daleko idaca legalnościa i zweryfikuje profejonalnie szyte w ten sposob na mnie buty

    dareks
    Uczestnik

    taki obowiazek wprowadza dopiero obecna nowelzacja UF Publicznych W roku ubeglym nie przesyłałem nigdzie .

    dareks
    Uczestnik

    Sytacja się rozwiją dzisaj audytujacy mnie audytor odmówił mi dostępu do akt bieżacych swoich Grzecznie o nie poprosiłem Mam juz cala liste błedów proceduralnych audytujacego mnie audytora Mam nadzieje ze bedzie cos takiego jak sprawozdanie z audytu mnie przez audytora z UM.i bede mial 14 dni na ustosunkowanie sie do wniskow
    Podpowiedzcie mi bo mam bardzo ochote odwołąć sie do SAW o wykonanie opini o tej sytacji z zalacznikami w postaci np sprawozdania wstepnego itp Czegos takiego jak program zadania audytowego nie istnieje Przynajmniej mi go nie przedstawiono

    W odpowiedzi na: organizacje aw #622
    dareks
    Uczestnik

    Obowiazujące ustawodawstwo spowodowało sporą rozbierzność celów pomiedzy audytem wewnetrznym w JSFP a sektorem prywatnym.
    Mowiac krotko i kontrowersyjnie audyt w sektorze prywatnym sluzy włascicielowi i jest do narzedziem zarzadzania a audyt w JSFP jest proba ograniczenia i straszakiem na niedouczone w wiekszosci kierownictwo jsfp(samorzady audyt jako zlo konieczne)
    Ponadto aby byc audytorem w sektorze jsfp trzeba zdac bardzo trudny dwuetapowy egzamin a cia w pierwszym etapie obejmuje znacznie mniejszy zakres materiału (ile osób w sektorze prywatnym ma zdany ten egzamin)
    Moim zdaniem audytor w w jsfp to zupelnie co innego niz audytor w sektorze prywatnym I pogodzienie tego w ramach jednego stowarzyszenia to kompletne nieporozumienie

    W odpowiedzi na: Wątpliwości #506
    dareks
    Uczestnik

    Cały wątek jest juz powtorką z tego co sami audytorzy dawno o sobie przyznali
    Nikogo nierozpiera pycha ale satysfakcje powinismy miec wszyscy bo egzamin zdac wcale nie łatwo o czym przekonało sie wielu biegłych.
    Ja mam tez w swojej kilkunastoletniej praktyce zawodowej zwiazanej z finasami spotkalem wielu niedouczonych a majacych o sobie bardzo wysokie mniemanie wsrod biegłych , prawników itp. Tak samo jak biegli maja powody do śmichów z młodych audytorów to audytorzy mogą uśmiać sie poi pachy z tego co wyprawiaja biegli .
    Wszezdzie trafiaja sie niezaleznie od stazu pracy i wiedzy rozni ludzie .
    Ale mnie przynajmniej przyswieca taka idea ze szefem moze kazdy z partyjnego lub kolezenskiego klucza a aby zostac audytorem trzeba troszke wiecej

    W odpowiedzi na: PSEUDOOCHRONA STOSUNKU PRACY #465
    dareks
    Uczestnik

    Uważam że zapisy Ustawy i finasach raczej niskutecznie chronia niezaleznosoc i obiektywizm audytora A jak mowiali nasi protoplasci ten kto kopie sie z koniem jest durniem.czyli jezeli chcesz pracowac (3 mln bezrobotnych) to nierób nic. Tylko naprawde osoby o silnej pozycji w firmie i zacieciu doktora Judyma i Siłaczki moga sobie pozwolic na stosowanie wytycznych i zaleceń standardó wykonywanoia zawodu .
    Młodzi zapalency audytorzy pamietajcie zawsze o instynkcie samozachowawczym Jak do kogos przylgnie łata do legislacyjnego oszołoma (tak zwa szefowie dobrych sumiennie wykonujacych swoja prace audytorow) trudno mu bedzie o inna prace
    ds

    W odpowiedzi na: egzanimz 17.01. pismo do MF #430
    dareks
    Uczestnik

    ten temat juz uznano za zamkniety O ruchach ze strony MF informuje pierszy pos na ten temat o zmianach personalnych w w skladzie komisji.
    Oficjalnie stanowisko MF jest takie wszystko jest OK
    Natomiast dzialania personalne i spsob oceny prac pisemnych wskazuja ze odnieslismy zamierzony skutek i niezaleznosc obiektywizm i profesjonalizm obowiazuja w i w standardzach Komisji

    W odpowiedzi na: egzanimz 17.01. pismo do MF #424
    dareks
    Uczestnik

    oczywiscie chodzilo mi o sekretarza komisji egzaminacyjnej

    W odpowiedzi na: egzanimz 17.01. pismo do MF #423
    dareks
    Uczestnik

    Brawo Ministerstwo Finansaow za ruchy personalne na stanowisku przewodniczacego komisji Pewnie kowal zawininil a cygana powiesili ale to juz inna bajka

    W odpowiedzi na: nowy projekt ustawy o finansach publicznych #418
    dareks
    Uczestnik

    RAczej mowimy o tym
    GAZETA PRAWNA NR Nr 33 (1398) środa 16 lutego 2005 r. http://WWW.GAZETAPRAWNA.PL/DZIALY/27.HTML?NUMER=1398&DOK=1398.27.3.2.5.4.0.1.HTM

    FINANSE PUBLICZNE
    Kontrowersyjny projekt ustawy

    Posłowie Komisji Finansów Publicznych odłożyli wczoraj prace nad nowelizacją ustawy o finansach publicznych. Prezes Trybunału Konstytucyjnego obawia się, że proponowane w projekcie przepisy dotyczące audytu wewnętrznego mogą być niezgodne z konstytucją.
    Wczoraj sejmowa Komisja Finansów Publicznych miała przyjąć sprawozdanie podkomisji zajmującej się zmianą ustawy o finansach publicznych – przepisami dotyczącymi długu publicznego i audytu wewnętrznego. Posłowie uznali jednak, że projektem nie można się zająć pod nieobecność wiceminister finansów Elżbiety Suchockiej-Roguskiej (jest na urlopie) i odłożyli posiedzenie. Przepisy długu publicznego są zbyt ważne, zaś zapisy o audycie wewnętrznym budzą kontrowersje.
    W tej ostatniej sprawie pismo do Sejmu przesłał prezes Trybunału Konstytucyjnego Marek Safjan. Podkreślił, że zgodnie z projektem audyt prowadzony np. w Trybunale Konstytucyjnym będzie w gestii Ministerstwa Finansów i jego służb. Tymczasem TK cieszy się autonomią w zakresie budżetowym. Nie oznacza to, że TK nie podlega podstawowym regułom gospodarki finansowej, ale że instrumenty kontrolne mają być ograniczone do niezbędnego minimum. W związku z tym TK uważa, że optymalne są obowiązujące przepisy ustawy o finansach publicznych, w tym w odniesieniu do instytucji audytu oraz działalności audytora wewnętrznego. Wątpliwości budzą zwłaszcza zaproponowane w projekcie ustawy zmiany dotyczące m.in.:
    • rozwiązywania i zmian w stosunku pracy audytora wewnętrznego, uzależnionych od stanowiska głównego inspektora audytu wewnętrznego
    • bezpośredniego powiązania działalności audytora wewnętrznego z GIAW.
    Marcin Musiał
    _________________

    W odpowiedzi na: Odpowiedz MF skargę w sprawie egzaminu 17.01 #398
    dareks
    Uczestnik

    Myslę ze jednak bylo warto podniesc ten problem. Tym co zdali serdecznie gratuluje

    W odpowiedzi na: prośba o pomoc #382
    dareks
    Uczestnik

    Z przytoczonej przez Ciebie i mnie literatury wynika ze odpowiedz kto ma to amortyzaowac wyniak z umowy uzyczenia A jak tego umowa nie precyzuje to sklanaiłbym sie do odpisow u uzytkownika Ale to tylko moja dywagacja

    W odpowiedzi na: prośba o pomoc #377
    dareks
    Uczestnik

    Trwały zarząd forma prawna władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną bez osobowości prawnej ustanowionej (na nieruchomości Skarbu Państwa – dla państwowej jednostki, zaś w odniesieniu nieruchomości powiatu dla jednostki samorządowej). Decyzja o ustanowieniu trwałego zarządu wydana jest wyłącznie na wniosek złożony przez jednostkę organizacyjną bez osobowości prawnej, który dla treści decyzji winien zawierać: nazwę i siedzibę jednostki organizacyjnej (statut oraz podanie organu nadzorującego), oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej oraz według katastru nieruchomości, powierzchnia oraz opis nieruchomości, przeznaczenie nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania i sposób jej zagospodarowania, cel oddana w trwały zarząd, termin jak i sposób zagospodarowania nieruchomości.

    A teraz interpretacja w kwesti o ktora pytasz

    Kielce, dnia 15.07.2004 r.
    Znak: FBA.II-3110/284/Z-27/04

    M O
    S R
    ul. Ż
    25 – KIELCE

    W odpowiedzi na pismo z dnia 27.04.2004 r. znak: 05/04 w sprawie interpretacji przepisów ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opatach lokalnych, działając na podstawie art. 14 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), uprzejmie wyjaśniam:
    Dokonana ustawą z dnia 30 paĽdziernika 2002 r. o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 200, poz. 1683) nowelizacja ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z póĽn. zm.) usunęła – w art. 3 ust. 1 pkt 3 – w stosunku do pierwotnego brzmienia art. 2 ustawy (przed powyższą nowelizacją dotyczącego przedmiotowego zagadnienia) z katalogu tytułów prawnych do posiadania nieruchomości lub obiektów budowlanych stanowiących własność jednostki samorządu terytorialnego tzw. trwały zarząd, o którym mowa w art. 43 i następnych, ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 z póĽn. zmian.).
    Nie oznacza to jednak, że „trwali zarządcy”, jako posiadacze ustanowieni na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami nie są objęci obowiązkiem podatkowym.
    Są podatnikami podatku od nieruchomości przekazanych im w trwały zarząd z mocy art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (są posiadaczami „z innego tytułu prawnego&#8221:wink:.
    Również w wypadku, gdy zakład budżetowy oddaną mu w trwały zarząd nieruchomość lub jej część albo obiekt budowlany lub jego część, stanowiących własność jednostki samorządu terytorialnego, oddaje w dzierżawę innemu podmiotowi jest podatnikiem podatku od nieruchomości (art. 3 ust. 1 pkt 3 lit.a) ustawy o podatkach i opłatach lokalnych).
    Inne formy „zarządu” nieruchomościami lub obiektami budowlanymi stanowiącymi własność jednostki samorządu terytorialnego niż „trwały zarząd”, o którym mowa w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, sprawowane przez samorządowy zakład budżetowy nie dają podstaw do uznania owego „zarządcy” za podatnika podatku od nieruchomości.
    Jeżeli przedmiot opodatkowania stanowiący własność jednostki samorządu terytorialnego nie jest w trwałym zarządzie zakładu budżetowego lub nie jest w posiadaniu innego podmiotu, to podatnikiem będzie jednostka samorządu terytorialnego, gdy nieruchomość ta jest objęta katalogiem zwolnień, o którym mowa:
    – w art. 7 ust. 1,
    – nie jest objęta zwolnieniem szczególnym na mocy uchwały rady gminy
    wydanej na podstawie art. 7 ust. 2,
    – czy też nie podlega opodatkowaniu z mocy art. 2 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia
    12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.
    Jeżeli nieruchomość lub obiekt budowlany nie pozostaje w trwałym zarządzie zakładu budżetowego, a jest wydzierżawiona innym podmiotom lub jest w posiadaniu innych podmiotów na podstawie innego tytułu prawnego lub też bez tytułu prawnego – to podatnikiem będzie dzierżawca lub osoba posiadająca nieruchomość na podstawie innego tytułu prawnego lub bez tytułu prawnego (art. 3 ust. 1 pkt 4 ustawy), z wyłączeniem posiadania lokali mieszkalnych nie stanowiących odrębnych nieruchomości.
    Jeżeli zakład budżetowy posiada nieruchomość lub jej część albo obiekt budowlany lub jego część, stanowiący własność jednostki samorządu terytorialnego, które nie zostały mu oddane w trwały zarząd lub oddane w posiadanie innym podmiotom, a wykorzystuje je na prowadzenie swojej działalności statutowej (np. pomieszczenia biurowe) – wówczas on jest podatnikiem podatku od nieruchomości (vide: art. 3 ust.1 pkt 4 i art. 2 ust. 3 pkt 3 ustawy).

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 41)