dudu
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
duduUczestnik
Uważam, że taki dokument jest mało użyteczny w jednostce. Moim zdaniem wszystkie te procedury ujęte w standardach powinny być zamieszczone w wewnętrznych regulacjach takich jak instrukcja obiegu i kontroli dokumentów, instrukcja kasowa, instrukcja ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania, instrukcja inwentaryzacyjna itd. Wtedy to ma sens – ikla wewnętrznych instrukcji łącznie tworzy procedury kontroli finansowej, a zebranie w jednym dokumencie i powielenie standardów to twór sztuczny.
22 września, 2009 o 10:34 am W odpowiedzi na: egzekwowanie dochodów z mienia i prawidłowe gospodarowanie mieniem gminy #15918duduUczestnikJeśli to możliwe również bym prosiła o przesłanie zeszytu. Pozdrawiam.
duduUczestnikMoim zdaniem nie można w całości kosztami obciążyć jedną jednostkę, skoro w podróży uczestniczy trzech pracodawców. Wydaje mi się, że trzeba byłoby wystąpić (każdy z osobna) pisemnie do swojego pracodawcy o wyrażenie zgody na podróż służbową samochodem marki … o pojemności …. i koszty podzielić na trzy tak, żeby każdy proporcjonalnie uczestniczył w kosztach.
8 września, 2009 o 8:37 am W odpowiedzi na: Pomoc materialna dla uczniów – stypendia szkolne #15778duduUczestnikDokładnie tak jak napisałaś, ale to jest tylko moje zdanie.
duduUczestnikJak na moją wiedzę nie ma takich przepisów powszechnie obowiązujących, wszystko zależy od zapisów w umowie i tego trzeba się trzymać. Pozdrowienia.
duduUczestnikA dlaczego Twoim zdaniem dwie osoby nie mogą mieć takiego samego zakresu obowiązków skoro wykonują takie same czynności i są od siebie niezleżne służbowo??? Nie widzę w tym żadnej nieprawidłowości.
duduUczestnikUważam podobnie jak Ty wykonanie przedmiotu umowy to głównie protokolarne odebranie tych robót i uznanie za prawidłowo wykonane. Opisane postępowanie wiąże się z nieterminowym wykonaniem umowy, a to z naliczeniem kar umownych o ile takie były przewidziane w umowie. Dla uniknięcia w przyszłości wątpliwości warto w umowach dokładnie opisać co rozumiemy pod pojęciem wykonanie przedmiotu umowy (protokolarne odebranie robót uznanych za prawidłowo wykonane).
4 września, 2009 o 12:44 pm W odpowiedzi na: Pomoc materialna dla uczniów – stypendia szkolne #15748duduUczestnikPoza tym myślę, że niepotrzebnie w decyzji wskazujecie, że stypendium jest przyznawane na okres od września do czerwca, gdyż rok szkolny kończy się 31 sierpnia i wtedy największe są potrzeby związane z wydatkami szkolnymi. Ja dokonywałabym zmiany decyzji w trakcie roku w ślad za otrzymywanymi kolejnymi transzami dotacji.
4 września, 2009 o 12:40 pm W odpowiedzi na: Pomoc materialna dla uczniów – stypendia szkolne #15747duduUczestnikWitam,
Kwestia jest dyskusyjna, ale moim zdaniem mogą tak rozliczać, gdyż stypendium jest przyznawane na rok szkolny. Najpierw dokonują zakupów, a potem je rozliczają. Z uwagi na to, że kwota która dostają w I transzy nie pokrywa poniesionych wydatków rozliczają faktury z następnej transzy. Moje wątpliwości budziło powiązanie z budżetem gminy, gdyż Gmina musi sie rozliczyć z dotacji za okres roku budżetowego. Ale tak sobie myślę, że dotacja jest udzielana na rok budżetowy, natomiast stypendium na rok szkolny, więc uważam, że przedstawione rozliczenie jest prawidłowe. Pozdrawiam.duduUczestnikDziękuję serdecznie za odpowiedzi. Chciałam poznac Wasze zdanie, gdyż obawiałam się zarzutów dzielenia zamówienia. Pozdrawiam.
duduUczestnikmiałam na myśli ewidencję księgową
duduUczestnikTrudne zadanie. Pewnie wzięłabym decyzje komunalizacyjne, również te późniejsze. Trzeba byłoby pewnie porównać z tym co jest w ewidencji, żeby sprawdzić czy nie ma tam już sprzedanych nieruchomości, czy na bieżąco przy sprzedażach itd. są „zdejmowane” z ewidencji. Nie wiem może też bym zajęła się decyzjami w sprawie oddania w zarząd trwały poszczególnym jednostkom organizacyjnym. Tyle mi przyszło do głowy. Powodzenia
duduUczestnikdziękuję za podpowiedź
duduUczestnikA jak ma się do tego art. 187 uofp???
duduUczestnikNigdy w ten sposób nie podchodziłam do inwentaryzacji. Pierwszy raz spotykam się z taką opinią. Zawsze było tak, że poszczególne aktywa i pasywa podlegały różnym rodzajom inwentaryzacji np. środki trwałe (będące na terenie strzeżonym) raz na 4 lata drogą spisu z natury, inwentaryzacja środków pieniężnych w kasie na koniec każdego roku, weryfikacja należności na koniec każdego roku porzez potwierdzenie salda. I tak też mówi ustawa o rachunkowości. Moim zdaniem jest to zbyt daleko idąca interpretacja.
-
AutorWpisy