fretka
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
21 sierpnia, 2014 o 1:50 pm W odpowiedzi na: obowiązek prowadzenia audytu wewnetzrnego w zakresie bezpieczeństwa informacji #23139fretkaUczestnik
możesz napisac które ministerstwo
fretkaUczestnikaudytor nie powinien przede wszystkim kontrolować bo wtedy wchodzi w działalność operacyjną urzedu a to już nie jest zgodne ze standardami audytu i przepisami dotyczącymi audytu, ale kierownikom jednostek trudno jest to wpoić, chociaż można zaproponować staroscie wybór zamiast kontroli zadanie audytowe lub czynnosci doradcze
20 sierpnia, 2014 o 11:22 am W odpowiedzi na: obowiązek prowadzenia audytu wewnetzrnego w zakresie bezpieczeństwa informacji #23132fretkaUczestnikczy ktoś z was zrobił lub planuje zrobić audyt bezpieczeństwa informacji, bo nie jest przekonana czy audytor ma to robić przeciew nie mamy do tego w większości kompetencji
fretkaUczestnikmam jeszcze jedno pytano o składniki wynagrodzenia podstawa premia i czy należy się jeszcze w wojsku dodatek funkcyjny
fretkaUczestnikale tak mniej więcej bo nie wiem czy jest sens składać kwity
fretkaUczestnikmoim zdaniem można było poprawić ten zakres obowiązków podczas trwania audytu a co do wzmocnienia nadzoru, – jesli byłoby więcej przypadków nieaktualnych lub niezgodnych zakresów obowiązków to moza dodatkowo dopisać – zaleca się wzmocnienie nadzoru itd….
fretkaUczestnikdalej nie rozjaśniło mi za bardzo sytuacji, nie chce zakładać swojej firmy tylko prowadzić audyt w jst na umowe zlecenie
fretkaUczestnikale chciałabyn wiedzieć w jakich mniej wiecej granicach mozna sie poruszać
fretkaUczestnikartukuł ten odnosi się tylko do samorządów a ja nie pracuję w samorzadzie i dalej nie mam jasnej odpowiedzi
fretkaUczestnikto i tak nie wyjaśnia sprawy bo rozporządzenie nie mówi o upoważnianiu wprost, że można je wydać na tej podstawie.
fretkaUczestnikprojekty to już jest działalnosc doradcza i jesli audytor ma na to czas to może wykonać czynności doradcze jesli nie to pisemnie zgłasza kierownikowi jednostki zę grozi to nie wykoaniem planu
fretkaUczestnikjako takich obowiązkowych dokumentów do czyynosci doradczych nie ma. Na koniec powinna być sporzadzona obowiązkowo jakaś notatka z przeprowadzonych czynnosci doradczych, reszta dokumentów wg uznania. Powinno się wg mnie poprzeć ustalenia z wykonanych czynności. Zależy także od tego jakiej wielkości ma to być czynność doradcza. jesli jest to zadanie wymagające większych wyjaśnień można stosować metodykę przyjmowaną w zadanich zapewniających (chodzi o środek bez narad i tym podobnych). Należałoby jednak zaopatrzyć się w zgodę kierownika jednostki na przeprowadzenie czynności.
fretkaUczestnikCzy w takim wypadku należy uzgodnić dodatkowo z kierownikiem jednostki takie czynnosci doradcze
fretkaUczestnikProszę o podpowiedź ponieważ zależy mi na czasie
fretkaUczestnikja z reguły też tak robię, pismo informacyjne do audytowanych komórek na temat wykonania rekomendacji i w miarę potrzeby dokonanie przeglądu jeśli informacje zawarte w pismach zwrotnych są zbyt skąpe. Program sporzadzam tylko gdy było duzo zaleceń istotnych (program jest krótki i obejmuje -temat i numer zadania, komórki objęte audytem, liczba dni na wykonanie czynnosci, cel czynności, zakres czynności, problemy na które należy zwrócić szczególną uwagę ). Na końcu notatka informacyjna i koniec.
-
AutorWpisy