jadtra
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
jadtraUczestnik
Nie uczestniczyłam w takim szkoleniu jednakże mamiałam dostęp do materiałów ze szkolenia audytorów wewnętrznych – od pracownika urzędu celnego. Ten pracownik jednakże na takim szkoleniu nie był. Wiem, że szkolenie kosztowało klika tysięcy. Może ta informacja Ci się przyda. Czy to wystarczy?
jadtraUczestnikAdmin dziękuję za odpowiedź. Będę czekać na maila 😆
jadtraUczestnikBędzie to audyt poza planem. Jeszcze ustalam obszary – potrzeby. Może jakiś obszar ostanie objety kontrola.
Wracając do sprawozdania, oczywiście masz rację. Uważam jednak, iz ustawodawca np. (skrajny przykład: plan kont) powinien widzieć różnicę czy jest to jst i zaplanować wzorce sprawozdań bardziej dostosowane do potrzeb danego typu jsfp. np. ministerstwo , szpital urząd miasta itd. . Jeżeli to sprawozdanie ma coś wnieść ??? ,jadtraUczestnikPytanie do Szarob i Admin – czy są jeszcze miejsca na spotkanie audytorów w Łodzi . nie mam problemu z noclegiem. Czy można przesłać zgłoszenie na spotkanie gdy jest się audytorem pracującym w samorzadzie a mającym audyt SPZOZ w planie.
jadtraUczestnikOdp. o sprawozdaniu za 2005 pobranym ze strony MF . Zawiera dużo informacji oczywistych dla kierownika j. samorządu terytorialnego np. pkt. 4, 5, 6, sprawozdania -dotyczą informacji o audytorze, jak jest zatrudniony- wymiar czasu , jaka jest struktura komórki , podległość audytora itd. Słowem dużo pisania o oczywistym. Te informacje są potrzebne gdy sprawozdanie przdkładałabym do GIAW a daję je mojemu starości (wg nowej uofp) i np. Zarządowi. Zakres informacji do wypełnienia w części: Organizacja pracy komórki audytu wewn. – w przypadku audytu wykonywanego przez 1 osobę, która wykonuje również część kontroli 5% (niezalecaną ale faktycznie wykonywaną przez większość audytorów w jst) wypełnienie tego punktu to strata czasu i nerwów. Z tego wykazu wychodzi : kontrola i audyt. Ministerstwo nie interesuje faktycznie, że audytor kontroluje coś co za chwile wg ryzyka powinien audytować . Audytor musi się później zastanawiać jak „ustawić ryzyko” – nici z obiektywizmu i standardów. Znowu jest ustawa ale brak sankcji dla kierowników jst gdy ich pracownik chce pracować zgodnie z ustawą!!! Uważam że audyt jest potrzebny. sprawozdania – zalecenia są realizowane już w trakcie audytu. A w przypadków protokołów z kontrolii – kontrolowani odpisują na zalecenia pokontrolne, że będzie poprawa, ale kontrola sprawdzająca (na którą nie ma czasu bo 5% wydatków) wykazuje nadal te same błedy w księgowości. Audyt jest efektywniejszy dla kierownika jst. Może MF zapyta kieroników jst ile kontroli finansowych wykonali audytorzy oraz ile audytów, czy audytor wewnętrzny ma w zakresie zadań kontrolę ❓
jadtraUczestnikPiszę w sprawie 5% kontroli w SPZOZ będącym jednostką organizacyjną jst . Może ma ktoś interpretację RIO dotyczącą tej kontroli. ❓ Ja juz b. długo czekam na taką odpowiedź ❗ ❗
Jaki stosować wzorzec sprawozdania z wykonania audytu za 2005r. Ten dostępny ze stron MF -nie przystaje do samorządu. Będzie to moje pierwsze sprawozdanie roczne.
Czy ma ktoś interpretację dot. : kierownik jednostki wg ustawy o finansach publicznych w powiecie: czy to Zarzad czy Starosta ❓jadtraUczestnikCześć meg mam zrobiony audyt w zakresie samego procesu przygotowania wniosków o środki UE, nie dotykałam wydatkowania ale przepisy w zakresie ZPORR EFS dot. stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów już trochę znam. Wiem też o wydatkach kwalifikowanych oraz dokumentach uznanch za dowody księgowe itd.
jadtraUczestnikKonkretnie o jakie stypendia chodzi i jaki to ma być zakres tego audytu
jadtraUczestnikPrzyłączam sie do tematu integracji smorządu. Audyt dopiero raczkuje w samorządach. Brak jest prawdziwych fachowych szkoleń z ukierowaniem na „nasze” obszary ryzyka. Do Starostwa spływają informacje o szkoleniach (byłam na dwóch) ale naprawdę ich przygotowanie było bardzo kiepski – głównie teoria. Audytorzy byli z różnych jsfp i każdy usiłował dowiedzieć się coś dla siebie. Jestem z centrum polski. Na szkolenia brak jest środków i może powstanie jakieś silniejszej grupy samorządowców audytorów coś zmieni – Skarbnicy jeżdżą prawie na wszytko co im jest w danej chwili potrzebne!!! Może my staniemy się tak silna grupą.
jadtraUczestnikRozmawiałam z Wydz. Prawnym Departamentu Koordy. Kontr Finans. i Audyt. Wewnętrz. MF w zeszłym tygodniu i przekazano mi , abym sprawozdanie przdkładała Zarządowi Powiatu oraz Staroście (choc jest to dublowanie jednej z osób). Dowiedziałm się, że zespół prawniczy już rozpatruje pytania przesłane do nowej ustawy o firn. publicznych. Odpowieź będzie ” jak będzie” gdyż tych zapytań o interpretację , nieczytelności zapisów jest „sporo”.
jadtraUczestnikPonieważ brak jest interpretacji z MF gdzie samorządy przeprowadzają audyt nie zmieniłam planu audytu na 2006 (dot. powiatu). Mam watpliwość co do interpretacji "kieronika jednostki dla powiatu" , któremu mam przedkładać sprawozdanie z danego audytu. Dotychczas przedkładałam je na Zarząd Powiatu gdyż dot. jednostek oraz urzędu (Starostwa). Przypuszczam, że obecnie powinnam je przedkładać Staroście . Może admin coś na ten tema.
-
AutorWpisy