jama
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
jamaUczestnik
Mnie w tych wytycznych niepokoi przede wszystkim forma prawna. Dlaczego to nie jest podręcznik? W ten sposób dajemy do rąk kontroli zewnętrznych narzędzie, które posłuży jako wzorce oceny. I bez znaczenia tu będą intencje, ani fakt, że to tylko przykłady. Ja reprezentuję bardzo duży urząd samorządowy i nacisk w wytycznych na wskaźniki burzy naszą analizę ryzyka. Przy braku budżetu zadaniowego, a korzystaniu w zarządzaniu wyznaczaniu i rozliczaniu celów w ryzyku w sposób opisowy, pozawskaźnikowy nie do końca spełniamy standardy kontroli zarządczej. Ale wprowadzanie wskaźników w sposób sztuczny tworzy bylejakość. Zwłaszcza, że u nas wskaźniki są brane pod uwagę w kartach zadań do Wieloletniej Prognozy Finansowej, która nie jest tożsama z budżetem zadaniowym, ale stanowi zadania budżetowe ( to nie tylko gra słów, ale rzeczywisty rozdźwięk). Czekam więc na zmiany, a te wytyczne spowodują, że szef zażąda dodatkowej pracy, która w mojej opinii nic nikomu nie przyniesie. Wprowadzanie wymogów w momencie, gdy Urzędy nie mają wdrożonych wszystkich dodatkowych elementów bez zachowania odpowiedniej kolejności przynosi więcej straty niż pożytku.
jamaUczestnikJa spotkałam się z patronatem Marszałka. I jest procedura. Jeśli jesteś zainteresowana/y zobacz na stronę internetową Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
jamaUczestnikAle czy wy znacie pytania tej ankiety ? Czy uważacie, że pytania dotyczące wiedzy kierownika jednostki na temat znajomości przez niego strony internetowej dotyczącej kontroli zarządczej powinien odpowiadać audytor ?
jamaUczestnikOK, to jest cytat ze strony sejmikowej, a nie Lexa. W tym kontekście podtrzymuję swoją wypowiedź.
Art. 3.
1. Działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona
przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych
w ustawie.
2. Organizacjami pozarządowymi są:
1) niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy
o finansach publicznych,
2) niedziałające w celu osiągnięcia zysku
– osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej,
którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia,
z zastrzeżeniem ust. 4.
3. Działalność pożytku publicznego może…..Instytucje kultury nie są tworzone w oparciu o ustawę o finansach publicznych. obowiązują ją niektóre zapisy, ale nie wszystkie, nie są typowymi wpisanymi w ustawę o finansach publicznych jednostkami budżetowymi. Zdolność prawną daje im odrębna ustawa….
jamaUczestnikNie zgadzam się, art. 3 ust. 3 w dalszej cześć brzmi:”i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub
jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw,”, i tu się mieszczą instytucje kultury.
Na tej postawie są prowadzone konkursy na poziomie województwa i instytucje kultury, ośrodki sztuki projektując jakieś wydarzenia występują o środki. Co nie oznacza, że organ założycielski nie może przyznać im dotacji na działalność w trybie pozakonkursowym.29 lipca, 2012 o 11:54 am W odpowiedzi na: PIERWSZY W POLSCE CICA: CERTIFIED INTERNAL CONTROLS AUDITOR #22088jamaUczestnikMam te kwalifikacje od końca ubiegłego roku, a czy warto, to pokaże czas, bo na razie oficjalnie do niczego nie służą…. Nie są specjalnie wymagane, nie są tez oficjalnie wpisane w jakiś przepis… A i pracodawcy nie bardzo wiedza o jego istnieniu.
28 czerwca, 2012 o 8:28 am W odpowiedzi na: planuy audytu wewnętrznego i sprawozdania z audytu #22010jamaUczestnikTo pytanie nie jest wyssane z palca. W nowej ustawie o finansach publicznych w art.34 pkt 1 ust. 6, który mówi o zapewnieniu radnym dostępu do sprawozdania. Ponieważ jak wiecie dalsze zapisy w części dotyczącej audytu wskazują dostęp w drodze informacji publicznej zadałam pytanie do ministerstwa jak należy czytać te dwa przepisy. W odpowiedzi uzyskałam interpretację, że dostęp dla radnych nie jest w formie informacji publicznej, tylko kierownik jednostki ustala w jaki sposób należy udostępnić sprawozdanie radnym. U mnie dostarczamy sprawozdanie do Kancelarii Sejmiku (samorząd województwa) ze wskazaniem, że jest to przekazywane w celu zapewnienia radnym dostępu. Kancelaria ma tzw. półkę, gdzie kładzie i udostępnia takie materiały radnym.
jamaUczestnikPietryka, sorry, ale wy chyba mówicie o rożnych sprawach. Program zapewnienia i poprawy jakości pracy audytora dotyczy sprawdzenia jakości wykonania zadania i zgodności jego pracy ze standardami. natomiast samoocena i kontrola zarządcza, to chyba inna bajka…
jamaUczestnikScypion popieram.
jamaUczestnikFakt, sorry, u mnie ADO dał upoważnienie ABI.
jamaUczestnikJak najbardziej. Powinni uzyskać takie upoważnienie od ABI. Karta audytu jest pewnym wzorcem. Natomiast dostęp do danych osobowych wynika z odrębnych regulacji.
jamaUczestnikA my jako samorządy na poziomie województwa rozważamy przeglądy partnerskie i przygotowujemy stanowisko na Konwent…
7 września, 2011 o 11:24 am W odpowiedzi na: Plany audytu i sprawozdania w jednostkach podległych Gminie #20870jamaUczestnikWedług mnie nie. Jeśli kierownik jednostki organizacyjnej samorządu podjął decyzję, że zatrudnia audytora i to zgłosił, to pomimo wszystko komórkę audytu tworzy się w Urzędzie jednostki samorządowej i ona musi w swoich planach i sprawozdaniach uwzględniać jednostki, w tym tę która ma swojego audytora. Kierownik jednostki może oczywiście ustalić z kierownikiem jednostki podległej przekazywanie tych dokumentów. Dopuszcza to fakt, że plan i sprawozdanie są informacja publiczną dostępna na wniosek. Ale nie jest to jak dotychczas „z klucza”.
jamaUczestnikSwego czasu odróżniano rekomendację od zaleceń stosując kryterium zgodności z prawem. Zalecenie dotyczyło sytuacji, w której nastąpiło naruszenie prawa tzn. można było podać „złamany” przepis. Rekomendacja dotyczyła sytuacji, w których nie ma tego elementu, ale coś „nie hula”. Od rekomendacji rozpoczęła się era „rozważyć, zastanowić się, przeanalizować pod kątem…”
jamaUczestnikCPS wiem, że jest to projekt miękki, ja mając na myśli zakupy myślałam o takich projektach komplementarnych z którymi się spotkałam, że z RPO zakupy, a szkolenia z PO KL na sprzęcie zakupionym. To gwoli wyjaśnienia. O ile zrozumiałam, to zapytanie i czynność doradcza nie dotyczyła problemu zamówienia publicznego tylko możliwości powielania funkcji. Jak dla mnie to powinna być wolna ręka z UZP, ze wskazaniem jednego wykonawcy (musi być zgodność z programem szkoły). A co do funkcji, to zależy jeszcze jaki ma zakres obowiązków Dyrektor szkoły. Czy jest tam coś o projektach ? Jeśli Beneficjentem jest np.gmina, a we wniosku o dofinansowanie wskazany jest do podejmowania decyzji np. Burmistrz to Dyrektor powinien mieć według mnie odrębne upoważnienie od niego do projektu wydane na podstawie ustawy o samorządzie i płacone w „pensji”. W przypadku gdyby upoważnienia nie miał to mógłby dostać zlecenie ze wskazanymi zadaniami Koordynatora. To oczywiście tylko moje podejście do tego zagadnienia.
-
AutorWpisy