piątek, 19 kwietnia, 2024

jama

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 43)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: MF #22896
    jama
    Uczestnik

    Mnie w tych wytycznych niepokoi przede wszystkim forma prawna. Dlaczego to nie jest podręcznik? W ten sposób dajemy do rąk kontroli zewnętrznych narzędzie, które posłuży jako wzorce oceny. I bez znaczenia tu będą intencje, ani fakt, że to tylko przykłady. Ja reprezentuję bardzo duży urząd samorządowy i nacisk w wytycznych na wskaźniki burzy naszą analizę ryzyka. Przy braku budżetu zadaniowego, a korzystaniu w zarządzaniu wyznaczaniu i rozliczaniu celów w ryzyku w sposób opisowy, pozawskaźnikowy nie do końca spełniamy standardy kontroli zarządczej. Ale wprowadzanie wskaźników w sposób sztuczny tworzy bylejakość. Zwłaszcza, że u nas wskaźniki są brane pod uwagę w kartach zadań do Wieloletniej Prognozy Finansowej, która nie jest tożsama z budżetem zadaniowym, ale stanowi zadania budżetowe ( to nie tylko gra słów, ale rzeczywisty rozdźwięk). Czekam więc na zmiany, a te wytyczne spowodują, że szef zażąda dodatkowej pracy, która w mojej opinii nic nikomu nie przyniesie. Wprowadzanie wymogów w momencie, gdy Urzędy nie mają wdrożonych wszystkich dodatkowych elementów bez zachowania odpowiedniej kolejności przynosi więcej straty niż pożytku.

    W odpowiedzi na: patronat #22517
    jama
    Uczestnik

    Ja spotkałam się z patronatem Marszałka. I jest procedura. Jeśli jesteś zainteresowana/y zobacz na stronę internetową Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

    W odpowiedzi na: ankieta do MF #22509
    jama
    Uczestnik

    Ale czy wy znacie pytania tej ankiety ? Czy uważacie, że pytania dotyczące wiedzy kierownika jednostki na temat znajomości przez niego strony internetowej dotyczącej kontroli zarządczej powinien odpowiadać audytor ?

    W odpowiedzi na: Dotacje #22319
    jama
    Uczestnik

    OK, to jest cytat ze strony sejmikowej, a nie Lexa. W tym kontekście podtrzymuję swoją wypowiedź.

    Art. 3.
    1. Działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona
    przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych
    w ustawie.
    2. Organizacjami pozarządowymi są:
    1) niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy
    o finansach publicznych,
    2) niedziałające w celu osiągnięcia zysku
    – osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej,
    którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia,
    z zastrzeżeniem ust. 4.
    3. Działalność pożytku publicznego może…..

    Instytucje kultury nie są tworzone w oparciu o ustawę o finansach publicznych. obowiązują ją niektóre zapisy, ale nie wszystkie, nie są typowymi wpisanymi w ustawę o finansach publicznych jednostkami budżetowymi. Zdolność prawną daje im odrębna ustawa….

    W odpowiedzi na: Dotacje #22310
    jama
    Uczestnik

    Nie zgadzam się, art. 3 ust. 3 w dalszej cześć brzmi:”i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub
    jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw,”, i tu się mieszczą instytucje kultury.
    Na tej postawie są prowadzone konkursy na poziomie województwa i instytucje kultury, ośrodki sztuki projektując jakieś wydarzenia występują o środki. Co nie oznacza, że organ założycielski nie może przyznać im dotacji na działalność w trybie pozakonkursowym.

    W odpowiedzi na: PIERWSZY W POLSCE CICA: CERTIFIED INTERNAL CONTROLS AUDITOR #22088
    jama
    Uczestnik

    Mam te kwalifikacje od końca ubiegłego roku, a czy warto, to pokaże czas, bo na razie oficjalnie do niczego nie służą…. Nie są specjalnie wymagane, nie są tez oficjalnie wpisane w jakiś przepis… A i pracodawcy nie bardzo wiedza o jego istnieniu.

    W odpowiedzi na: planuy audytu wewnętrznego i sprawozdania z audytu #22010
    jama
    Uczestnik

    To pytanie nie jest wyssane z palca. W nowej ustawie o finansach publicznych w art.34 pkt 1 ust. 6, który mówi o zapewnieniu radnym dostępu do sprawozdania. Ponieważ jak wiecie dalsze zapisy w części dotyczącej audytu wskazują dostęp w drodze informacji publicznej zadałam pytanie do ministerstwa jak należy czytać te dwa przepisy. W odpowiedzi uzyskałam interpretację, że dostęp dla radnych nie jest w formie informacji publicznej, tylko kierownik jednostki ustala w jaki sposób należy udostępnić sprawozdanie radnym. U mnie dostarczamy sprawozdanie do Kancelarii Sejmiku (samorząd województwa) ze wskazaniem, że jest to przekazywane w celu zapewnienia radnym dostępu. Kancelaria ma tzw. półkę, gdzie kładzie i udostępnia takie materiały radnym.

    W odpowiedzi na: Program zapewnienia i poprawy jakości #21840
    jama
    Uczestnik

    Pietryka, sorry, ale wy chyba mówicie o rożnych sprawach. Program zapewnienia i poprawy jakości pracy audytora dotyczy sprawdzenia jakości wykonania zadania i zgodności jego pracy ze standardami. natomiast samoocena i kontrola zarządcza, to chyba inna bajka…

    W odpowiedzi na: Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych #21824
    jama
    Uczestnik

    Scypion popieram.

    W odpowiedzi na: Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych #21809
    jama
    Uczestnik

    Fakt, sorry, u mnie ADO dał upoważnienie ABI.

    W odpowiedzi na: Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych #21802
    jama
    Uczestnik

    Jak najbardziej. Powinni uzyskać takie upoważnienie od ABI. Karta audytu jest pewnym wzorcem. Natomiast dostęp do danych osobowych wynika z odrębnych regulacji.

    W odpowiedzi na: Jaki jest koszt przeprowadzenia oceny zewnętrznej? #21784
    jama
    Uczestnik

    A my jako samorządy na poziomie województwa rozważamy przeglądy partnerskie i przygotowujemy stanowisko na Konwent…

    W odpowiedzi na: Plany audytu i sprawozdania w jednostkach podległych Gminie #20870
    jama
    Uczestnik

    Według mnie nie. Jeśli kierownik jednostki organizacyjnej samorządu podjął decyzję, że zatrudnia audytora i to zgłosił, to pomimo wszystko komórkę audytu tworzy się w Urzędzie jednostki samorządowej i ona musi w swoich planach i sprawozdaniach uwzględniać jednostki, w tym tę która ma swojego audytora. Kierownik jednostki może oczywiście ustalić z kierownikiem jednostki podległej przekazywanie tych dokumentów. Dopuszcza to fakt, że plan i sprawozdanie są informacja publiczną dostępna na wniosek. Ale nie jest to jak dotychczas „z klucza”.

    W odpowiedzi na: Rekomendacje audytu #20780
    jama
    Uczestnik

    Swego czasu odróżniano rekomendację od zaleceń stosując kryterium zgodności z prawem. Zalecenie dotyczyło sytuacji, w której nastąpiło naruszenie prawa tzn. można było podać „złamany” przepis. Rekomendacja dotyczyła sytuacji, w których nie ma tego elementu, ale coś „nie hula”. Od rekomendacji rozpoczęła się era „rozważyć, zastanowić się, przeanalizować pod kątem…”

    W odpowiedzi na: Dyrektor – koordynatorem w PO KL #20752
    jama
    Uczestnik

    CPS wiem, że jest to projekt miękki, ja mając na myśli zakupy myślałam o takich projektach komplementarnych z którymi się spotkałam, że z RPO zakupy, a szkolenia z PO KL na sprzęcie zakupionym. To gwoli wyjaśnienia. O ile zrozumiałam, to zapytanie i czynność doradcza nie dotyczyła problemu zamówienia publicznego tylko możliwości powielania funkcji. Jak dla mnie to powinna być wolna ręka z UZP, ze wskazaniem jednego wykonawcy (musi być zgodność z programem szkoły). A co do funkcji, to zależy jeszcze jaki ma zakres obowiązków Dyrektor szkoły. Czy jest tam coś o projektach ? Jeśli Beneficjentem jest np.gmina, a we wniosku o dofinansowanie wskazany jest do podejmowania decyzji np. Burmistrz to Dyrektor powinien mieć według mnie odrębne upoważnienie od niego do projektu wydane na podstawie ustawy o samorządzie i płacone w „pensji”. W przypadku gdyby upoważnienia nie miał to mógłby dostać zlecenie ze wskazanymi zadaniami Koordynatora. To oczywiście tylko moje podejście do tego zagadnienia.

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 43)