kikcloud
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
kikcloudUczestnik
Gratulacje!
kikcloudUczestnikPodpowiedź znajdziesz w publikacji Magazyn Instytutu Audytorów Wewnętrznych IIA Polska Nr 2(9)/2015.
kikcloudUczestnikW tej sprawie odsyłam do mojego felietonu w Magazynie Instytutu Audytorów Wewnętrznych IIA Polska Nr 2(9)/2015
kikcloudUczestnik[QUOTE BY= rom] Jestem audytorem w gminie, chodzi o ulgi podatkowe udzielane przez gminę.[/QUOTE]
I to jest ta cała tajemnica ❓
To może przypomnę:
Obowiązek sporządzenia wykazu ulg podatkowych wywodzi się z naczelnej zasady finansów publicznych tj. zasady jawności. Postulat jawności finansów publicznych zobowiązuje zarządy jednostek samorządu terytorialnego do upubliczniania rocznej informacji obejmującej m.in. sporządzanie wykazu podmiotów, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia (art.37). Przedmiotowy wykaz winien zostać opublikowany zgodnie z art. 38 ustawy o finansach publicznych w terminie do 31 maja roku następnego, według stanu na koniec roku budżetowego. ❗kikcloudUczestnikNo właśnie. Może ktoś powie o co chodzi?
Mam jednak nadzieję, że w tym przypadku nie będę musiał używać tego wyświechtanego cytatu:„Nie zgadzam się z Twoimi poglądami, ale po kres moich dni będę bronił Twego prawa do ich głoszenia”
kikcloudUczestnikW państwie prawa jest taka zasada, że takie czy inne stanowisko jest oparte na jakieś podstawie prawnej. Nie może tak być, że jedna „baba drugiej babie” coś tam powiedziała, nawet w ABW. Swoją drogą, czy ty się zastanowiłaś nad podstawą prawną prowadzenia zadania audytowego w tym obszarze?
kikcloudUczestnikZa dotację wydatkowaną niezgodnie z przeznaczeniem uważa się też dotację wykorzystaną po upływie terminu, na jaki została przyznana. Wykorzystanie dotacji ze środków publicznych po upływie wyznaczonego terminu stanowi przekroczenie zakresu upoważnienia do dokonywania wydatków ze środków publicznych.
„Dotacja celowa jest przeznaczona na określony cel i powinna być zrealizowana w wyznaczonym terminie. Jej wykorzystanie jest wydatkiem ze środków publicznych, a zatem granice upoważnienia do jego dokonania stanowi zakreślony termin i cel wykorzystania dotacji celowej. Po upływie wyznaczonego terminu nie ma podstaw do dokonania z dotacji określonego wydatku, bowiem środki publiczne stanowiące dotację celową nie pozostają już w dyspozycji jednostki, która ją otrzymała. Wydatek z takich środków jest przekroczeniem zakresu upoważnienia do wydatków ze środków publicznych (Orzeczenie GKO z dn. 15 stycznia 2004 r., DF/GKO/Odw.-2/2/2003).
kikcloudUczestnikDlaczego nie powinno się łączyć kontroli i audytu niedawno napisałem na tym forum w zakładce:
Forum – Głowna » MF i GIAW » Strategia Sprawne Państwo 2020..kikcloudUczestnikNieporozumieniem jest sama komórka kontroli i audytu (lub odwrotnie) i jest obojętne kto nią kieruje.
kikcloudUczestnikA to pismo RIO Katowice WA 0250/32/07?
kikcloudUczestnik.. a może tak więcej szczegółów dla mniej zorientowanych aw 😉
22 marca, 2014 o 1:43 pm W odpowiedzi na: audytor urzędu a umowa zlecenie w jednostce organizacyjnej #23052kikcloudUczestnikOk! To przypomnę:
KODEKS ETYKI
Kodeks etyki jest konieczny i wręcz nieodzowny dla audytu wewnętrznego, ponieważ sprawą podstawową jest zaufanie pokładane w udzielanym przez audyt obiektywnym zapewnieniu dla ładu organizacyjnego, zarządzania ryzykiem i kontroli.
.. i dalej
2.1. Nie będą uczestniczyć w jakichkolwiek działaniach lub wchodzić w relacje, które mogłyby naruszyć lub poddać w wątpliwość ich bezstronną ocenę. Takie uczestnictwo obejmuje działania lub relacje, które mogą stać w sprzeczności z interesami organizacji.
2.2. Nie będą akceptować niczego, co mogłoby naruszyć lub poddać w wątpliwość ich profesjonalny osąd.
2.3. Będą ujawniać wszystkie znane im istotne fakty, które – nie ujawnione – mogłyby zniekształcić sprawozdanie z badanej działalności.… a teraz Standardy
1120 – Indywidualny obiektywizm
Audytorzy wewnętrzni muszą być bezstronni i wolni od uprzedzeń. Muszą również unikać konfliktów interesów.Interpretacja:
Konflikt interesów to sytuacja, gdy audytor wewnętrzny, jako osoba obdarzona zaufaniem, ma sprzeczne interesy zawodowe lub osobiste. Takie sprzeczne interesy mogą utrudniać audytorowi wykonywanie obowiązków w bezstronny sposób. Konflikt interesów istnieje nawet wtedy, gdy nie dochodzi do żadnych nieetycznych lub niewłaściwych działań. Może tworzyć wrażenie niestosownego zachowania, podważając zaufanie do audytora wewnętrznego, działalności audytu wewnętrznego i całego zawodu. Konflikt interesów poddaje w wątpliwość zdolność audytora do wykonywania zadań i obowiązków w obiektywny sposób.22 marca, 2014 o 12:19 pm W odpowiedzi na: audytor urzędu a umowa zlecenie w jednostce organizacyjnej #23049kikcloudUczestnikRęce opadają 👿 ❗ Nie idźcie tą drogą 😀
21 marca, 2014 o 8:43 am W odpowiedzi na: Strategia Sprawne Państwo 2020, a przyszłość audytu wewnętrznego #23040kikcloudUczestnikZ drugiej strony mamy oto taki cytat prezesa największej organizacji audytorskiej na świecie.
„Powszechnie wiadomym jest, że rząd nie może być skuteczny przy braku zaufania publicznego. Audytorzy sektora publicznego odgrywają kluczową rolę w promowaniu takiego zaufania, a nawet nazywani są strażnikami zaufania publicznego. Bez nich obywatele nie mają wiarygodnego wglądu w kondycję wielu działań wewnętrznych rządu „.
Richard Chambers
Prezes i dyrektor generalny IIA
2011 r.Zachęcam do przeczytania publikacji Stephen G. Goodson, CIA, CISA, CGAP, CCSA, CLEA; Kenneth. J. Mory, CIA, CPA, CISA; Jacques R. Lapointe, CA, CIA, CGAP pt. „Rola audytu w zarządzaniu sektorem publicznym” Tłumaczenie tej publikacji Katarzyny Lenczyk-Woronieckiej jest dostępne na stronie IIA Polska.
20 marca, 2014 o 9:02 am W odpowiedzi na: Strategia Sprawne Państwo 2020, a przyszłość audytu wewnętrznego #23035kikcloudUczestnikA ja naiwnie myślałem, że będziemy dyskutować merytorycznie. Tak jak na kolegów po fachu przystało. No cóż. Znów się nie udało. 😥
-
AutorWpisy