klio
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
8 stycznia, 2014 o 11:13 am W odpowiedzi na: dot. informacji o realizacji zadań z audytu wewnętrznego #22899klioUczestnik
Dotyczy to samorządowych jednostek organizacyjnych- odpowiedż jest w najczęściej zadawanych pytaniach na stronie MF. Wygląda na to, że jeżeli te jedn /np. GOK, ZOZ, itd/ podejmą decyzję o prowadzeniu audytu- to ciąży na nich w/w obowiązek informacyjny. Samorządu /Gminy, Powiatu itd/ to nie dotyczy:O
klioUczestnik🙂 dzięki las- będę czujna:smile:
Komórki audytu i kontroli nie bedzie, gdyż Główny Księgowy się nie zgodził- straciłby jednego pracownika… A ja muszę to sobie wszystko przemyśleć, bo co ten biedny asystent bedzie robił, skoro nie ma uprawnień do przeprowadzania audytu. Same prace biurowe, heheh,pozdrawiam serdecznie
22 kwietnia, 2010 o 3:17 pm W odpowiedzi na: kontrola rio kompleksowa a komórka audytu wewnetrznego #17444klioUczestnikWitam,
ja miałam taką kontrolę w zeszłym roku. Poprosili tylko o plan, sprawdzili dokładnie wszystkie elementy planu /zgodnie z Rozp. MF/, oraz przejrzeli procedury audytu. O nic więcej nie prosili, a w protokole napisali o audycie:
od kiedy jest prowadzony, przez kogo i na jakiej podstawie/ egzamin MF/ ,
kiedy sporządzono plan /czy zgodnie z terminem z ustawy, i czy zawiera elemety wymienione w rozp./
i ogólnie, że funkcjonuje Karta audytu wewnętrznego.Tylko tyle:smile:
klioUczestnikDroga Magdom!
Budżet to skomplikowane i zawiłe zadanie audytowe. Praktycznie patrzac wszystko w działalności danej jednostki organizacyjnej można by podciągnąć pod funkcjonowanie budzetu-dochody, wydatki, przychody, rozchody, zaciąganie kredytów, zakładanie lokat, zamówienia, itp. Na Twoim miejscu sprawdziłabym wykonanie budzetu na poszczególnych paragrafach, zrobiłabym sobie pyszną herbatkę, i zadzwoniła do przyjaciela 🙂klioUczestnikDziękuję za odpowiedzi:smile:
Wynika z nich, że jeśli chodzi o powierzchnię gruntów to muszą one być zgodne z wypisami z ewidencji gruntów. Ale jak sprawdzić powierzchnię nieruchomosci budynkowej? Z wypisów z ewidencji gruntów jest tylko powierzchnia zabudowy budynku mieszkalnego, natomiast do podatku od nieruchomosci uwzględnia się powierzchnię użytkową. cZyli wolna amerykanka? Każdy podatnik sam sobie ustala ilość metrów uzytkowych, bo tego raczej nikt nie sprawdza?klioUczestnikpar.3 w/w rozporządzenia: kwoty wynagrodzeń określone w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozp.mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2008.
klioUczestnikDo Jędrka
Czy mógłbyś swoją wypowiedź poprzeć konkretnym przepisem. Ja przeczytałam całą ustawę o rachunkowości i nic.
Jestem natomiast w posiadaniu komentarza do ustawy o rachunkowości /Z. Pucio z 2002 r./ – autor jednoznacznie stwierdza, że inwentaryzację w formie weryfikacji robimy co roku.
Pozdrawiam i proszę o odzew.klioUczestnikWitam
Analizowałam niedawno ten sam problem – rzeczywiście zdania na ten temat są podzielone.
Jeżeli masz dostęp to pomocna może się okazać lektura Serwisu administracyjno-samorządowego /nr 10 i 12 z 2007 r./ gdzie dokładnie interpretowano ten problem, zamieszczony jest też wyrok NSA, który dotyczy podobnego problemu tyle, że w jednostkach organizacyjnych gminy.
Oto fragment artykułu:
„Przepis art. 31 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych stanowi, iż tylko w kwestiach nieuregulowanych w tej ustawie stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Pracy. Do określenia zasad wynagradzania prac. samorządowych uprawniona została Rada Ministrów zgodnie z delegacją zawartą w art. 20 ust. 2. Dlatego też nie znajdują w tej kwestii zastosowania przepisy KP dotyczące ustalania warunków wynagradzania w regulaminie wynagradzania”.
Ja uznałam tą interpretację za właściwą i uznałam rację kadrowej, która takiego regulaminu nie tworzyła.
Pozdrawiam.klioUczestnikDziękuję za informacje – patrząc na przepisy takie rozwiązanie będzie najlepsze. Dla mnie jest jednak dziwne, że kierownik jednostki nie wydaje polecenia o wdrożeniu zaleceń, przecież on może mieć inną wizję na rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam serdecznie.klioUczestnikoczywiście podróze słuzbowe nie są regulowane decyzjami, wstępnie wyodrebniłam takie cele zadania:
1. wydawanie decyzji personalnych / stosowanie właściwych podstaw prawnych, zgodnosć elementrów składowych decyzji z art. 107 kpa, spójność uzasadnienia z podstawami prawnymi/
2. Realizacja decyzji /realizacja ustaleń zawartych w decyzjach, rozkazy dzienne dot. rozkazów personalnych/
3. Procedura postępowania w odwołaniach i skargach.
pozdrw.klioUczestnikchodzi mi o wszystkie decyzje ustalające dodatki- na podstawie Rozporządzenia MON z 8 czerwca 2004 w sprawie dodatków do uposażenia zasadniczego żołniezry zawodowych, oraz inne /nagrody jubileuszowe, podróże służbowe, itp. Tylko za co się wziąść? Jak to sprawdzić?
Dzięki:smile:klioUczestnikWitajcie, może wiecie, kiedy gmina musi ogłosić drugi konkurs na wolne stanowisko urzędnicze, w przypadku gdy w pierwszym nie złozono żadnych ofert?
klioUczestnikCzyli ile brutto, a ile dodatki? Mam 6 lat stażu, w tym 3 w audycie.
klioUczestnikDziękuje Ci bardzo Aniu79. Miałam nadzieję, ze właśnie Ty odpiszesz, bo wczesniej czytałam ze masz taki certyfikat. Miłego dnia 😆
klioUczestnik
Dzięki za odpowiedzi, przemyślałam sprawę, chodzi mi o 1/2 etatu- zaproponuję chyba 2000 zł zasadniczej 🙂 Pozdrowienia dla wszystkich !!!! 😀 -
AutorWpisy