niedziela, 7 sierpnia, 2022

las

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 102)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: PILNE!!!!!!!!!!!sprawozdasnie z wykonania planu audytu #19883
    las
    Uczestnik

    Podobnie jak zasadę memoriału w księgowości 😀

    W odpowiedzi na: II-gi poziom KZ w WJB #19865
    las
    Uczestnik

    A ja radze spokojnie czekać, nie wychylać się przed szereg. Właśnie dostałem pismo z MON, w którym jasno napisano, że tu cyt. wdrożenie ustawy o finansach publicznych w zakresie kontroli zarządczej i skutecznego audytu…… przewidziano do końca bieżącego roku. Z pisma wynika, że własnie zacząl tworzyć sie w MON Komitet (dziwnie mi sie kojarzy) Audytu, teraz zaczęli zbierać od nas informacje te które juz przekazalismy do MF w tym roku. Poczytają to, potem cos pomyślą 😀 ,coś wymyślą i coś skoordynują 😀 itd, napewno bedzie jeszcze sporo pism w sprawie np. czy jesteśmy I, II, III , kolejny poziom 😀 . Ja się okopałem i spokojnie czekam na kolejne pisma, wskazówki, meldunki i rozkazy. Oby zdrowie dopisało. Pozdrawiam wszystkich aw w sektorze MON.

    W odpowiedzi na: Kodeks etyki w praktyce #19738
    las
    Uczestnik

    Adela – jeśli możesz sprecyzować – które to resorty (ministerstwa) nie dopuszczają usługodawców?

    W odpowiedzi na: audyt finansowy #19504
    las
    Uczestnik

    Zacząłbym od planu wydatków (podstawa planowania i celowość), jego wykonania i odstępstw od planu. Wydatki to między innymi zakupy towarow, materiałów, usług, produktów – a więc czy dokonano ich zgodnie z ustawą PZP, zgodnie z uregulowaniami wewnętrznymi. Księgowania tych operacji – sprawdzić z ZPK obowiązującym w MON. Przy okazji przyjrzeć sie kontroli merytorycznej tych wydatków. Na podstawie „obrotówki”(zestawienie obrotow i sald) sprawdzić roczne sprawozdania z wydatków. Ale tak myśle, że rzetelnie to można w dwa tygodnie wykopać 100 metrów okopów plutonem wojska (gdy nie ma zmarzlin), a nie zrobic audyt w tak szerokim zakresie. Jest pewno jeszcze sporo spraw , które pominąłem, a które by wyszły w trakcie zadania. Coś ten twój szef (wódz) przesadził z tym terminem. To nie poligon !!!!!!!! Pozdrawiam.

    W odpowiedzi na: Audyt wyposażenia i środków trwałych #19490
    las
    Uczestnik

    Tak, podpisują takie oświadczenia. Sprawdż dokumenty, jakimi weszło na ewidencję, czy prawidłowo zaklasyfikowane do środkow trwałych, odpowiednia grupa ?. W przypadku śr trw sprawdż stawkę amort, dotychczasowe umorzenie. Można się przyjrzeć inwentaryzacji tego mienia – jak często, w jaki sposób. To tyle co mi teraz przyszło tak na szybko do głowy.

    W odpowiedzi na: Audyt wyposażenia i środków trwałych #19488
    las
    Uczestnik

    Napisałas bardzo ogólnie, w jakim kierunku ma iść ten audyt ? Napisz coś więcej. Pozdrawiam.

    las
    Uczestnik

    Katl podaj przepis na to co napisałeś.

    W odpowiedzi na: Koszt uzyskania przychodu z umowy zlecenia Uslugodawca audytowy #19336
    las
    Uczestnik

    Może w Warszawie audytor pracuje na umowę o dzieło (KUP 50%) ? Pozdrawiam.

    W odpowiedzi na: Audyt przygotowania jednostki do absorbcji środków z UE #19043
    las
    Uczestnik

    Do każdego programu operacyjnego są wytyczne, uzupełnienia, które są często aktualizowane przez MRR i publikowane. Kilka lat temu, realizując projekt, postępowaliśmy zgodnie z tymi op[racowaniami, zgodnie z umową o dofinansowanie i zgodnie z pozostałymi uregulowaniami wewnętrznymi (ogolnymi, dotyczącego całej dziajalności jednostki sektora finansów publicznych, wynikających z prawa powszechnie stosowanego). Wg mnie pisanie ścislych procedur dla każdego obszaru działania w każdym projekcie (które meq, wymienił(a) wyżej) nie ma sensu, szczególnie jeśli takich projektow jednostka realizuje sporo. Obecnie pracuję w jednostce, ktora nie korzysta z pomocy UE, więc nie wiem jak jest teraz, ale myślę ze nie ma uzasadnienia do tak szczegółowego postępowania. Pozdrawiam.

    W odpowiedzi na: finanse #18694
    las
    Uczestnik

    Co prawda nie jestem jędrek, ale w mojej jednostce KEIW oznacza ” komórka ewidencji ilościowo-wartościowej”. 😀 Pozdrawiam.

    W odpowiedzi na: Biuro Audytu i Kontroli #18539
    las
    Uczestnik

    do terki – sprawdzają wszystkie procedury wewnętrzne aw, plany roczne z ost 3 lat (okres kontroli całej jednostki – 3 lata) i ich wykonanie (sprawozdania z tych planów). Na każde odstępstwo od planu chcą szczegółowe wyjaśnienie. Sprawdzają zgodnosć elementów sprawozdań z zadań, z RMF. Jednym słowem dosyć szczegółowo to robią. Nawet tematykę zadań audytowych ; czy sie nie powtarzają za często, czy jest zasadna, czy audyt wewnętrzny jest efektywny, czynności sprawdzające – czy wykonano zgodnie z planem. Rozmawiałem z nimi wielokrotnie – teraz czekam jak mnie opiszą 😀 w protokole pokontrolnym. Na temat kontroli wewnętrznęj też zadają sporo pytań. Dlatego myślę, ze takie pomysly wykonywania przez aw czynności kontrolnych, to można tylko i wyłącznie o kant d. rozbić. Nie można dać się w to wrobić. Pozdrawiam wszystkich audytorów wewnętrznych i nie tylko. 😀

    W odpowiedzi na: Biuro Audytu i Kontroli #18535
    las
    Uczestnik

    Może jeszcze będziesz robić jako Gk (skarbnik), będzie wszystko w jednym. Bez sensu. Wytłumacz szefowi ze tak nie można, pierwsza lepsza kontrola z zewnątrz (np. NIK) jak to wyłapie, opisze to w protokole, chyba że będą mieli takie rozumowanie jak twój szef (ale nie przypuszczam, bo właśnie są u mnie i dobrze kumają co to jest audyt wewnętrzny i na czym polega). Pozdrawiam.

    W odpowiedzi na: Podróże służbowe. #18374
    las
    Uczestnik

    Wielkie dzięki wszystkim za wypowiedzi w tym temacie i pomoc. Miłego dnia życzę !!!

    W odpowiedzi na: Podróże służbowe. #18368
    las
    Uczestnik

    Pracownik ten nie ma umowy na korzystanie z samochodu prywatnego do celów służbowych.
    Uważam też, ze ktoś z rozpędu wpisał srodek transportu PKP, skoro pracownik ten nie musiał korzystać z PKP (osoba wypisująca polecenie wyjazdu, nie wziłą pod uwagę tego ze pracownik będzie wykonywał pracę w swojej miejscowości).

    W odpowiedzi na: Podróże służbowe. #18364
    las
    Uczestnik

    Dzięki za odpowiedzi. Jednak temat rozwinę : Do izmi – pracownik ma wpisany srodek transportu (PKP 50 %), sytuacja dziwna biorąc pod uwagę fakt, że chwilowo pracę wykonuje w swoim miejscu zamieszkania. A to że korzysta ze swojego samochodu w miejscowości wykonywania pracy (która jest jednocześnie miejscowością jego zamieszkania) , to wg mnie jego sprawa. Do Jędrka – wg tego co piszesz, pracownik wykonuje swoją pracę na podstawie polecenia odbycia podróży słuzbowej do danej miejscowości (nie było zmian w umowie o pracę miejsca pracy).
    Reasumując, biorąc pod uwagę wszystkie powyższe wypowiedzi :
    1. Na poleceniu wyjazdu służbowego nie powinno być wpisanego srodka transportu PKP 50 % (to, w takim razie co powinno być wpisane w tym miejscu ?).
    2. Jeżeli to traktujemy jako podróż służbową (a nie oddelegowanie pracownika), to zgodnie z rozporządzeniem wyżej przytoczonym może rozliczyć ryczałt za komunikację miejską na delegacji.
    Acha – sprostowanie mojego pierwszego posta – pracownik wykomnywał swoją pracę przez 5 dni w dniach roboczych od poniedziałku do piątku.
    Możę jeszcze ktoś się wypowie w tej sprawie. Z góry dzięki.

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 102)