piotr
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
piotrUczestnik
Witaj terka raz jeszcze 🙂 mój ostatni wpis dotyczy oczywiście Twojego postu z godz.12:21.
Pozdrawiam,
piotrUczestnikWitaj terka,
Podstawowym obowiązkiem kierownika jednostki jest wprowadzenie adekwatnych, skutecznych i efektywnych procedur regulujacych sposób postępowania we wszystkich istotnych dla jednostki procesach, oraz zapewnienie, aby procedury te były stosowane.
I to jest właśnie obszar do współdziałania kierownika jednostki z audytorem wewnętrznym.piotrUczestnikCzytając załączone w tym wątku posty mam wrażenie, że albo ja albo autorzy części z nich nie rozumieją, czym jest funkcjonująca na I poziomie kontrola zarządcza. Liczę na to, że mój wpis wywoła szerszą dyskusję, która przyczyni się do lepszego zrozumienia tego pojecia.
Moim zdaniem:
Kontrola zarządcza funkcjonowała, a przynajmniej powinna funkcjonować jeszcze przed wejściem w życie nowej uofp.
Kontrola zarządcza powinna być procesem zintegrowanym z bieżącą działalnością jednostki, a nie jednorazowym zdarzeniem o okresowym charakterze, jak na przykład kontrola przeprowadzana przez komórkę do spraw kontroli.
Kontrola zarządcza powinna być szeregiem czynności i działań wykonywanych w toku bieżącej działalności jednostki przez jej kierownika, kierowników komórek organizacyjnych, głównego księgowego i innych pracowników uczestniczących w procesie zarządzania. Działania te tworzą system kontroli zarządczej.
Elelenty systemu kontroli zarządczej powinny być wbudowane w strukturę organizacyjną, procedury i praktykę stosowaną w danej jednostce. Czynności i mechanizmy kontrolne muszą stanowić integralną część poszczególnych procesów i operacji prowadzonych w jednostce.
System funkcjonującej w jednostce kontroli zarządczej (poziom I) należy więc odróżnić od kontroli wykonywanej przez wewnętrzną komórkę organizacyjną wykonującą czynności związane z tzw. kontrolą inspekcyjną lub kontroli przeprowadzanej przez jednostkę nadrzędną.
Pozdrawiam,
piotrUczestnikPrezes Sądu Apelacyjnego w Gdańsku ogłosił konkurs na stanowisko Dyrektora Sądu Apelacyjnego.
Termin składania dokumentów upływa w dniu 20.10.2008 r.
Więcej informacji na stronie internetowej Sądu.Pozdrawiam,
PiotrpiotrUczestnikProkuratura Okręgowa w Częstochowie ogłosiła konkurs na stanowisko Dyrektora Finansowo-Administracyjnego. Termin składania dokumentów upływa w dniu 30 września 2008 r.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej tej jednostki.
Pozdrawiam,
PiotrpiotrUczestnik[QUOTE BY= Piotr] Witam Koleżanki i Kolegów Audytorów,
Prokuratury Okręgowe obszaru apelacji warszawskiej ogłosiły konkursy na stanowiska Dyrektorów Finansowo-Administracyjnych.
Do obsadzenia są etaty w następujących jednostkach:
Prokuratura Okręgowa w Warszawie,
Prokuratura Okręgowa Warszawa-Praga w Warszawie,
Prokuratura Okręgowa w Płocku,
Prokuratura Okręgowa w Ostrołęce.Więcej informacji na temat konkursów można znależć na stronach internetowych tych prokuratur.
TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW UPŁYWA 30 MAJA 2008 ROKU.
Pozdrawiam,
Piotr[/QUOTE].piotrUczestnik[QUOTE BY= kikcloud] Piotrze, czy możesz podać termin składania papierów?[/QUOTE]
Dokumenty należy składać lub przesyłać w terminie 14 dni od ukazania się ogłoszenia.
Ogłoszenie ukazało się w dniu 28 marca 2007 roku.piotrUczestnikAwansował na Naczelnika.
piotrUczestnikKasiu, nabór trwa do 17 lipca. W sprawie dodatkowych informacji proponuję kontakt po tej dacie na numery telefonów podane w ogłoszeniu.
Życzę powodzenia,
PiotrpiotrUczestnikPomówienia były są i będą, ale audytorzy powinni opierać się na faktach, a oto one:
Pracownicy Prokuratury nie podlegają pod USC, a więc Prokuratura nie zamieszcza ogłoszeń o naborze na stronie USC. Zwyczajowo ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy w Prokuraturze Okręgowej w Katowicach zamieszczane są w Dzienniku Zachodnim i w Gazecie Wyborczej i tak też było w tym przypadku.
Ogłoszenie o naborze na stanowisko audytora wewnętrznego zostało zamówione w obu dziennikach i ukazało się w dniu 5 czerwca 2006 r. w Dzienniku Zachodnim w dodatku Praca/Praca z regionu na stronie IX, jednak z przyczyn niezależnych od Prokuratury nie ukazało się w tym dniu w Gazecie Wyborczej.
Ogłoszenie zamieszczone z opóźnieniem w Gazecie Wyborczej w dniu 12.06.2006 r. ukazało się powtórnie w dniu dzisiejszym w dodatku Praca na stronie 26.
Wszystkie osoby, które do tej pory złożyły dokumenty oraz te, które złożą dokumenty w ciągu najbliższych siedmiu dni będą na jednakowych prawach brały udział w postępowaniu kwalifikacyjnym.
Pozdrawiam,
PiotrP.S. Kasiu, to nieprawda, że „Prokuratura jest poza Twoim zasięgiem”. Jeśli jesteś dobrym audytorem i dalej jesteś zainteresowana tą pracą to na pewno warto złożyć dokumenty.
piotrUczestnikZgodnie z firmowaną przez GIAW-a informacją zamieszczoną w dzisiejszej Gazecie Prawnej:
„– Od 1 stycznia 2006 roku wszystkie JSFP wymienione w art. 49 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, w tym jednostki, o których mowa w art. 121 ust. 2 oraz JSFP prowadzące audyt wewnętrzny z uwagi na fakt gromadzenia znacznych środków publicznych lub dokonywania znacznych wydatków, z wyłączeniem jednostek podsektora samorządowego, będą zobowiązane do przedstawienia głównemu inspektorowi audytu wewnętrznego (GIAW) oraz – tak jak dotychczas – kierownikowi jednostki, rocznych planów audytu wewnętrznego, jak również sprawozdań z ich wykonania. Jednostki te, z wyłączeniem Sądu Najwyższego, Trybunału Konstytucyjnego, sądownictwa powszechnego i administracyjnego (wyłączone na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 9 listopada 2005 r., sygn. akt Kp 2/05) oraz jednostek podsektora samorządowego, będą również objęte – mającą charakter partnerskiego przeglądu pełniącego rolę doradczą – oceną stosowania przepisów ustawy i funkcjonowania standardów w zakresie kontroli finansowej i audytu wewnętrznego.”piotrUczestnikUstawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych została opublikowana w Dz.U. 2005 nr 249 poz. 2104 i obowiązuje od 1 stycznia 2006 r.
piotrUczestnik[QUOTE BY= terka] – problem z którym spotkała się modrzew, nie jest wcale prosty i niechaj nikogo z nas nie spotka. Choć niestety, pewnie większość z nas to kiedyś czeka (mnie już, znam to uczucie i ten problem).[/QUOTE]
„Problemy” trzeba eliminowć, najlepiej zanim się jeszcze pojawią. Fachowo nazywa się to analiza ryzyka 🙂Ja mam w procedurach zapis „Dokumentacja audytowa udostępniana jest instytucjom kontrolnym za pośrednictwem kierownika jednostki”
piotrUczestnikOdbiorcą wyników (klientem) audytu jest kierownik jednostki i tylko on może nimi dysponować. Moim zdaniem osobom innym niż wymienione w § 14 ust. 4 rozporządzenia audytor może udostępniać dokumentację audytową tylko za pośrednictwem kierownika jednostki, a więc komisja rewizyjna powinna wystąpić z wnioskiem o udostępnienie sprawozdania końcowego nie do Ciebie, a do niego.
piotrUczestnikUważam, że to, jaki będziemy mieli kontakt z szefem zależy w znacznym stopniu od nas. Wielu audytorów, bo takie były wymogi okresu przejściowego, wywodzi się wprost lub pośrednio z kontroli i trudno nam się wyzbyć nawyków rewizora. Tymczasem audyt wymaga dużo subtelniejszych metod zarówno pozyskiwania informacji jak i prezentowania wyników. To każdy z nas indywidualnie własną pracą musi przekonać kierownika jednostki, ale też innych pracowników, że jesteśmy dla nich przydatni i wnosimy „wartość dodaną”.
Audytor wewnętrzny nie może dobrze wykonywać swoich zadań bez porozumienia z kierownictwem. Do dziś pamiętam mój pierwszy spór z kierownikiem jednostki. Teraz z uśmiechem wspominam jak szef sięgając nerwowo po papierosa stwierdził „ja widzę panie Piotrze, że my się nie rozumiemy”. Wtedy ustąpiłem. Dzisiaj sprawy, które budziły taki opór, są już dawno załatwione, a ja mam swobodę działania, o której wtedy nawet marzyć nie śmiałem. Czasem warto zrobić pół kroku do tyłu, tylko po to, aby później można było zrobić pięć kroków do przodu.
Pozdrawiam,
-
AutorWpisy