podhale
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
13 lutego, 2013 o 1:10 pm W odpowiedzi na: udostępnienie policji sprawozdania z zadania zapewniającego #22562podhaleUczestnik
[QUOTE BY= Wojak] Nie tylko można, ale trzeba.[/QUOTE]
❓
1. Plan audytu oraz sprawozdanie z wykonania planu audytu stanowią, udostępnianą na wniosek, informację publiczną w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
2. Informacji publicznej nie stanowią inne niż wymienione w ust. 1 dokumenty wytworzone przez audytora wewnętrznego w trakcie prowadzenia audytu wewnętrznego.
Przecież Policja prosi o konkretne zadanie, a nie o sprawozdanie z wykonania planu.
podhaleUczestnikInformacje publiczne są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej przez podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 i 2.
Podmioty obowiązane do udostępniania informacji publicznej to m.in. (art 4 ust.1 pkt 4 ustawy o dostępie do inf. publ.):
„podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnegofragment z raportu NIK (województwo kuj.-pom.) z tego roku:
„Spośród 218 samorządowych jednostek organizacyjnych (m.in. szkoły, przedszkola,
publiczny zakład opieki zdrowotnej, ośrodek kultury, teatr, miejski zespół żłobków) i
spółek komunalnych badanych podmiotów 98, 99 (45,4%) nie prowadziło stron BIP, w
tym 65 (29,8%) również żadnej innej strony internetowej. Dotyczyło to 5 z 6
posiadających takie jednostki podmiotów (83,3%)99. Przyczyną nieutworzenia BIP
(według tych jednostek) było przekazywanie niektórych informacji swoim
jednostkom nadrzędnym. Jednak były to informacje niewystarczające, zazwyczaj
podstawowe dane teleadresowe, niekiedy statuty”podhaleUczestnikSprawozdanie z kontroli za 2010 r.: 0641, czyli sprawozdawczość na poziomie każdego urzędu, natomiast, np. sprawozdanie z planu pracy za 2010 wówczas 0643.
Ja tak własnie robię.podhaleUczestnikJeżeli zakup jest ewidentnie pomocą dydaktyczną to obowiązkowo paragraf 4240 bez względu na wartość, czyli paragrafy inwestycyjne odpadają.
podhaleUczestnikOczywiście paragraf 4240.
Sprawę tą reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych. Zgodnie z paragrafem 5 ust. 3 jednorazowo, przez spisanie w koszty w miesiącu przyjęcia do używania, umarza się:
1) książki i inne zbiory biblioteczne,
2) środki dydaktyczne, w tym także środki transportu, służące do nauczania i wychowania w szkołach i placówkach oświatowych,Jeżeli wartość środka przewyższa 3500 zł, a jest on środkiem dydaktycznym służącym do nauczania i wychowania w szkołach i placówkach oświatowych, to będzie on pozostałym środkiem trwałym. (013)
podhaleUczestnik[QUOTE BY= izmi]
hmm… i tyle w tym temacie 🙄 znakiem tego procedury być mają i to wsio
pzdr[/QUOTE]No przecież w każdej jednostce są setki procedur dotyczących przeróżnych dziedzin i to one tworzą i tworzyły od zawsze system kontroli zarządczej. Czemu upieracie się aby stworzyć procedurę dotyczącą kontroli zarządczej. Czy nie lepiej wprowadzić stosowne zapisy do Reg. Org., tak jak ktoś wcześniej gdzieś zaproponował.
podhaleUczestnikSzymonek! I to jest to! 😆 😆
podhaleUczestnikTylko to co napisała terka (zresztą bardzo rzeczowo) czym różni się od kontroli??
podhaleUczestnik[QUOTE BY= Wojak]
„10. Dokumentowanie systemu kontroli zarządczej
Procedury wewnętrzne, instrukcje, wytyczne, dokumenty określające zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników i inne dokumenty wewnętrzne stanowią dokumentację systemu kontroli zarządczej. Dokumentacja powinna być spójna i dostępna dla wszystkich osób, dla których jest niezbędna.”[/QUOTE]
Ale pytanie było o konkretną (jedną) procedurę dot. wprowadzenia kontroli zarządczej! Wiadomo przecież, że wszystkie dotychczas działające w jednostce procedury, regulaminy, zarządzenia składają się na system kontroli zarządczej, co dokładnie własnie pisze w tym komunikacie.
podhaleUczestnikA gdzie pisze w nowej ustawie czy rozporządzeniu o obowiązku wprowadzenia jakichkolwiek procedur dot. kontroli zarządczej. W starej był obowiązek wprowadzenia tzw. procedur kontroli finansowej.
podhaleUczestnikA czy ktoś miał okazję lub wie coś na temat studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie pt.: „Zarządzanie audytem wewnętrznym w jednostkach finansów publicznych”? Pytałem i twierdzą, iż spełniają wymagania MF odnośnie audytu.
podhaleUczestnikŚwietnie Jerzy to ująłeś. Ale zastanawia mnie fakt, czy faktycznie aż taka panika powstała w środowisku kontrolerskim? Wątpię? To, że w kilkunastu na tysiące jednostek myśli się o likwidacji stanowiska d/s kontroli nie oznacza to jednak problemu na cała Polskę.
W każdym bądź razie Twoje propozycje obrony sa bardzo ciekawe i z pewnością można je wykorzystać.pozdrawiam
podhaleUczestnikTo co z ta kontrola zarządczą? czy ktoś ma jakieś wizje?
podhaleUczestnik[QUOTE BY= kikcloud] Z postów, które czytam wychodzi, że w większości badaliście 5% wydatków.[/QUOTE]
Człowieku! powtarzając w kółko kontrola 5% wydatków stosujemy pewne uproszczenie. Treść art. 187 znamy doskonale i jeżeli za każdym razem mielibyśmy ją cytować, to…..eeee po co ja się tłumaczę w ogóle 👿
podhaleUczestnikNo dobra. Żegnamy się z kontrolą 5%. Czy można powiedzieć, że kontrola zarządcza zastępuje w jakimś sensie 5%-ówkę? Bo z tego co czytam i słyszę wszyscy tak twierdzą. A ja mam poważne wątpliwości.
-
AutorWpisy