sabcia
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
sabciaUczestnik
Amen
sabciaUczestnikzawsze może być kontrola doraźna:smile:
Czasem delegatura przeprowadza kontrole, a potem kontynuują temat inne – zgodnie z przetestowanym programem. Generalnie wydaje mi się że nie można podważyć kontroli tylko dlatego że jej w planie nie ma:smile: Zakres – tak (w stosunku do upoważnienia). Potwierdzam, ze trzeba na to zwracać uwagę.
sabciaUczestnikpoza plan z wydatkami nie wychodzono. To znaczy że wydano te 5 mln zaciagając zobowiazania i nie płacąc? kontrahentom? pracownikom? ZUS-owi?
Ktoś musi te 5 baniek ostatecznie zapłacić przecieżsabciaUczestniknie mam pojęcia jak rozwiązac problem, ale naprawdę z napięciem czekam na infomację. zupełnie serio nie wiedziałam, że można sporzadzic i zatwierdzić plan finansowy na minus 5 mln złotych. i nie pójść siedzieć.
ja bym to nazwała świadomym działaniem na niekorzyść jednostki sektora.sabciaUczestnikDzięki za przejęcie zadań.
A audytor w jakiej lokalizacji jest planowany? Może nawet poza Warszawą ?:???:sabciaUczestnikOdnosnie pytania 1: wydaje mi się, że nie tylko moze, a powinien takie przypadki nieściaglnych jakoś uregulować. Stworzyć tryb i zasady odstepstw o prowadzonych działan windykacyjnych, wskazać ewentualne czy jedyne przyczyny uprawdopadniajace nieściagalność.
na pytanie nr 2 nie umiem odpowiedziec. Sądy dosyć trudno dyscyplinować, ale zawsze można wzywać do zapłaty:smile:sabciaUczestnikto są chyba metryczki do decyzji administracyjnych. chodzi co o Rozporzadzenie ministra administracji i cyfryzacji z 06.03.2012?
14 lutego, 2013 o 3:07 pm W odpowiedzi na: Zasady wydawania dokumentacji medycznej na zewnątrz #22571sabciaUczestnikwydaje mi się, że wprowadziliście dziwne zasady dotyczące wpływu korespondencji. dlaczego korespondencja nie jest otwierana w kancelarii? Nikt nie dyscyplinuje takiego delikwenta, który na czas nie udostepnił danych do sadu?
co do samego udostępniania danych osobowych na zewnątrz – nie pracuję w zoz, ale wniosków o udostępnienie danych osobowych mamy sporo. u mnie każdy wniosek opiniuje w tym zakresie ABI, oceniając czy w danej sytuacji można udostępnić dane, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Realizacja wniosku nalezy do komórki, która dane przetwarza. wnioski i zakres udostepnionycyh danych rejestrowane są w rejestrze.
sabciaUczestnikmoże dzięki temu nik zacznie wspierać audyt wewnętrzny zamiast wykazywac jego bezsens. dobra wiadomość
sabciaUczestnika gdzie znaleźliście ten dokument? Ja dostałam maila z MF, ale pod wskazanym linkiem nic nie było:sad:
sabciaUczestnikmoim zdaniem masz rację.
sabciaUczestnikAkta stałe. Nie bardzo rozumiem, jak mogą stanowić akta bieżące zadania. 😕
sabciaUczestnikRenik] Ustawa i Rozporzadzenie dotyczy danych osobowych
tak, ale system informatyczny musi spełniac te warunki, nawet jeśli jest w nim przetrwarzania JEDNA dana osobowa. Tym samym każda chyba jednostka winna zgodnie z przepisami wykonawczymi stworzyc instrukcję postępowania i politykę bezpieczeństwa. Siłą rzeczy dotycząca również innych danych w nim przetwarzanych, nie tylko osobowych. Obieg dokumentów papierowych – jak wyżej.
A generalnie ogólnego obowiązku nie ma.sabciaUczestnikJa też zgadzam się ze Scypionem. Można mieć ogólne poswiadczenie bezpieczeństwa i dostęp do informacji niejawnych opatrzonych okreslonymi klauzulami, ale to nie uprawnia do dostępu do danych osobowych. I odwrotnie:smile: Przeciez to zupełnie inne dane. Na przykład dane o leczeniu pacjentów nie mają nic wspólnego z ustawą o informacji niejawnej a są ewidentnie danymi osobowymi wrażliwymi. Chyba że w danej jednostce określi się, że wszystkie dane osobowe mają klauzulę zastrzezone…….fakt.
U mnie ponad 99 % pracowników posiada upoważnienie do dostępu do danych osobowych (taka specyfika) ale szczegółowy zakres określany jest we wniosku o dostep do konkretnego modułu informatycznego. Kontrolerzy zewnętrzni otrzymują upowaznienie do przetwarzania danych osobowych w zakresie objętym kontrolą. Ja (audytor ) też mam upoważnienie do przetwarzania danych jednorazowe, bez konieczności powielania przy każdym zadaniu.
sabciaUczestniku mnie za środki trwałe odpowiada osoba, której je powierzono (pisemnie). Za wspólne – kierownik danej komórki, choc z tym sa problemy (i praktyczne i formalne).
Za wyposażenie (powyżej 500 zł, rejestrowane w systemie informatycznym) – odpowiedzialność j.w.. Ruch ruch śrokdów jest regulowany pełną papierologią i zmianą w systemie.
Kategoria środków niskocennych (200 do 500 zł.) – komórka administracyjna prowadzi wykaz przypisany do danego wydziału. odpowiedzialnośc ponosi kierownik tego wydziału a inwentaryzacja odbywa się co roku poprzez potwierdzenie prawidłowości wykazu.
tych do 200 zł. już chyba się nie rejestruje, sa wydawane do używania.Mamy instrukcję inwentaryzacyjną oraz wytyczne dotyczące gospodarowania mieniem, gdzie zapisane są zasady wydawania mienia, przekazywania oraz wskazane osoby odpowiedzialne. Na intranecie można sobie nawet sprawdzić, co zostało przypisane do mnie jako pracownika (na podstawie zapisów księdze środków trwałych i księdze wyposażenia). Funkcjonuje obiwgówka.
A i tak każda duża inwetaryzacja stanowi ogromne przeżycie dla administracji, przygotowują się do tego jak do kataklizmu. -
AutorWpisy