wtorek, 23 kwietnia, 2024

sabcia

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 54)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: MF #22954
    sabcia
    Uczestnik

    Amen

    W odpowiedzi na: Plan NIK 2013 #22943
    sabcia
    Uczestnik

    zawsze może być kontrola doraźna:smile:

    Czasem delegatura przeprowadza kontrole, a potem kontynuują temat inne – zgodnie z przetestowanym programem. Generalnie wydaje mi się że nie można podważyć kontroli tylko dlatego że jej w planie nie ma:smile: Zakres – tak (w stosunku do upoważnienia). Potwierdzam, ze trzeba na to zwracać uwagę.

    W odpowiedzi na: plan finansowy #22822
    sabcia
    Uczestnik

    poza plan z wydatkami nie wychodzono. To znaczy że wydano te 5 mln zaciagając zobowiazania i nie płacąc? kontrahentom? pracownikom? ZUS-owi?
    Ktoś musi te 5 baniek ostatecznie zapłacić przecież

    W odpowiedzi na: plan finansowy #22816
    sabcia
    Uczestnik

    nie mam pojęcia jak rozwiązac problem, ale naprawdę z napięciem czekam na infomację. zupełnie serio nie wiedziałam, że można sporzadzic i zatwierdzić plan finansowy na minus 5 mln złotych. i nie pójść siedzieć.
    ja bym to nazwała świadomym działaniem na niekorzyść jednostki sektora.

    W odpowiedzi na: Praca dla audytora #22796
    sabcia
    Uczestnik

    Dzięki za przejęcie zadań.
    A audytor w jakiej lokalizacji jest planowany? Może nawet poza Warszawą ?:???:

    W odpowiedzi na: Decyzja Dyrektora #22745
    sabcia
    Uczestnik

    Odnosnie pytania 1: wydaje mi się, że nie tylko moze, a powinien takie przypadki nieściaglnych jakoś uregulować. Stworzyć tryb i zasady odstepstw o prowadzonych działan windykacyjnych, wskazać ewentualne czy jedyne przyczyny uprawdopadniajace nieściagalność.
    na pytanie nr 2 nie umiem odpowiedziec. Sądy dosyć trudno dyscyplinować, ale zawsze można wzywać do zapłaty:smile:

    W odpowiedzi na: metryczki #22673
    sabcia
    Uczestnik

    to są chyba metryczki do decyzji administracyjnych. chodzi co o Rozporzadzenie ministra administracji i cyfryzacji z 06.03.2012?

    W odpowiedzi na: Zasady wydawania dokumentacji medycznej na zewnątrz #22571
    sabcia
    Uczestnik

    wydaje mi się, że wprowadziliście dziwne zasady dotyczące wpływu korespondencji. dlaczego korespondencja nie jest otwierana w kancelarii? Nikt nie dyscyplinuje takiego delikwenta, który na czas nie udostepnił danych do sadu?

    co do samego udostępniania danych osobowych na zewnątrz – nie pracuję w zoz, ale wniosków o udostępnienie danych osobowych mamy sporo. u mnie każdy wniosek opiniuje w tym zakresie ABI, oceniając czy w danej sytuacji można udostępnić dane, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Realizacja wniosku nalezy do komórki, która dane przetwarza. wnioski i zakres udostepnionycyh danych rejestrowane są w rejestrze.

    W odpowiedzi na: Co Wy na to? #22366
    sabcia
    Uczestnik

    może dzięki temu nik zacznie wspierać audyt wewnętrzny zamiast wykazywac jego bezsens. dobra wiadomość

    W odpowiedzi na: Fskazówki #22279
    sabcia
    Uczestnik

    a gdzie znaleźliście ten dokument? Ja dostałam maila z MF, ale pod wskazanym linkiem nic nie było:sad:

    W odpowiedzi na: Dokument z podpisem kwalifikowanym #22252
    sabcia
    Uczestnik

    moim zdaniem masz rację.

    W odpowiedzi na: akta stałe audytu #22094
    sabcia
    Uczestnik

    Akta stałe. Nie bardzo rozumiem, jak mogą stanowić akta bieżące zadania. 😕

    W odpowiedzi na: Polityka Bezieczeństwa Informacji #22038
    sabcia
    Uczestnik

    Renik] Ustawa i Rozporzadzenie dotyczy danych osobowych

    tak, ale system informatyczny musi spełniac te warunki, nawet jeśli jest w nim przetrwarzania JEDNA dana osobowa. Tym samym każda chyba jednostka winna zgodnie z przepisami wykonawczymi stworzyc instrukcję postępowania i politykę bezpieczeństwa. Siłą rzeczy dotycząca również innych danych w nim przetwarzanych, nie tylko osobowych. Obieg dokumentów papierowych – jak wyżej.
    A generalnie ogólnego obowiązku nie ma.

    W odpowiedzi na: Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych #21826
    sabcia
    Uczestnik

    Ja też zgadzam się ze Scypionem. Można mieć ogólne poswiadczenie bezpieczeństwa i dostęp do informacji niejawnych opatrzonych okreslonymi klauzulami, ale to nie uprawnia do dostępu do danych osobowych. I odwrotnie:smile: Przeciez to zupełnie inne dane. Na przykład dane o leczeniu pacjentów nie mają nic wspólnego z ustawą o informacji niejawnej a są ewidentnie danymi osobowymi wrażliwymi. Chyba że w danej jednostce określi się, że wszystkie dane osobowe mają klauzulę zastrzezone…….fakt.

    U mnie ponad 99 % pracowników posiada upoważnienie do dostępu do danych osobowych (taka specyfika) ale szczegółowy zakres określany jest we wniosku o dostep do konkretnego modułu informatycznego. Kontrolerzy zewnętrzni otrzymują upowaznienie do przetwarzania danych osobowych w zakresie objętym kontrolą. Ja (audytor ) też mam upoważnienie do przetwarzania danych jednorazowe, bez konieczności powielania przy każdym zadaniu.

    W odpowiedzi na: Odpowiedzialność materialna pracownika #21795
    sabcia
    Uczestnik

    u mnie za środki trwałe odpowiada osoba, której je powierzono (pisemnie). Za wspólne – kierownik danej komórki, choc z tym sa problemy (i praktyczne i formalne).
    Za wyposażenie (powyżej 500 zł, rejestrowane w systemie informatycznym) – odpowiedzialność j.w.. Ruch ruch śrokdów jest regulowany pełną papierologią i zmianą w systemie.
    Kategoria środków niskocennych (200 do 500 zł.) – komórka administracyjna prowadzi wykaz przypisany do danego wydziału. odpowiedzialnośc ponosi kierownik tego wydziału a inwentaryzacja odbywa się co roku poprzez potwierdzenie prawidłowości wykazu.
    tych do 200 zł. już chyba się nie rejestruje, sa wydawane do używania.

    Mamy instrukcję inwentaryzacyjną oraz wytyczne dotyczące gospodarowania mieniem, gdzie zapisane są zasady wydawania mienia, przekazywania oraz wskazane osoby odpowiedzialne. Na intranecie można sobie nawet sprawdzić, co zostało przypisane do mnie jako pracownika (na podstawie zapisów księdze środków trwałych i księdze wyposażenia). Funkcjonuje obiwgówka.
    A i tak każda duża inwetaryzacja stanowi ogromne przeżycie dla administracji, przygotowują się do tego jak do kataklizmu.

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 54)