środa, 24 kwietnia, 2024

tamara

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 184)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: koordynator kontroli zarządczej #20977
    tamara
    Uczestnik

    w nawiązaniu do poprzednich wypowiedzi – czy w jednostce gdzie NIE MA AUDYTORA, koordynatorem KZ może być kontroler wewnętrzny, wykonujący oczywiście zadania kontrolne (instytucjonalne)? Jak myślicie, takie były przymiarki. Dodam jeszcze, ze mamy ISO i rejestr działań doskoanlących

    W odpowiedzi na: Witam serdecznie Pawia.. #20700
    tamara
    Uczestnik

    ja też się cieszę 😀

    W odpowiedzi na: Recptariusz Szpitalny #20682
    tamara
    Uczestnik

    Myślę, że forma wprowadzenia RSz zależy od wewnętrznych ustaleń. Zmiany do Receptariusza moim zdaniem powinny być na piśmie, są np. wnioski o wprowadzenie nowego leku na listę rozpatrywane przez KT – o wporwadzeniu nowego leku powinien wiedzieć każdy lekarz (najlepiej na piśmie). Ponadto w Polityce Lekowej Państwa była sugestia, aby aktualizować RSz co najmniej raz w roku. Co do formy książkowej to jest to chyba różnie w zależności od szpitala. U nas kiedyś była książeczka, a ze względu na wprowadzanie częstych zmian były one popisane i pokreślone przez użytkowników, teraz mamy wersję elektroniczną, ale większość ją sobie drukuje.

    W odpowiedzi na: dokumentacja medyczna #20667
    tamara
    Uczestnik

    Musze wytłumaczyć o co mi chodziło w poprzednim poście, może ktoś skorzysta:
    Obowiązek formułowania rozpoznania choroby w języku polskim w karcie informacyjnej z leczenia szpitalnego od 2007r. wynika z § 16 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 247, poz. 1819 z póżn. zm.).
    Przepraszam za skrót myślowy 🙂

    W odpowiedzi na: statystyka medyczna #20432
    tamara
    Uczestnik

    Witam,
    nie przeprowadzałam takiego audytu, ale myslę, że warto jeszcze zwrócić uwagę tak jak przy innych sprawozdaniach, na terminowość sporządzania tych sprawozdań, wiarygodność, kompletność i rzetelność.

    W odpowiedzi na: OPIS FAKTURY #18970
    tamara
    Uczestnik

    kikcloud dzięki 😀
    Betix polecam stronę http://efs.men.gov.pl/content/blogsection/21/305/9/9/
    a jeśli chodzi po karty czasu pracy to przeczytaj http://www.bielsko-biala.roefs.pl/Page/exeSingle/?id=1085
    wrzuć w google pokl karty czasu pracy, to znajdziesz dużo innych informacji

    W odpowiedzi na: OPIS FAKTURY #18964
    tamara
    Uczestnik

    Dzięki 🙂 takie były i moje argumenty, ale obalone fakturami z innego projektu, tam nie było i nikt się nie czepiał, to czego ja chce. Może ktoś ma doświadczenia w projektach POKL. Zgodnie z Zasadami finansowania: „Prowadząc ewidencję księgową beneficjent powinien w polityce rachunkowości, do której posiadania zobowiązuje jednostki ustawa o rachunkowości, opisać wyraźnie sposób powiązania dokumentu zarejestrowanego w informatycznych zbiorach ksiąg z dokumentem
    źródłowym znajdującym się w archiwum papierowych dokumentów, tj. zapewnić ścieżkę
    audytu.” Jak się ma brak dekretacji do zapewnienia ścieżki audytu i co to właściwie znaczy? Już się w tym wszystkim pogubiłam, pomóżcie.

    W odpowiedzi na: Pytanie o książkę #18758
    tamara
    Uczestnik

    POLECAM, bardzo dobra książka. Dużo konkretnych list do wykorzystania nie tylko w zamówieniach publ.

    W odpowiedzi na: kontrakty lekarskie #18667
    tamara
    Uczestnik

    jeszcze sprawdź przebieg postępowania konkursowego – czy zgodnie z przepisami rozporządzenia i kto jest wskazany w umowie do potwierdzania załączników (czy wykazy wykonnaych świadczeń są sporządzane na załączniku wskazanym wcześniej w umowie), czy rachunki nie są wystawiane przed ostatnim dniem dyżuru, tj. np. rachunek z datą 28, a 29 lub 30 jeszcze dyżur (plus poprawnośc rachunkowa). Sprawdź czy masz kontrakty w poradni i w oddziale (tu mogą być na dni i na procedury)

    W odpowiedzi na: Platforma e-learningowa – czy coś wiadomo? #18471
    tamara
    Uczestnik

    darek, to nie tylko od kierownika zależy, ale też od „tych nad nami” … też się zastanawiam jak będzie po nowym roku

    W odpowiedzi na: Transport sanitarny – uchylenie Rozp. Min. Zdr #18413
    tamara
    Uczestnik

    Witam, u mnie w szpitalu dotychczas nikt nie zauważył, że rozporządzenie nie obowiązuje. Znalazłam taki artykuł w serwisie Prawo i Zdrowie (stan prawny na 16.09.2009, a więc obowiązujący), który powinien rozjaśnić problem:
    „Czy pacjentowi szpitala przysługuje bezpłatny transport (finansowany przez NFZ) do domu po zakończeniu leczenia?
    Przepisy ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a konkretnie art. 41 wymienia sytuacje bezpłatnego (dla ubezpieczonego) transportu sanitarnego, lecz sprowadzają się one do przewozu do innego zakładu opieki zdrowotnej. Artykuł 41 ust. 3 dodaje, że w przypadkach niewymienionych w ust. 1 i 2 świadczeniobiorca opłaca w całości lub części koszty transportu. O udziale pacjenta w takich kosztach decyduje lekarz zlecający, co wynika już z przepisu wykonawczego do art. 41 ust. 4.
    Czy zatem można wnioskować, iż dotyczy to przewiezienia chorego do domu?

    Kwestie związane z transportem sanitarnym pacjenta regulują przepisy:
    – ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.; dalej jako: u.ś.o.z.);
    – rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 sierpnia 2009 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz. U. Nr 140, poz. 1143);
    – rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 maja 2008 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 81, poz. 484; dalej jako: r.o.w.u.).
    Z artykułu 41 u.ś.o.z. wynika, że świadczeniobiorcy, na podstawie zlecenia lekarskiego, przysługuje bezpłatny przejazd środkami transportu sanitarnego – w przypadku dysfunkcji ruchu uniemożliwiającej korzystanie ze środków transportu publicznego, w celu odbycia leczenia – do najbliższego zakładu opieki zdrowotnej udzielającego świadczeń we właściwym zakresie, i z powrotem.
    Szpital, w ramach środków finansowych określonych w umowie, jest zobowiązany do zapewnienia usług transportu sanitarnego w przypadkach określonych w ustawie (§ 8 ust. 2 r.o.w.u.).
    Wobec powyższego, świadczeniobiorcy posiadającemu dysfunkcję narządu ruchu uniemożliwiającą mu korzystanie z transportu publicznego, po zakończonym leczeniu szpitalnym, świadczeniodawca ma obowiązek zapewnić bezpłatny transport „powrotny”.
    Natomiast w przypadku osób niewymienionych w art. 41 u.ś.o.z. (nieposiadających dysfunkcji narządu ruchu), zdolnych do samodzielnego poruszania się bez stałej pomocy innej osoby, ale wymagającej przy korzystaniu ze środków transportu publicznego pomocy innej osoby lub środka transportu dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych, przejazd środkami transportu sanitarnego zapewnia świadczeniodawca za 60% odpłatnością pacjenta (§ 6 rozporządzenia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego).
    Katarzyna Słodka”

    W odpowiedzi na: Ustawa o finansach publicznych #18228
    tamara
    Uczestnik

    Renik, po takich studiach będziesz mogła pracować np. w szpitalu na innym stanowisku, a w innej firmie być audytorem …. też się zastanawiam jak to ze mną będzie

    tamara
    Uczestnik

    Witam,
    nie wiem czy dobrze zrozumiałam Twoje zamierzenia co do audytu (jestem na urlopie), ale myślę, że badanie przestrzegania procedur KF to bardzo rozległy i trudny temat.
    ” W jednostkach sektora finansów publicznych wprowadza się szereg aktów wewnętrznych składających się na procedury kontroli finansowej instytucjonalnej oraz kontroli w ujęciu zarządczym. Są wśród nich regulaminy (procedury, instrukcje) kontroli wewnętrznej określające zasady prowadzenia kontroli, a także procedury pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych. Składają się na nie także zakładowe plany kont, instrukcje kasowe, instrukcje obiegu dokumentów, instrukcje inwentaryzacji itd.” – fragment ze strony http://www.finansepubliczne.pl/numery/kwiecien-2009/procedury-kontroli-finansowej.html
    Może należałoby wziąć próbkę np. dowodów księgowych i zgodnie z obowiązującymi zapisami w konkretnym regulaminie sprawdzić „poprawność autoryzacji” ?

    W odpowiedzi na: Procedury rejestracyjne w poradniach i szpitalu #17854
    tamara
    Uczestnik

    Witam,
    nie wiem czy dobrze zrozumiałam temat, moze wystarczy przejrzeć rozporz.w sprawie rodzajów i zakresów dokumentacji med. 06.247.1819
    A jeśli chodzi tylko o rejestrację, to
    najpierw sprawdź czy macie wewn. procedury, instrukcje, regulamin itp. np. procedu zakładania dokumentacji medycznej do hospitalizacji. Na wybranej probie dokumentacji prześledź tryb postępowania: personel Izby Przyjęć zakłada historię choroby ogólną, dołącza wypełnione przez pacjenta oświadczenie oraz skierowanie jeśli nie jest to hospitalizacja w trybie nagłym. Nastepnie z dokumentacją pacjent trafia do oddziału gdzie zakładana jest historia
    choroby oraz dołączone zostają dokumenty specyficzne dla danego oddziału (karta
    gorączkowa, karta zleceń lekarskich, dokumentacja pielęgniarska itp.); pacjent zapisywany jest do księgi odddziału; skompletowana w oddziale dokumentacja medyczna składająca się na historię chorobę
    jest przekazywana lekarzowi prowadzącego, który przez cały czas pobytu pacjenta w
    oddziale uzupełnia historię.
    Zwróć uwagę na odpwoiedzialnosc za kompletowanie dokumentów (np.w punkcie pielęgniarskim -pielęgniarka/położna odpowiedzialna za przyjęcie pacjenta do oddziału; a za dołączenie dokumentów specyficznych dla oddziału odpowiada ….)

    co do poradni. to w w/w rozp. są odpowiednie księgi i tez trzeba je przejrzeć oraz ustalanie list oczekujących – tez pewnie masz procedurę zgodnie z innym rozp.

    W odpowiedzi na: Aparatura i sprzęt medyczny #17834
    tamara
    Uczestnik

    wydaje mi się, że nie ma wymogów co do kwalifikacji osób orzekających o stanie apar. med. u nas jest to komisja powołana przez dyrektora (pewnie może to tez byc rzeczoznawca zewnętrzny – zobacz http://www.bip.lublin.pl/um/upload/pliki/…/BIP_Prot._okresowy.doc;
    co do paszportów med – tez kiedyś szukałam tych przepisów i nie znalazłam – czasami może byc to zapisane w dokumentacji sprzętu, myślę, że można wprowadzić zapis w wewn. instrukcji/ regulaminie; co do pkt 3 – zapisu takiego nie ma, jest jedynie zapis, ze „sprzedający wymieni sprzęt na nowy, wolny od wad, który był poddany 3 lub 4 (różnie jest) naprawom gwarancyjnym tego samego elementu, wynikłym nie z winy użytkownika”
    Tak na marginesie, ciekawa instrukcja: http://www.uw.edu.pl/strony/pracownik/zarz/31_zarz.pdf

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 184)