tamara
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
tamaraUczestnik
u mnie jak przejęliśmy pracowników ochrony, to automatycznie stali się naszymi pracownikami i podpisali stosowne oświadczenie, poczytaj w necie np. http://www.prawo-pracy.pl/przejecie_zakladu_pracy_przez_innego_pracodawce-a-33.html
http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,79441,5671859,Przejecie_zakladu_pracy___przejecie_zadan.htmltamaraUczestnikdzięki za pomoc 🙂
tamaraUczestnikTeż zaraz wyślę swoje tematy, a jeszcze mam małą uwagę, jeśli szkolenia będą wyjazdowe, a nie na platformie to najlepiej w centrum Polski (np. Warszawa), bo najłatwiejszy dojazd. Co do projektu MF to też chętnie się dowiem, czy coś takiego zorganizują.
tamaraUczestnikMasz rację, mało jest szkoleń branżowych dla aw. Czasami można coś znaleźć na stronie http://szkolenia.nf.pl albo na http://par.edu.pl
Byłam kiedyś na szkoleniu dot. nadzoru nad zoz http://www.promotor.poznan.pl/?section=ochrona_zdrowia
Ponadto dobre szkolenia organizuje firma Konsultant z Ostrołęki p. M. S., ale są one głównie dla księgowych itp., można skorzystać.
Może ktoś zna inne ciekawe szkolenia, ewentualnie studia podyplomowe dofinansowane dla aw z spzoz-ów.
pozdrawiamtamaraUczestniku mnie płace lekarzy schodzących z oddziału są „zdejmowane” z kosztów oddziału do poszczególnych poradni na podstawie miesięcznego zestawienia liczby godzin przepracowanych w poradni. Koszty powinny byc przypisane do ośrodków kosztów, w których je wytworzono.
tamaraUczestnikWitam,
ciekawa sytuacja, Jak piszesz dobowe wymiary czasu pracy wynoszą odpowiednio 7,35 i 3,48h. Nie można sumować dwóch wymiarów czasu pracy , a więc pani X powinna np. najpierw pracowacć 7,35h w ramach pierwszej umowy o pracę, a następnie 3,48h w ramach drugiej umowy, faktycznie będzie codziennie pracowała ponad 11h. Powinny byc dwie ewidencje czasu pracy itp. Przeczytaj http://www.prawo.egospodarka.pl/33141,Praca-na-wiecej-niz-jeden-etat,1,34,3.htmltamaraUczestnikWitam,
Kiedyś przeprowadzałam podobny audyt, ale od tamtej pory były zmiany w przepisach, wiec może trochę ogólnie napiszę. Musisz oprzeć się głównie na rozdz. IV ust. o zoz i o regulamin pracy (opracow. na podst. obowiązujący w szpitalu, który powinien tę kwestię regulować. Trzeba zwrócić uwagę kto opracowuje rozkłady czasu pracy tzw. grafiki dla poszczególnych grup zawodowych, ich rozliczanie (dodatek za godz. nocne, świąteczne, nadliczbowe). Tu radzę zwrócić uwagę na to, czy dany dzień zaliczony do świątecznego był tym dniem, bo zdarza się że nie był to dzień wolny, tylko roboczy. Kolejną kwestia jest dyżur medyczny, tutaj można sprawdzić dokumentację np. potwierdzenia ilości i dat przepracowancyh godzin. Ewidencja czasu pracy zgodnie z art. 129 kp i z rozporządzenia powinna dotyczyć karty ewid. czasu pracy – trzeba ja dokładnie sprawdzić np. na wylosowanej grupie pracowników i jej zgodność z pozostałą ewidencją w kadrach (np. ilość dni urlopów w kartazh czy zgodna z wnioskami urlopowymi, delegacjami, zwolnienia lek., wykorzystanie urlopóow itp).; czy wypłacono to co należy w odpowiedniej wysokości i na podstawie zatwierdzonych dokumentów; prowadzenie akt osobowych zgodnie z rozporzdzeniem; ).
Art. 281 kp – sankcje karne za naruszanie przepisów o czasie pracy.
To bardzo rozległy temat i niełatwy, bo pracochłonny.
Jeszcze coś z netu:
http://www.prawo-pracy.pl/czas_pracy_zoz-k-30.html
PowodzeniatamaraUczestnikWitam, na oddziałach i w kom. diagnostycznych można sprawdzić prowadzenie różnych książek tzw. dokumentacji zbiorczej wewnętrznej. Proponuję zwrócić uwagę na to, czy rozpoznanie na karcie informacyjnej jest w jęz. polskim (obowiązek wynikający ze zmiany rozp. w 2007r.) oraz autoryzację poszczególnych dokumentów. Ponadto u nas jest standard, który mówi, ze dokumentacja powinna spływać do kancelarii med. w ciągu 3 dni od wypisu, jeżeli taki przepis masz, to można sprawdzić. Kiedyś przeprowadzałam taki audyt, były duże braki w autoryzacji np. kart informacyjnych, brak zgody pacjenta na przyjecie od szpitala, brak rozpoznania choroby, przetrzymywanie dokumentacji w oddziałach itp.
tamaraUczestnikU mnie za sprzęt odpowiadają pielęgniarki oddziałowe
tamaraUczestnikwitam,
u nas jest opinia podpisana przez dwóch informatyków, a inny informatyk jest w komisji – czasem zdarza się, że jest odzysk w postaci monitora i jest to zapisane w opinii technicznej. W zarządzeniu powołującym komisję ds likwidacji jest zapis, ze zadaneim komisji jest wyrażanie pisemnej opinii na temat poszczególnych składników majątkowych, kierując się zasadą gospodarności, stopniem przydatności do wykorzystania, ewentualnego odzysku części.tamaraUczestnika moim zdaniem jest to mocno subiektywny osąd, a nie profesjonalny, a każdy audytor i tak może mieć inne zdanie na ten sam temat , a poza tym często profesjonalistą może byc audytowany, a nie audytor, który dopiero „coś” poznaje
26 lutego, 2010 o 12:52 pm W odpowiedzi na: Audyt przeglądów i konserwacji sprzętu medycznego #17224tamaraUczestnikWitam,
jeszcze mozna sprawdzić ile jest sprzetów sprawnych technicznie lecz wyłączonych z eksploatacji, ile czasu przebywaja w naprawach, jakie sa koszty przeglądów, ile wynoszą straty spowodowane przez przestoje urządzeń usługowych z tytułu awarii (np. brak wykonywania emg z powodu awarii aparatu przez określony okres czasu)tamaraUczestnikdziękuję 🙂
tamaraUczestnikWitam, wielkie dzięki Renik za podpowiedź. 🙂 😀
tamaraUczestnikWitam, u mnie tez są dwa cenniki, czasem badania sprzedaje się po kosztach, poniewaz ze względu na konkurencję na lokalnym rynku mogłyby być zbyt drogie. Poza tym można sprawdzić jak częst sa aktualizowane procedury medyczne, ponieważ często koszty uzytych materiałów są uśrednione (nie zawsze da sie policzyc np. ilośc strzykawek, gazików, płynów itp.), a czasami w nowym roku obowiązuje nowa umowa na poszczególny asortyment, którego cena może znacznie odbiegać od poprzedniej. Wyceniałam kiedyś procedury medyczne i niestety nie było to proste nie tylko ze wzgledu na materiały, ale też koszty osobowe – przeważnie zawyżone (można sprawdzic na wybranym przykładzie).
Trochę w skrócie napisałam, ale mam nadzieję , ze zrozumiale. -
AutorWpisy