sobota, 20 kwietnia, 2024

tamara

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 31 z 45 (wszystkich: 184)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Regulamin pracy – przejęci pracownicy #17833
    tamara
    Uczestnik

    u mnie jak przejęliśmy pracowników ochrony, to automatycznie stali się naszymi pracownikami i podpisali stosowne oświadczenie, poczytaj w necie np. http://www.prawo-pracy.pl/przejecie_zakladu_pracy_przez_innego_pracodawce-a-33.html
    http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,79441,5671859,Przejecie_zakladu_pracy___przejecie_zadan.html

    W odpowiedzi na: projekty i zamówienia #17803
    tamara
    Uczestnik

    dzięki za pomoc 🙂

    W odpowiedzi na: Szkolenie dla aw służby zdrowia #17567
    tamara
    Uczestnik

    Też zaraz wyślę swoje tematy, a jeszcze mam małą uwagę, jeśli szkolenia będą wyjazdowe, a nie na platformie to najlepiej w centrum Polski (np. Warszawa), bo najłatwiejszy dojazd. Co do projektu MF to też chętnie się dowiem, czy coś takiego zorganizują.

    W odpowiedzi na: Szkolenie dla aw służby zdrowia #17554
    tamara
    Uczestnik

    Masz rację, mało jest szkoleń branżowych dla aw. Czasami można coś znaleźć na stronie http://szkolenia.nf.pl albo na http://par.edu.pl
    Byłam kiedyś na szkoleniu dot. nadzoru nad zoz http://www.promotor.poznan.pl/?section=ochrona_zdrowia
    Ponadto dobre szkolenia organizuje firma Konsultant z Ostrołęki p. M. S., ale są one głównie dla księgowych itp., można skorzystać.
    Może ktoś zna inne ciekawe szkolenia, ewentualnie studia podyplomowe dofinansowane dla aw z spzoz-ów.
    pozdrawiam

    W odpowiedzi na: koszty przychodni #17550
    tamara
    Uczestnik

    u mnie płace lekarzy schodzących z oddziału są „zdejmowane” z kosztów oddziału do poszczególnych poradni na podstawie miesięcznego zestawienia liczby godzin przepracowanych w poradni. Koszty powinny byc przypisane do ośrodków kosztów, w których je wytworzono.

    W odpowiedzi na: Czas pracy #17549
    tamara
    Uczestnik

    Witam,
    ciekawa sytuacja, Jak piszesz dobowe wymiary czasu pracy wynoszą odpowiednio 7,35 i 3,48h. Nie można sumować dwóch wymiarów czasu pracy , a więc pani X powinna np. najpierw pracowacć 7,35h w ramach pierwszej umowy o pracę, a następnie 3,48h w ramach drugiej umowy, faktycznie będzie codziennie pracowała ponad 11h. Powinny byc dwie ewidencje czasu pracy itp. Przeczytaj http://www.prawo.egospodarka.pl/33141,Praca-na-wiecej-niz-jeden-etat,1,34,3.html

    W odpowiedzi na: Czas pracy #17478
    tamara
    Uczestnik

    Witam,
    Kiedyś przeprowadzałam podobny audyt, ale od tamtej pory były zmiany w przepisach, wiec może trochę ogólnie napiszę. Musisz oprzeć się głównie na rozdz. IV ust. o zoz i o regulamin pracy (opracow. na podst. obowiązujący w szpitalu, który powinien tę kwestię regulować. Trzeba zwrócić uwagę kto opracowuje rozkłady czasu pracy tzw. grafiki dla poszczególnych grup zawodowych, ich rozliczanie (dodatek za godz. nocne, świąteczne, nadliczbowe). Tu radzę zwrócić uwagę na to, czy dany dzień zaliczony do świątecznego był tym dniem, bo zdarza się że nie był to dzień wolny, tylko roboczy. Kolejną kwestia jest dyżur medyczny, tutaj można sprawdzić dokumentację np. potwierdzenia ilości i dat przepracowancyh godzin. Ewidencja czasu pracy zgodnie z art. 129 kp i z rozporządzenia powinna dotyczyć karty ewid. czasu pracy – trzeba ja dokładnie sprawdzić np. na wylosowanej grupie pracowników i jej zgodność z pozostałą ewidencją w kadrach (np. ilość dni urlopów w kartazh czy zgodna z wnioskami urlopowymi, delegacjami, zwolnienia lek., wykorzystanie urlopóow itp).; czy wypłacono to co należy w odpowiedniej wysokości i na podstawie zatwierdzonych dokumentów; prowadzenie akt osobowych zgodnie z rozporzdzeniem; ).
    Art. 281 kp – sankcje karne za naruszanie przepisów o czasie pracy.
    To bardzo rozległy temat i niełatwy, bo pracochłonny.
    Jeszcze coś z netu:
    http://www.prawo-pracy.pl/czas_pracy_zoz-k-30.html
    Powodzenia

    W odpowiedzi na: dokumentacja medyczna #17392
    tamara
    Uczestnik

    Witam, na oddziałach i w kom. diagnostycznych można sprawdzić prowadzenie różnych książek tzw. dokumentacji zbiorczej wewnętrznej. Proponuję zwrócić uwagę na to, czy rozpoznanie na karcie informacyjnej jest w jęz. polskim (obowiązek wynikający ze zmiany rozp. w 2007r.) oraz autoryzację poszczególnych dokumentów. Ponadto u nas jest standard, który mówi, ze dokumentacja powinna spływać do kancelarii med. w ciągu 3 dni od wypisu, jeżeli taki przepis masz, to można sprawdzić. Kiedyś przeprowadzałam taki audyt, były duże braki w autoryzacji np. kart informacyjnych, brak zgody pacjenta na przyjecie od szpitala, brak rozpoznania choroby, przetrzymywanie dokumentacji w oddziałach itp.

    W odpowiedzi na: Aparatura i sprzęt medyczny #17333
    tamara
    Uczestnik

    U mnie za sprzęt odpowiadają pielęgniarki oddziałowe

    W odpowiedzi na: komisja likwidacyjna #17322
    tamara
    Uczestnik

    witam,
    u nas jest opinia podpisana przez dwóch informatyków, a inny informatyk jest w komisji – czasem zdarza się, że jest odzysk w postaci monitora i jest to zapisane w opinii technicznej. W zarządzeniu powołującym komisję ds likwidacji jest zapis, ze zadaneim komisji jest wyrażanie pisemnej opinii na temat poszczególnych składników majątkowych, kierując się zasadą gospodarności, stopniem przydatności do wykorzystania, ewentualnego odzysku części.

    W odpowiedzi na: Profesjonalny osąd audytora #17300
    tamara
    Uczestnik

    a moim zdaniem jest to mocno subiektywny osąd, a nie profesjonalny, a każdy audytor i tak może mieć inne zdanie na ten sam temat , a poza tym często profesjonalistą może byc audytowany, a nie audytor, który dopiero „coś” poznaje

    W odpowiedzi na: Audyt przeglądów i konserwacji sprzętu medycznego #17224
    tamara
    Uczestnik

    Witam,
    jeszcze mozna sprawdzić ile jest sprzetów sprawnych technicznie lecz wyłączonych z eksploatacji, ile czasu przebywaja w naprawach, jakie sa koszty przeglądów, ile wynoszą straty spowodowane przez przestoje urządzeń usługowych z tytułu awarii (np. brak wykonywania emg z powodu awarii aparatu przez określony okres czasu)

    W odpowiedzi na: protokoły odbioru #17188
    tamara
    Uczestnik

    dziękuję 🙂

    W odpowiedzi na: gospodarka krwią #17187
    tamara
    Uczestnik

    Witam, wielkie dzięki Renik za podpowiedź. 🙂 😀

    W odpowiedzi na: Proces rozliczania kosztów szpitala #17169
    tamara
    Uczestnik

    Witam, u mnie tez są dwa cenniki, czasem badania sprzedaje się po kosztach, poniewaz ze względu na konkurencję na lokalnym rynku mogłyby być zbyt drogie. Poza tym można sprawdzić jak częst sa aktualizowane procedury medyczne, ponieważ często koszty uzytych materiałów są uśrednione (nie zawsze da sie policzyc np. ilośc strzykawek, gazików, płynów itp.), a czasami w nowym roku obowiązuje nowa umowa na poszczególny asortyment, którego cena może znacznie odbiegać od poprzedniej. Wyceniałam kiedyś procedury medyczne i niestety nie było to proste nie tylko ze wzgledu na materiały, ale też koszty osobowe – przeważnie zawyżone (można sprawdzic na wybranym przykładzie).
    Trochę w skrócie napisałam, ale mam nadzieję , ze zrozumiale.

Oglądasz 15 wpisów - 31 z 45 (wszystkich: 184)