tk
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
12 grudnia, 2007 o 8:56 am W odpowiedzi na: sejm dzisiaj przyjął znowelizowaną ustawę o finansach publicznych #8718tkUczestnik
Witam,
czy po dokonaniu zmian, które ma wprowadzić ustawa z dnia 8 grudnia 2006r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (tekst ustawy przekazany do Senatu), art. 63 ust. 1 pkt 5 i 6 oraz ust. 1a i 1b ustawy o finansach publicznych będzie miał zastosowanie również do jednostek podsektora samorządowego?
PozdrawiamtkUczestnikWitam,
i jeszcze w poprawce z 30.11 dodano w art.63 ust. 1 pkt 5 „…., za zgodą kierownika jednostki”Pozdrawiam
30 listopada, 2007 o 1:08 pm W odpowiedzi na: nowa poprawka z 29.11.2006 dyskryminuje nas calkowicie #8286tkUczestnikdo Sebastiana:
Projekt
U S T A W A
z dniao zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw
.
.
.
Art. 18. 1. Do uchwał budżetowych na rok 2007 stosuje się art. 184 ust. 1 pkt 1 ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym.
2. Przepisy art. 165a i 184 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się po raz pierwszy do opracowania uchwały budżetowej na rok 2008.
3. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może postanowić o zastosowaniu przepisów, o których mowa w ust. 2, do opracowania uchwały budżetowej na rok 2007.Art. 18a. Osoby, które przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy złożyły z wynikiem pozytywnym egzamin, o którum mowa w art. 60 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym mogą być audytorami wewnętrznymi w rozumieniu niniejszej ustawy, jeżeli spełnią kryteria określone w art. 58 pkt 1-5 ustawy wymienionej w art. 1 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.
Art. 19. 1. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie upoważnień zmie¬nianych niniejszą ustawą, zachowują moc do dnia wejścia w życie prze¬pisów wykonawczych wydanych na podstawie przepisów zmienianych tą ustawą, nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2011 r.
2. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 207 i 208 ust. 2 ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, zachowują moc do czasu dokonania ostatecznego rozliczenia pożyczek, o których mowa w art. 209 ust. 2 ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, na prefinansowanie Wspólnej Polityki Rolnej, udzielonych do dnia 31 grudnia 2006 r., nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2011 r.Art. 20. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.
Pozdrawiam
30 listopada, 2007 o 12:13 pm W odpowiedzi na: nowa poprawka z 29.11.2006 dyskryminuje nas calkowicie #8276tkUczestnik[QUOTE BY= Sebastian] tak należy wnioskować z najnowszej autopoprawki, zgoda. tylko dlaczego kwestia honorowania dotychczasowych zaświadczeń i egzaminów znalazla się w rozdz. 2 „jawność i przejrzystość fin. pub.”
art. 18a nie pasuje tam, jest wyrwany z kontekstu. nie wiem, czy to zamierzone, czy przoczenie osoby piszącej autopoprawkę.[/QUOTE]
Sebastian,
myślę, że art. 18 a „nie jest” artykułem Ustawy o finansach publicznych, tylko artykułem Projektu ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw, a w tej ostaniej ustawie nie ma rozdziałów.
Pozdrawiam30 listopada, 2007 o 11:14 am W odpowiedzi na: nowa poprawka z 29.11.2006 dyskryminuje nas calkowicie #8266tkUczestnik[QUOTE BY= Sebastian] dlaczego kwestia zawarta w art. 18 a nie znalazla się w rozdziale poświęconym audytowi wewnętrznemu, ewentualnie w przepisach przejściowych? [/QUOTE]
Myślę, że kwestia zawarta w art. 18 a (o którym mowa w projekcie z dnia 29.11.2006r. autopoprawki do …) odnosi się do wszystkich audytorów wewnętrznych i art. 18 a jest jednym z artykułów „Projektu ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych inych ustaw” – tzn. nie jest artykułem zmieniającym konkretny artykuł lub dodatkowym artykułem: ustawy o finansach publicznych, ustawy o państwowym zasobie kadrowym … i ustawy o służbie cywilnej.
PozdrawiamtkUczestnikWitam,
dziękuję za odpowiedzi.
PozdrawiamtkUczestnikWitam,
Być może nie do końca zrozumiałem poprzednie wypowiedzi, dlatego mam wątpliwości w jaki sposób ustalacie zadania do wykonania w planie audytu. Czy priorytetem, przy zastosowaniu metody matematycznej, przy ustalaniu zadań audytowych do wykonania są obszary ryzyka o największej ilości przyznanych punktów, czy zadania audytowe z poszczególnych obszarów ryzyka o największej przyznanej ilości punktów? To znaczy czy jeżeli okaże się, że np. obszar ryzyka „zamówienia publiczne” (w którym określono 4 zadania audytowe) uzyska więcej punktów od obszaru „podatki i opłaty” (w którym określono 5 zadań audytowych) to będziecie realizować tylko zadania z obszaru „zamówienia publiczne”, pomimo, iż niektóre zadania z obszary „podatki i opłaty” uzyskały większą ilość punktów od zadań w obszarze „zamówienia publiczne”?
PozdrawiamtkUczestnikWitam,
Tak „na szybko” może w „Podręczniku audytu wewnętrznego w administracji publicznej” zamieszczonym na stronie MF w zakładce Koordynacja kontroli finansowej i audytu wewnętrznego – Inne dokumenty; na str. 21 w pkt Ocena ryzyka.
PozdrawiamtkUczestnikWitam,
teoretycznie jeżeli negatywna ocena nie będzie wystarczającym uzasadnieniem i GIAW nie wyrazi zgody, to mimo 2-krotnej negatywnej oceny (ustawa o pracownikach samorządowych) nie powinno zwolnić się audytora (brak zgody GIAW – uofp).
PozdrawiamtkUczestnikWitam,
a może w tym przypadku będzie tak jak wyjaśniano z warunkami zatrudnienia audytora wewnętrznego (pracownik samorządowy zatrudniony na kierowniczym stanowisku urzędniczym) – treść art. 1a ustawy o pracownikach samorządowych mówi, że przepisów tej ustawy nie stosuje sie do pracowników wymienionych w art. 1 tej ustawy, których status prawny określają inne przepisy; w przypadku audytorów wewnętrznych będzie to ustawa o finansach publicznych, która w art. 51 ust. 9 mówi, że „rozwiązanie stosunku pracy z audytorem …” Ale to tylko pewnie teoria.
PozdrawiamtkUczestnikWitam,
myślę, że są to takie zobowiązania, których termin płatności jeszcze nie nastapił.
Piozdrawiam.tkUczestnikDziękuję joawar za wyjaśnienie.
PozdrawiamtkUczestnikPrzyłączyłbym się do wypowiedzi joawar. Ale nie do końca rozumiem, co oznacza, że „i te właśnie pojedyńcze zarządzenia powinny być napisane w oparciu o Standady kf”
PozdrawiamtkUczestnik[QUOTE BY= joawar] Zgodnie ze sprawozdaniem GIAW z funkcjonowania kontroli finansowej … za 2005r. w trakcie Oceny MF w jsfp wydawane jest zalecenie: „powierzenie na piśmie osobie wyznaczonej przez kierownika jednostki obowiązków i uprawnień zwiazanych z opracowywaniem i modyfikacją procedur kontroli finansowej” (pkt 5.3.2 sprawozdania)- to chyba sporo wyjaśnia. 😀 [/QUOTE]
Co do wyznaczenia osoby to wyjaśnia sporo, a nawet jednoznacznie, ale nie mówi, że procedury są tylko związane z księgowością. 😀
Pozdrawiam.tkUczestnikWitam,
a czy procedury kontroli finansowej „związane” są tylko z wydziałem finansowym? Przecież procedury te mają być ustalone w oparciu o standardy kontroli finansowej, a te z kolei obejmują środowisko wewnętrzne, zarządzanie ryzykiem, … .
Pozdrawiam -
AutorWpisy