wtorek, 23 kwietnia, 2024

tk

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 61 z 75 (wszystkich: 82)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: plan audytu #4991
    tk
    Uczestnik

    Zapis par. 11 pkt 2 Rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu … jest dla mnie przynajmniej nie do końca zrozumiały, gdyż na podstawie analizy ryzyka audytor wewnętrzny wyznacza obszary, a co za tym idzie komórki/jednostki w których będzie przeprowadzał audyt wewnętrzny – to w jaki sposób „Plan audytu … audytor wewnętrzny przygotowuje w porozumieniu z kierownikami tych jednostek, w których zaplanował przeprowadzenie audytu wewnętrznego w roku, którego plan audytu dotyczy”?

    W odpowiedzi na: upoważnienie #4984
    tk
    Uczestnik

    Upoważnienie roczne wykorzystywałem również do przeprowadzania zadań (a właściwie jednego zadania) w jednostkach podległych. Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: upoważnienie #4973
    tk
    Uczestnik

    Osobiście stosuję roczne upoważnienie do przeprowadzania zadań audytowych przewidzianych w planie rocznym. Gdyby zdażyło się zadanie poza planem – wtedy osobne upoważnienie. Pozdrawiam.

    W odpowiedzi na: Regulamin zamówień publicznych #4668
    tk
    Uczestnik

    Również zgadzam się z SONI. Przy wydatkach poniżej 6 tys eur – jedna kwestia to kwota wydatków, a z drugiej strony w jaki sposób „dobierani” są wykonawcy, dostawcy i jak przebiega taka procedura – przydałoby sie to uregulować. Myślę, że właśnie takie regulaminy, instrukcje, procedury (jakby je nie nazwać) są potrzebne, nie „chodzi” o przepisanie ustaw czy rozporządzeń (w przypadku gdy takowe regulują jakąś sferę działalności), bo jest to bez sensu, tylko właśnie wskazanie w danej jednostce – co?, kto? , kiedy?, z jaką częstotliwością. Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: ochrona danych osobowych #4445
    tk
    Uczestnik

    W projekcie rozporz. metodologicznego w par. 3 ust. 1 jest już inny zapis: „… z zachowaniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej” ( w aktualnie obowiązującym rozporz.: „… z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych”. W świetle tego proponowanego nowego zapisu jak należałoby odnieść się do zadanego pytania?

    W odpowiedzi na: projekt rozporządzenia MF #4444
    tk
    Uczestnik

    Odnośnie par. 3 ust. 2 projektu rozporz. metodologicznego – rozumiem, że WSZYSCY pracownicy jednostki są „obowiązani” na żądanie audytora wew., udzielać informacji i wyjaśnień, a nie tylko pracownicy komórki (komórek), w których prowadzi się audyt wewnętrzny (jak to jest aktualnie)??? Ale już w par. 4 TYLKO pracownicy komórki, w której jest przeprowadzany audyt wewnętrzny mają prawo z własnej inicjatywy złożyć oświadczenie dotyczące przedmiotu audytu wewnętrznego???

    W odpowiedzi na: projekt rozporządzenia MF #4443
    tk
    Uczestnik

    [QUOTE BY= meg] Jeśli stworzy zagrożenie i jest przedprowadzany na wniosek kier. jedn., w której jest zatrudniony aw lub z własnej inicjatywy to wg mnie bym zawiadomiła o tym kierownika jednostki w której jestem zatrudniona, no bo on jest dla mnie szefem i nawet wtedy, kiedy to na jego wniosek mam przeprowadzić audyt poza planem lub z własnej inicjatywy , to jesli stworzy to zagrożenie to go o tym informuję.
    [/QUOTE]

    Meg – ja bym też prawdopodobnie zawiadomił (aktualne przepisy obligują do tego), ale w obecnym projekcie rozporz. nie jest to jednoznacznie powiedziane

    W odpowiedzi na: projekt rozporządzenia MF #4440
    tk
    Uczestnik

    [QUOTE BY= meg] Odnośnie par.14 projektu rozporządzenia, zgodnie z par.14 ust.3 zawiadamia sie na piśmie kierownika jednostki wnioskującego o przeprowadzenie audytu poza planem oraz kierownika jednistki w której jest zatrudniony aw, a w przypadku jednostek wskazanych w art.49 ust1 ustawy także GIAW-a

    A jeśli chodzi o par.12 ust. 2 i 3 projektu rozporządzenia to ja to rozumiem tak, że audytor wspólnie z kierownikami jednostek , które przekroczyły próg ustala plan audytu. Podpisuje plan tylko kierownik jednostki w której jest aw zatrudniony i później przekazuje ten plan kierownikom wszystkich jednostek w ktorych prowadzi się audyt.

    Ale zamotali…. :mrgreen: :mrgreen:
    [/QUOTE]

    Odnośnie par. 14 – rozumiem to co napisałaś meg, ale co w przypadku jak audyt poza planem stworzy zagrożenie i jest przeprowadzony na wniosek kier. jedn., w której zatrudniony jest aw lub z własnej inicjatywy w jednostce , w której jest zatrudniony aw, a nie w jedn. wnioskującej?

    W odpowiedzi na: projekt rozporządzenia MF #4439
    tk
    Uczestnik

    Odnośnie par. 12 – to jednostki, które przekroczyły próg nie muszą mieć zatrudnionego „własnego” aw?

    W odpowiedzi na: projekt rozporządzenia MF #4436
    tk
    Uczestnik

    Odnośnie par. 14 projektu rozporządzenia metodologicznego – jeżeli audyt poza planem audytu na wniosek kierownika jednostki, w której jest zatrudniony aw lub z własnej inicjatywy stworzy zagrożenie dla realizacji planu – to zawiadamia się kogoś czy nie?

    W odpowiedzi na: projekt rozporządzenia MF #4435
    tk
    Uczestnik

    Szczerze powiedziawszy też zastanawiałem się nad rozwiązaniami zawartymi w par. 12 projektu rozporządzenia metodologicznego i zapisy zawarte są dla mnie niezrozumiałe.

    W odpowiedzi na: AUDYT SZKÓŁ w GMINIE lub MIEŚCIE #4032
    tk
    Uczestnik

    No właśnie! Można jeszcze spróbować sobie wytłumaczyć, że ktoś musi przetrzeć ścieżki. Może za „dzieści” lat nie będzie to przyjmowane jako czepianie się, tylko odbierane jako „wartość dodana” (hm???)

    W odpowiedzi na: AUDYT SZKÓŁ w GMINIE lub MIEŚCIE #4030
    tk
    Uczestnik

    Już wyjaśniam, miałem na myśli, że audytowany, najogólniej mówiąc, próbował uzmysłowić audytorowi, że RIO „tego” (mowa o jednym z obiektów zadania audytowego) nie badało (bo prawdopodobnie nie było to istotne), a audytor „czepia się”. Tak jak wcześniej próbowałem napisać, jeżeli coś ma oparcie w przepisach (czy to w zewnętrznych, czy wewnętrznych) to łatwiej audytorowi przekonać audytowanego do wprowadzenia zmian. Ale co w momencie przeprowadzania np. audytu działalności. Nie wszystko opiera się o przepisy. Jak przekonać dyrektora szkoły, że aby udostępniać sale gimnastyczne należałoby robić kalkulacje opłacalności, nie wspomnę już o opracowaniu regulaminu udostępniania sal.

    W odpowiedzi na: Audyt wewnętrzny w Urzędzie ???? #4025
    tk
    Uczestnik

    Myślę, że i tak nie będzie jednoznacznej opinii, bo przepis mówi wyraźnie i raczej wiązałoby się to ze zmianą ustawy. Prawdopodobnie odpowiedź będzie w stylu: „należałoby …” lub „zaleca się …”. Obym się mylił.

    W odpowiedzi na: AUDYT SZKÓŁ w GMINIE lub MIEŚCIE #4022
    tk
    Uczestnik

    Spotkałem się nawet z odpowiedzią, że RIO zajmowało się tym tematem, ale nie wnikało tak szczegółowo, to o co temu audytorowi chodzi.

Oglądasz 15 wpisów - 61 z 75 (wszystkich: 82)