tk
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
tkUczestnik
Zapis par. 11 pkt 2 Rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu … jest dla mnie przynajmniej nie do końca zrozumiały, gdyż na podstawie analizy ryzyka audytor wewnętrzny wyznacza obszary, a co za tym idzie komórki/jednostki w których będzie przeprowadzał audyt wewnętrzny – to w jaki sposób „Plan audytu … audytor wewnętrzny przygotowuje w porozumieniu z kierownikami tych jednostek, w których zaplanował przeprowadzenie audytu wewnętrznego w roku, którego plan audytu dotyczy”?
tkUczestnikUpoważnienie roczne wykorzystywałem również do przeprowadzania zadań (a właściwie jednego zadania) w jednostkach podległych. Pozdrawiam
tkUczestnikOsobiście stosuję roczne upoważnienie do przeprowadzania zadań audytowych przewidzianych w planie rocznym. Gdyby zdażyło się zadanie poza planem – wtedy osobne upoważnienie. Pozdrawiam.
tkUczestnikRównież zgadzam się z SONI. Przy wydatkach poniżej 6 tys eur – jedna kwestia to kwota wydatków, a z drugiej strony w jaki sposób „dobierani” są wykonawcy, dostawcy i jak przebiega taka procedura – przydałoby sie to uregulować. Myślę, że właśnie takie regulaminy, instrukcje, procedury (jakby je nie nazwać) są potrzebne, nie „chodzi” o przepisanie ustaw czy rozporządzeń (w przypadku gdy takowe regulują jakąś sferę działalności), bo jest to bez sensu, tylko właśnie wskazanie w danej jednostce – co?, kto? , kiedy?, z jaką częstotliwością. Pozdrawiam
tkUczestnikW projekcie rozporz. metodologicznego w par. 3 ust. 1 jest już inny zapis: „… z zachowaniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej” ( w aktualnie obowiązującym rozporz.: „… z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych”. W świetle tego proponowanego nowego zapisu jak należałoby odnieść się do zadanego pytania?
tkUczestnikOdnośnie par. 3 ust. 2 projektu rozporz. metodologicznego – rozumiem, że WSZYSCY pracownicy jednostki są „obowiązani” na żądanie audytora wew., udzielać informacji i wyjaśnień, a nie tylko pracownicy komórki (komórek), w których prowadzi się audyt wewnętrzny (jak to jest aktualnie)??? Ale już w par. 4 TYLKO pracownicy komórki, w której jest przeprowadzany audyt wewnętrzny mają prawo z własnej inicjatywy złożyć oświadczenie dotyczące przedmiotu audytu wewnętrznego???
tkUczestnik[QUOTE BY= meg] Jeśli stworzy zagrożenie i jest przedprowadzany na wniosek kier. jedn., w której jest zatrudniony aw lub z własnej inicjatywy to wg mnie bym zawiadomiła o tym kierownika jednostki w której jestem zatrudniona, no bo on jest dla mnie szefem i nawet wtedy, kiedy to na jego wniosek mam przeprowadzić audyt poza planem lub z własnej inicjatywy , to jesli stworzy to zagrożenie to go o tym informuję.
[/QUOTE]Meg – ja bym też prawdopodobnie zawiadomił (aktualne przepisy obligują do tego), ale w obecnym projekcie rozporz. nie jest to jednoznacznie powiedziane
tkUczestnik[QUOTE BY= meg] Odnośnie par.14 projektu rozporządzenia, zgodnie z par.14 ust.3 zawiadamia sie na piśmie kierownika jednostki wnioskującego o przeprowadzenie audytu poza planem oraz kierownika jednistki w której jest zatrudniony aw, a w przypadku jednostek wskazanych w art.49 ust1 ustawy także GIAW-a
A jeśli chodzi o par.12 ust. 2 i 3 projektu rozporządzenia to ja to rozumiem tak, że audytor wspólnie z kierownikami jednostek , które przekroczyły próg ustala plan audytu. Podpisuje plan tylko kierownik jednostki w której jest aw zatrudniony i później przekazuje ten plan kierownikom wszystkich jednostek w ktorych prowadzi się audyt.
Ale zamotali….
[/QUOTE]Odnośnie par. 14 – rozumiem to co napisałaś meg, ale co w przypadku jak audyt poza planem stworzy zagrożenie i jest przeprowadzony na wniosek kier. jedn., w której zatrudniony jest aw lub z własnej inicjatywy w jednostce , w której jest zatrudniony aw, a nie w jedn. wnioskującej?
tkUczestnikOdnośnie par. 12 – to jednostki, które przekroczyły próg nie muszą mieć zatrudnionego „własnego” aw?
tkUczestnikOdnośnie par. 14 projektu rozporządzenia metodologicznego – jeżeli audyt poza planem audytu na wniosek kierownika jednostki, w której jest zatrudniony aw lub z własnej inicjatywy stworzy zagrożenie dla realizacji planu – to zawiadamia się kogoś czy nie?
tkUczestnikSzczerze powiedziawszy też zastanawiałem się nad rozwiązaniami zawartymi w par. 12 projektu rozporządzenia metodologicznego i zapisy zawarte są dla mnie niezrozumiałe.
tkUczestnikNo właśnie! Można jeszcze spróbować sobie wytłumaczyć, że ktoś musi przetrzeć ścieżki. Może za „dzieści” lat nie będzie to przyjmowane jako czepianie się, tylko odbierane jako „wartość dodana” (hm???)
tkUczestnikJuż wyjaśniam, miałem na myśli, że audytowany, najogólniej mówiąc, próbował uzmysłowić audytorowi, że RIO „tego” (mowa o jednym z obiektów zadania audytowego) nie badało (bo prawdopodobnie nie było to istotne), a audytor „czepia się”. Tak jak wcześniej próbowałem napisać, jeżeli coś ma oparcie w przepisach (czy to w zewnętrznych, czy wewnętrznych) to łatwiej audytorowi przekonać audytowanego do wprowadzenia zmian. Ale co w momencie przeprowadzania np. audytu działalności. Nie wszystko opiera się o przepisy. Jak przekonać dyrektora szkoły, że aby udostępniać sale gimnastyczne należałoby robić kalkulacje opłacalności, nie wspomnę już o opracowaniu regulaminu udostępniania sal.
tkUczestnikMyślę, że i tak nie będzie jednoznacznej opinii, bo przepis mówi wyraźnie i raczej wiązałoby się to ze zmianą ustawy. Prawdopodobnie odpowiedź będzie w stylu: „należałoby …” lub „zaleca się …”. Obym się mylił.
tkUczestnikSpotkałem się nawet z odpowiedzią, że RIO zajmowało się tym tematem, ale nie wnikało tak szczegółowo, to o co temu audytorowi chodzi.
-
AutorWpisy