piątek, 19 kwietnia, 2024

tomeks

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Apteka szpitalna #16436
    tomeks
    Uczestnik

    Zgadzam się, z tym że instrukcja obiegu dokumentów księgowych to jedno natomiast, wszelkie dokumenty dotyczące np. zakupu leków i zaopatrywania klinik/oddziałów to drugie. W artykule 86 ust. 4 pkt 2 stwierdza się, iż „w aptekach szpitalnych poza udzielaniem usług farmaceutycznych ustalane są procedury wydawania produktów leczniczych lub wyrobów medycznych przez aptekę szpitalną na oddziały oraz dla pacjenta”. A zatem taka instrukcja obiegu dokumentów moim zdaniem jest pożądana inaczej będzie wyglądał schemat zakupu leków na „cito”, inaczej w ramach podpisywanych umów, a inaczej w ramach art. 4 ust. 8.

    W odpowiedzi na: Apteka szpitalna #16422
    tomeks
    Uczestnik

    Jest to dodatkowy instrument (obok zakresów odpowiedzialności) powodujący przeniesienie odpowiedzialności (np. za niedobory) na pracowników. Zobacz sobie art. 125 Kodeksu Pracy i Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wspólnej odpowiedzialności materialnej pracowników za powierzone mienie. (Dz. U. Nr 60 z 1996 r., poz. 275).
    Inna kwestia – czy istnieje u Was instrukcja obiegu dokumentów dla apteki ew. działu zaopatrzenia medycznego? U mnie czegoś takiego nie ma i zastanawiam się czy nie winno się wprowadzić takowego tworu 🙂

    W odpowiedzi na: Apteka szpitalna #16372
    tomeks
    Uczestnik

    Ja się z Tobą zgadzam, że powinno to być uregulowane w przepisach wewnętrznych, tylko że zbiła mnie odpowiedź osoby, która jest odpowiedzialna za organizację – jej zdaniem uzupełnienie regulaminu porządkowego i/lub wprowadzenie regulaminu wewnętrznego apteki jest niepotrzebne.
    Inna sprawa czy w Waszych jednostkach wprowadzono umowy o współodpowiedzialności (dla pracowników magazynów). Bo u mnie tego nie ma i też postuluję aby taką instytucję wprowadzić.

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)