Zgadzam się, z tym że instrukcja obiegu dokumentów księgowych to jedno natomiast, wszelkie dokumenty dotyczące np. zakupu leków i zaopatrywania klinik/oddziałów to drugie. W artykule 86 ust. 4 pkt 2 stwierdza się, iż „w aptekach szpitalnych poza udzielaniem usług farmaceutycznych ustalane są procedury wydawania produktów leczniczych lub wyrobów medycznych przez aptekę szpitalną na oddziały oraz dla pacjenta”. A zatem taka instrukcja obiegu dokumentów moim zdaniem jest pożądana inaczej będzie wyglądał schemat zakupu leków na „cito”, inaczej w ramach podpisywanych umów, a inaczej w ramach art. 4 ust. 8.
Jest to dodatkowy instrument (obok zakresów odpowiedzialności) powodujący przeniesienie odpowiedzialności (np. za niedobory) na pracowników. Zobacz sobie art. 125 Kodeksu Pracy i Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wspólnej odpowiedzialności materialnej pracowników za powierzone mienie. (Dz. U. Nr 60 z 1996 r., poz. 275).
Inna kwestia – czy istnieje u Was instrukcja obiegu dokumentów dla apteki ew. działu zaopatrzenia medycznego? U mnie czegoś takiego nie ma i zastanawiam się czy nie winno się wprowadzić takowego tworu 🙂
Ja się z Tobą zgadzam, że powinno to być uregulowane w przepisach wewnętrznych, tylko że zbiła mnie odpowiedź osoby, która jest odpowiedzialna za organizację – jej zdaniem uzupełnienie regulaminu porządkowego i/lub wprowadzenie regulaminu wewnętrznego apteki jest niepotrzebne.
Inna sprawa czy w Waszych jednostkach wprowadzono umowy o współodpowiedzialności (dla pracowników magazynów). Bo u mnie tego nie ma i też postuluję aby taką instytucję wprowadzić.
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net