czwartek, 25 kwietnia, 2024

wojtania

Odpowiedź forum utworzona

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 145)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Pozostałe środki trwałe w jednostkach budżetowych #23095
    wojtania
    Uczestnik

    …a kto był jednostką przekazującą?

    Własna inna jednostka czy obca z innego budżetu, np.z innej jst?

    W odpowiedzi na: Wojskowe należności ..ups..mamy problem w SI KRAB #23082
    wojtania
    Uczestnik

    …czytam czytam czytam…

    ślepy jestem czy co?

    Czy może chodzi o to, że NIK pisze o należnościach netto?

    Czyli że niby należności netto to niby prawidłowe należności?

    wojtania
    Uczestnik

    KOLEJNY PROBLEM:

    KLiknijcie na link:

    http://www.ekspertbeck.pl/ewidencja-dochodow-uzyskanych-przez-jst-z-tytulu-realizacji-zleconego-zadania-rzadowego/

    przeczytajcie…

    pomyślcie…

    Aby zrozumieć błąd Pani Cellary podstaw sobie Audytorze do jej księgowania przykładowo następujące dane:

    wypłacono osobie uprawnionej 100zł
    komornik sciągnął od dłużnika 0 zł

    Pytanie:

    Ile na koncie 225 będzie salda zobowiązań gminy wobec budżetu państwa?

    Odpowiedź: 60zł

    ZROZUM AUDYTORZE WRESZCIE, ŻE ZOBOWIĄZANIE WYCENIA SIĘ W KWOCIE WYMAGAJĄCEZ ZAPŁATY.

    KWOTĄ TĄ ZGODNIE Z ART 255 UOFP I ZGODNIE Z PRZEPISAMI DOT. FA JEST 60% KWOTY POBRANEJ…

    60% KWOTY POBRANEJ OD DŁUŻNIKA GMINA JEST JEST WINNA BUDŻETOWI PAŃSTWA.

    …a z powyższego przykładu wynika, iż komornik sciągnął od dłużnika 0zł.

    ILE TO JEST ZERO RAZY 60% 🙄 🙄 🙄

    OPSY I GMINY TOTALNIE BŁĘDNIE KSIĘGUJĄ ZATEM SWE ZOBOWIĄZANIA I ZAANGAŻOWANIA … a audyt śpi 😉

    W odpowiedzi na: Dyrektor a Główny księgowy #23077
    wojtania
    Uczestnik

    …oczywiście masz rację.

    Problem dotyczy tych sądów, w których Dyrektor pełni jednocześnie rolę głównego księgowego …o ile gdzieś takie przypadki się zdarzają.

    Inne wymogi kwalifikacyjne dotyczą przecież Dyrektora sądu, a inne głównego księgowego.

    I tu właśnie jest problem, o ile w sądzie jest Dyrektor a nie ma głównego księgowego… 🙄

    W odpowiedzi na: Regon i NIP a sprawozdanie z wrocławskiego magistratu #23076
    wojtania
    Uczestnik

    …ten sam problem co we Wrocławiu ma Warszawa, Częstochowa ale nie ma go Kraków, Katowice, Jaworzno ….

    CYRK 🙄

    W odpowiedzi na: Audyt a ewidencja mienia Skarbu Państwa? #23075
    wojtania
    Uczestnik

    …trafiony.

    A problem leży w tym, że na koncie 011 (i innych) nie ma środków trwałych używanych w jednostce niezależnie od tego czy są,czy nie są własnością JST.

    Poczytajcie art 3 ustęp 4 ustawy o rachunkowości

    Wychodzi na to, że ewidencja środków trwałych od lat prowadzona jest nieprawidłowo…. 🙄

    CZyli sprawozdawczość jest …….. ❓ 🙄

    W odpowiedzi na: Audyt a ewidencja mienia Skarbu Państwa? #23062
    wojtania
    Uczestnik

    …TO SAMO CO W BIULETYNIE Z RIO BYDGOSZCZ

    W odpowiedzi na: Audyt a ewidencja mienia Skarbu Państwa? #23060
    wojtania
    Uczestnik

    Poczytaj:

    Biuletyn Informacyjny Nr 3 (49) 2005 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy

    …wychodzi na to, że do dziś JST nie zaliczają do aktywów użytkowanego w JST mienia Skarbu Państwa…a to błąd. 🙄

    W odpowiedzi na: badanie sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta #23031
    wojtania
    Uczestnik

    …nie ma czegoś takiego jak średnia cena

    wojtania
    Uczestnik

    …bardzo dowcipne.

    Spróbuj kolego jednak ciut poważniej potraktować ten temat o ile jesteś audytorem a nie amatorem

    W odpowiedzi na: zoz_moder #23009
    wojtania
    Uczestnik

    Problem sprowokowany był zaleceniami Regionalnych Izb Obrachunkowych dotyczącymi ujmowania należności realizowanych na rzecz innych jednostek jako zobowiązań na rzecz tych jednostek i błędnymi interpretacjami paragrafu 7 ustęp 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U.06.142.1020 z p.zm.).

    Przykładowo Naczelnik Wydziału Kontroli Gospodarki Finansowej RIO K-ce zalecała ujmowanie należności przysługującej gminie dłużnika po stronie WN konta 221 i po stronie MA konta 225 (lub 240). Analogiczne zapisy dotyczyły należności budżetu państwa i odsetek od tych należności. Na konto 750 trafić miały jedynie zapisy dotyczące należności gminy wierzyciela. To zaś oznaczało iż w gminie realizującej wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego, tj. w gminie wierzyciela wykazywano salda nieistniejących zobowiązań jednostek realizujących zadanie wobec budżetu państwa i gminy dłużnika.

    Jeśli bowiem wypłacono przykładowo świadczenie w kwocie 100zł to po księgowaniu wg. RIO zapisy wyglądały następująco: strona WN konta 221 Należności z tytułu dochodów budżetowych w kwocie 100zł. Strona MA konta 750 Przychody i koszty finansowe w kwocie 20zł oraz strona MA konta 225 Rozrachunki z budżetami w kwocie 60zł oraz strona MA konta 225 z analityką gmina dłużnika w kwocie 20zł.

    Jeśli komornik nic nie wyegzekwował od dłużnika alimentacyjnego to po zalecanym przez RIO księgowaniu jednostki wykazywały salda zobowiązań na koncie 225 w kwocie 60 zł i na koncie 240 w kwocie 20zł, które moim zdaniem nie spełniały określonych ustawą o rachunkowości zasad wyceny aktywów i pasywów (art. 28 ustawy o rachunkowości), a nawet określonej w artykule 3 ustęp 1 pkt 20 ustawy o rachunkowości definicji zobowiązań, o problemach z zasadami mnożenia przez „zero” nie wspominając. 😆 😆 😆

    Zgodnie przecież z obowiązującymi do końca 2010 roku przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celnych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz.U. Nr 135, poz. 955) samorząd winien rozliczać się z budżetem państwa z dochodów pobranych, a nie przypisanych, co oznacza iż kwotę zobowiązań wobec budżetu państwa stanowią kwoty pobrane od dłużników przez komorników, które winny być przekazane do skarbnika i ujmowane na koncie 224 „Rozrachunki budżetu” planu kont organu finansowego, a nie koncie 225 „Rozrachunki z budżetami” jednostki realizującej zadanie. Oczywiste jest przecież to, że skoro zgodnie z artykułem 27 ustęp 4 ustawy z dnia 7 września 2007 roku o pomocy osobom uprawnionym do alimentów 20 % kwot należności stanowi dochód własny gminy wierzyciela, 20 % kwoty stanowi dochód własny gminy dłużnika, a pozostałe 60 % tej kwoty oraz odsetki stanowią dochód budżetu państwa, kwoty te staną się dochodami owych budżetów, o ile te należności zostaną wyegzekwowane kasowo przez komornika. Zgodnie bowiem z artykułem 27 ustęp 9 w/w ustawy w okresie, w którym osoba uprawniona otrzymuje świadczenia z funduszu alimentacyjnego komornik sądowy przekazuje wyegzekwowane od dłużnika kwoty zaliczone na poczet alimentów organowi właściwemu wierzyciela do wysokości wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego wraz z odsetkami. Jeśli zatem komornik nic nie wyegzekwuje od dłużnika alimentacyjnego to u stosujących zalecany przez RIO schemat księgowań wykazane zostaną nieprawidłowe salda zobowiązań, gdyż 60% od zera stanowi zero, a 20% od zera również jest zerem… 🙄

    …najzabawniejsze jest to, że aktualnie obowiązujące przepisy w zakresie rachunkowości nie zawierają już przepisu o ksiegowaniu należności jako zobowiązań, że MF na swych stronach podaje komunikat jak ksiegować FA…a księgowi OPS nadal księgują wg. błędnych interpretacji.

    CO Z KONTROLĄ ZARZĄDCZĄ W OPS-ACH???

    W odpowiedzi na: zoz_moder #22529
    wojtania
    Uczestnik

    Mam wrażenie, że w skali kraju popełniana jest poważna nieprawidłowość dot. rozliczania projektów UE. Chodzi o zasady finansowania, z których wynika, że i do płatności i do dotacji stosuje się procedury wynikające z art 207 uofp. Moim zdaniem to poważny błąd, gdyż część wkładu krajowego niebędąca płatnością nie może być rozliczana na zasadach płatności, gdyż ma ona charakter dotacji.

    Moim zdaniem audytorzy projektów UE coś tu przespali, o zasadach finansowania nie wspominając.

    Jeśli bowiem mam rację to projekty UE są błędnie rozliczane.

    TW 😎 🙄

    W odpowiedzi na: zoz_moder #22528
    wojtania
    Uczestnik

    Jeśli PIS i WIS (Sanepid) to część systemu służby zdrowia to chyba coś przegapiono po ponownym zespoleniu PIS w powiatach.

    Chodzi o wydatki strukturalne, której ewidencji PIS na ogół nie prowadzi.

    Jak jest u Was z tym tematem?

    TW 😎

    W odpowiedzi na: Zadania zlecone – FA, czyżby i audytorzy dali ……. #21499
    wojtania
    Uczestnik

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?const=1&dzial=3162&id=200632&typ=news

    MF/zakładka rachunkowość/odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania…

    W odpowiedzi na: zoz_moder #21254
    wojtania
    Uczestnik

    Wszystko na to wskazuje iż powiaty wskutek błędów RIO błednie zliczyły do dochodów roku 2010 środki likwidowanego PFGZGIK likwidując i przelewając kasę w dniu 31 grudnia 2010.

    Coś mi się wydaje, że powiaty nie miały prawa tak zrobić , a zrobiły to po zaleceniach RIO.

    KAbaret….

Oglądasz 15 wpisów - 1 z 15 (wszystkich: 145)