Haniu nawet, jeśli zostanie zamknięty miesiąc w księgach, bo np. trzeba zrobić sprawozdanie miesięczne grudniowe (do 10 stycznia następnego roku) to można zaksięgować nadal koszt roku wcześniejszego i wykazać zobowiązanie w sprawozdaniu rocznym. W przypadku, gdy faktura dotrze do jednostki po sporządzeniu sprawozdania rocznego np. 20 lutego następnego roku nadal należy tą fakturę rozdzielić na koszty roku 2006 i 2007. Koszty i zobowiązania 2006 r. mogą zostać wtedy wykazane w bilansie na dzień 31 grudnia. Jeżeli jednak taka faktura przyszłaby po sporządzeniu bilansu to niestety nie ma wyjścia i musi zostać ujęta w księgach danego roku – tylko jak to jest możliwe? 😀 😀
Pozdrawiam
Serwis Audyt.Net to także forum wymiany wiedzy i informacji, projektów dokumentów roboczych audytu, doświadczeń zawodowych oraz możliwość samokształcenia i doskonalenia umiejętności zawodowych.
Serwis PAW to platforma rozwoju, integracji i wzajemnego wsparcia w środowiska zawodowego związanego z audytem.
Kontakt do nas: paw@audyt.net
© 2015 - 2020 Praktyczny Audytor Wewnętrzny, Audyt.Net