Odpowiedz na: procedura zarządzania ryzykiem??
Home › Forum › Sektory › Samorządy › procedura zarządzania ryzykiem?? › Odpowiedz na: procedura zarządzania ryzykiem??
Ja od początku stoję na stanowisku, że każda jednostka organizacyjna powinna mieć własne procedury, w tym dot. zarządzania ryzykiem. Kierownik jednostki każdej od tego jest kierownikiem, żeby samemu ustalać jak jego jednostka ma działać i jak będzie nią zarządzał, odpowiada przecież za to. Jeśli „urząd” miałby narzucać sposób zarządzania ryzykiem jednostkom, to dlaczegóż by nie miał narzucić im też procedur kontroli zarządczej (kiedyś finansowej, czyli np. które stanowiska jaki i jakie kontrole mają prowadzić), polityki rachunkowości itp? Nie uważacie, że było by to dziwne, bo ja tak. Dlatego w moim urzędzie wdrożyliśmy procedury kontroli zarządczej oraz zarządzania ryzykiem ograniczając je do urzędu, jednostki niech robią tak jak uważają – pod koniec roku mam zadanko w planie, aby sprawdzić we wszystkich naszych jednostkach (dwadzieścia kilka) co zrobili odnośnie kontroli zarządczej i szczególnie zarządzania ryzykiem i z tego co wiem to moja zapowiedź audytu spowodowała zagęszczenie ruchów w jednostkach, więc efekt jakiś już osiągnąłem 😀 może któraś jednostka wymyśli coś fajnego i świeżego w tym zakresie, nigdy nie wiadomo