sobota, 27 kwietnia, 2024

audytor urzędu a umowa zlecenie w jednostce organizacyjnej

Home Forum Sektory Samorządy audytor urzędu a umowa zlecenie w jednostce organizacyjnej

Oglądasz 12 wpisów - 1 z 12 (wszystkich: 12)
  • Autor
    Wpisy
  • #23036
    anita74
    Uczestnik

    Pracuję jako audytor w Urzędzie w niepełnym wymiarze czasu pracy. Ponadto prowadzę działąlność gospodarczą – audyty, kontrole, doradztwo, usługi finansowe i księgowe. Jednostka organizacyjna Urzędu w którym jestem zatrudniona chce żebym zajęła się u nich kontrolą zarządczą – faktura na firmę lub umowa zlecenia. Czy patrząc na ustawę o pracownikach samorządowych będzie to zajęcie powodujące interesowność pracownika samorządowego?

    #23045
    terka
    Uczestnik

    Interesowność? Absolutnie nie.

    Ustawa mówi, że pracownik samorządowy:
    nie może wykonywać zajęć pozostających
    w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków
    służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność
    oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy.

    Czy byłoby to zajęcie stojące w sprzecznosci z zajeciami, które wykonujesz jako audytor?
    Zależy jak na to patrzeć. Bo z jednej strony ktoś może powiedzieć, że nie możesz oceniać kontroli zarządczej, jeśli się nią zajmujesz.
    Ale z drugiej strony, wszelkie działania, mające na celu poprawę realizacji zadań w jednostce, są korzystne zarówno dla jednostki, jak i dla jst. a więc i dla kierownika jst.

    Zatem sprzeczności z wykonywanymi zajeciami nie widzę.
    Czy byłoby to związane z zajęciami, które wykonujesz jako audytor?
    No, znowu zależy, jak na to patrzeć. są. Jedni będą stać na stanowisku, że audytor nie powinien zajmować się kontrolą zarządczą poza jednym – oceną k.z. Ale inni audytorzy uczestniczą czynnie w tworzeniu systemu k.z. w swoich jednostkach.
    więc może i są związane.