niedziela, 28 kwietnia, 2024

AW Pomocy!!! WAŻNE!!!

Home Forum Wzajemna pomoc merytoryczna Wzajemna pomoc merytoryczna AW Pomocy!!! WAŻNE!!!

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Autor
    Wpisy
  • #1953
    vvojtex
    Uczestnik

    Jestem studentem III roku w WSZPiZ im. L. Koźnińskiego w Warszawie. W tym roku będę bronić pracy licencjackiej która ma dotyczyć AW (audyt wewnętrzny np w gminie). Promotor powiedział żebym zrobił audyt w gminie (co wydaje mi się mało realne z powodu braku dostępu do dokumentów…) albo porównał wyniki audytów z ubiegłych lat. Czy ktoś z obecnych tu osób mógłby mi pomóc w zdobyciu materiałów potrzebnych do mojej pracy, podzielić się swoim doświadczeniem, udzielić mi jakiś wskazówek, sugestii i chyba najważniejsze czy jest możliwość żeby ktoś udostępnił mi wyniki kontroli z badanej jednostki z ubiegłych lat albo pomógł mi do nich dotrzeć. Wszelkie materiały proszę przesyłać przez paw@audyt.net (z dopiskiem „dla vvojtex”) Z góry dziękuję za udzieloną pomoć. Pozdrawiam

    #1954
    meg
    Uczestnik

    Wiesz trochę mnie dziwi, żeby promotor kazal Ci zrobic audyt w gminie, czy porównać wyniki kontroli?? Tez konczyłam Koźmińskiego i tak się zastanawiam, który promotor na to wpadł?Przecież nie jesteś audytorem, więc ten audyt możesz zrobic czysto teoretycznie. Nie wiem jaki masz temat pracy ale część materialów dotyczacych samorządu znajdziesz tutaj na stronie, a myślę, ze na pomoc audytorów i moja rownież mozesz liczyć. Tylko musisz sie okreslic jakie zadanie audytowe chcesz robić i o co chcesz zapytać. Myslę, ze audytorzy z samorzadów pomogą, ale nie sądzę , żeby ktoś przekazał wszystkie swoje akta bieżące dot. danego zadania audytowego.
    Pozdrawiam
    meg

    #1955
    ryszard
    Uczestnik

    Do vvojtex:
    Prosze podaj konkretny temat,wytyczne jakie dostałes od promotora.Nie podałeś czasu wykonania pracy.
    Po prostu podaj wszystkie info na temat ,ktory masz wykonac.
    Inaczej bedziemy niestety błądzic i byc moze rozmawiac o roznych sprawach…
    pozdrawiam i nieco wiecej spokoju i i ..Sorki jesli cos nie tak..
    Ryszard

    #1957
    vvojtex
    Uczestnik

    Hey, po pierwsze chciałem podziękować za zainteresowanie się moim problemem. Jeśli chodzi o czas to trochę źle to ująłem w moim poście, czas mam do czerwca przyszłego roku więc jeszcze czasu trochę zostało (prace chciałem napisać (zacząć pisać) już w wakacje bo studiuję na dwóch kierunkach i trudno mi będzie się zabrać za to w czasie roku szkolnym). Jeśli chodzi o temat to jest taki jak podałem czyli: „audyt wewnętrzny np. w gminie” (bardzo ogólnie ale… ;/) , natomiast w sprawie wytycznych to niestety nie dostałem ich wiele, promotor tylko powiedział żebym zrobił audyt np. w gminie albo porównał kilka wyników z kontroli audytowych z lat ubiegłych, albo porównanie stanu faktycznego ze stanem pożądanym a praca ma mieć ok. 35 stron. Nasza rozmowa trwała bardzo krótko ale może to dlatego że jeszcze słabo się orientuję w tym temacie a mój promotor też chyba niewiele ma z tym wspólnego… Też jestem zainteresowany przystąpieniem do egzaminu na audytora w przyszłości dlatego wybrałem taki temat ale na razie jestem z tego zielony. Jeśli chodzi o to co chciałbym wiedzieć od was (AW) to na pewno czy jest w ogóle możliwe zrobienie takiego audytu prywatnie (najwyżej na małą skalę – chyba nie wszystko jest utajnione), albo czy można jakoś dotrzeć do wyników kontroli audytowych z lat ubiegłych (wysłałem już 3 listy do MF ale nikt nie raczył mi odpisać na nie). Na razie nic innego mi nie przychodzi do głowy ale jak byście mieli jakieś materiały dotyczące audytu, ważne informacje (które mogłyby mi się przydać) np. co byście chcieli zmienić w tym zawodzie, wady, zalety, warunki pracy, sugestie itp. to proszę wysyłajcie mi przez paw@audyt.net albo piszcie posty plz!!! Z góry dziękuję i pozdrawiam

    #1961
    ryszard
    Uczestnik

    Temat jaki otrzymałeś ,jest moim zdaniem bardzo ogólny,bo jakby nie patrzeć ,to dotyczy praktycznie wszystkiego, co jest związne ze prowadzeniem audytu wewnętrznego w jednostce/gminie/jfsp./czy kontroli też ?? ?
    Gdyby tak chciec spłycic temat i nawet nie starajac sie specjalnie, można na podstawie samej dokumentacji MF ,napisać setki takich prac.
    Proponowałbym jednak,abyś ponownie spotkał sie z promotorem i usciślił temat .
    Sprawa którą podniosłeś, wydaje mi sie , nie jest do omawiania na forum,nie da sie opisać wielu rzeczy.Moim zdaniem trzeba rozmawiać z Toba..
    Prosze, aby Zespól PAW podjął decyzje w jaki sposób pomóc koledze . Uważam ,ze bez rozmowy z zainteresowanym ,nie mogę skonkretyzować sprawy.
    Po za tym to ,co pisała meg ,materiały z jednostki dotyczace audytu wewnętrznego podlegaja okreslonym prrzepisom wewnętrznym. Np.u mnie w zakresie srodków unijnych nie wchodzi to w rachube…Moze nie wszędzie ,ale reguły tak jest..
    Czekam na decyzje zespołu PAW..
    Pozdrawiam
    Ryszard

    #1969
    mysza
    Uczestnik

    Cześć.
    Pracuję w starostwie powiatowym, ale gmina to też jst. Dla mnie Twój promotor nie chciał, żebyś przeprowadziła konkretny audyt w gminie, tylko scharakteryzował jak taki audyt w gminie powinien wyglądać, bo jak na 35 stronach zrobić audyt w gminie. 😯
    Mam pewną koncepcję tej pracy (w głowie 💡 ). Jeżeli to realne to poproś PAWa lub Admina o mojego maila i napisz do mnie, to chętnie pomogę.
    Pozdrawiam
    Mysza

    #1972
    PAW
    Opiekun forum

    Witam!

    W związku z propozycjami przez różnych użytkowników naszego serwisu pomocy przypominam, iż najlepszą pomocą jest publikacja w serwisie.

    Każdy z nas z pewnością szanuje swój czas. Dlatego też dobrze jest udzielać pomoc kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu osobom jednocześnie niż każdej z osobna.

    Dlatego też, prosimy o przysyłanie materiałów, informacji, a my je opublikujemy w serwisie.

    Taka forma jest i zgodna z naszą misją i najbardziej efektywnym sposobem współpracy.

    Serdecznie pozdrawiam
    (-) PAW

    #1979
    mysza
    Uczestnik

    Jeżeli chodzi o pomoc dotyczącą przekazania materiałów to zgadzam się z Tobą PAWie. Ale napisanie pracy licencjackiej to zupełnie inna sprawa i kwestia raczej uzgodnień i porozumienia niż przekazania gotowego materiału. Ale jeżeli takie jest stanowisko właścicieli serwisu to oczywiście przekaże swoją koncepcję na tą pracę pod wskazany adres.
    Pozdrawiam
    Mysza

    #1988
    vvojtex
    Uczestnik

    Witam, dziękuję wszystkim za włączenie się w dyskusję i cenne uwagi. Dzięki nim mogłem podjąć dyskusję merytoryczną z moim promotorem. W tym momencie wiemk że nie mogę pisać pracy licencjackiej bez części empirycznej. W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć czy ktokolwiek dysponuje wynikami audytów które nie są tajne. W przypadku braku takich osób przypuszczalnie będę musiał zrezygnować z tematu który mnie bardzo interesuje i zmienić temat mojej pracy 🙁 . Jeszcze raz proszę o odzew jeśli ktoś mógłby mi pomóc jakimiś danymi. Jednocześnie prosze o przekazanie mi miejsca umieszczenia informacji skierowanych do mnie przez „Mysza”. Z góry dziękuję i Pozdrawiam!

    #2005
    terka
    Uczestnik

    vvojtex, nie wiem nadal, po przeczytaniu Twoich postów, jaki jest temat Twojej pracy. Napisz coś więcej – czy ma to być praca o audycie w konkretnej jednostce, np. audyt w urzędzie miasta Krakowa, Swiebodzina, itd., czy audyt konkretnego obszaru. W pierwszym przypadku mógłbyś opisać historię „rodzenia się” w tej jednostce komórki/stanowiska audytu, oraz jego dotychczasowe dokonania – jakie audyty były wykonywane, jakie były ich ustalenia i jakie były następstwa tych ustaleń (co zrobiono w wyniku ustaleń audytora). Myslę, że mógłbyś otrzymać te informacje w jst. gdybyś się zwrócił do jej kierownika (wiem z dośwaidczenia, że wystąpienia pokontrolne z kontroli były udostępniane studentom, piszącym prace licencjackie z kontroli). Drugie podejście do tematu to wybranie sobie obszaru do audytu – np. audyt zasad rachunkowości jednostki. Możesz go zrobić sam, jeżeli uda ci sie zdobyć – z jst. – takie dokumenty, jak istrukcję obiegu i kontroli dowodów ksiegowych jednostki, politykę (zasady) rachunkowości jednostki, instruksję inwentaryzacyjną i regulamin organiazacyjny. Prównasz to, co sobie ustalili, z tym, co jest w ustawie o rachunkowości i zobaczysz, czy dokumentacja jest kompletna, czy w ogóle i czy prawidłowo określono w nich procedury obiegu i kontroli, rok obrotowy, okresy sprawozdawcze, zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych itd. (art. od 10 do 26 ustawy o rachunkowości). Proponuję ci jednak pierwsze podejście do tematu, bo drugi wymaga większego wysiłku.

    #2012
    vvojtex
    Uczestnik

    Hey Terka, niestety temat jest taki jak podałem czyli „audyt wewnętrzny” np w gminie (pierwszej lepszej), ale mogę go przeprowadzić w każdej innej jsfp. temat chyba moge bardziej sprecyzować według swojego uznania. Oczywiście łatwiejszy będzie audyt w konkretnej jednosce, jak również podoba mi się Twoja koncepcja pracy. Jeszcze nie próbowałem występować o materiały do kierownika jednostki ale mam to już zaplanowane. Pozdrawiam!

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.