brak numeru inwentarzowego
Home › Forum › Wzajemna pomoc merytoryczna › Wzajemna pomoc merytoryczna › brak numeru inwentarzowego
- This topic has 12 odpowiedzi, 5 odpowiedzi, and was last updated 14 years, 8 months temu by alkman.
-
AutorWpisy
-
14 sierpnia, 2009 o 12:02 pm #15507podhaleUczestnik
Mam pewien problem. Otóż jeśli stwierdzam w trakcie kontroli, że np. środki trwałe w danej jednostce nie są opisane numerem inwentarzowym, to jaką mam podać podstawę prawną takiej usterki?
z góry dziekuję
14 sierpnia, 2009 o 3:18 pm #15518terkaUczestnika czy są te środki wogóle ujęte w ewidencji środków trwałych?
i czy ujęte w tej w tej ewidencji środki trwałe otrzymały jakiś numer inwentarzowy?19 sierpnia, 2009 o 1:21 pm #15540podhaleUczestnikTak Terka, oczywiście. Fizycznie natomiast numer ten nie figuruje na środkach trwałych.
19 sierpnia, 2009 o 9:30 pm #15543terkaUczestnikPoszłabym w art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości (czyli rzetelne przeprowadznie inwentaryzacji drogą spisu z natury) 😀
Oczywiście, nie w naruszenie, a w brak możliwości sprawnego, a czasem i prawidłowego jej przeprowadzenia.
Przecież numer inwentarzowy nadany w księdze inwentarzowej/ewidencji środków trwałych nie jest celem samym w sobie – jest po to m.in. by powiązać zapisy w ewidencji z danym pojedynczym obiektem środków trwałych.
Jak dokonać spisu z natury i następnie rozliczyć inwentaryzację (stwierdzić ewetualne braki), jeśli brak możliwości powiązania środków trwałych z zapisami ewidencji?
Nic innego nie przychodzi mi tak na szybko do głowy. I chyba nie przyjdzie 😀
Bo jak się domyślam, w wewnętrznych uregulowaniach jednostki nie ma nic na temat obowiązku ocechowania środków numerem inwentarzowym?20 sierpnia, 2009 o 8:41 am #15548podhaleUczestnikTerka! Świetnie! O to mi chodziło.
W wewnętrznych uregulowaniach jednostki nie ma nic na temat obowiązku ocechowania środków numerem inwentarzowym, stąd właśnie moje rozterki, skutecznie przez Ciebie wyjaśnione 😀20 sierpnia, 2009 o 9:01 am #15549terkaUczestnik😀
cieszę się, że mogłam Ci pomóc.
Miłego dnia!20 sierpnia, 2009 o 9:49 am #15553jadtraUczestnikMoże masz dostęp do książki „Komentarze do ustawy o rachunkowości”. Tam jest kilkanaście stron na temat art. 26 i art. 27 .
Ja obecnie nie mam tego opracowania ale z niego korzystałam i np. wiedziałam, ze podczas spisu krzeseł w b.dużej liczbie sztuk , kazda sztuka powinna byc wpisana (oznaczona nr inwentarzowym). Jest też temat odpowiedzialności materialnej. Jezeli rzecz nie jest opisan nie mozna jej zidentyfikaować – przypadek kradzierzy.20 sierpnia, 2009 o 10:34 am #15555terkaUczestniknie mam. a czyjego autorstwa jest tak książka?
20 sierpnia, 2009 o 11:05 am #15556pawelsUczestnik[QUOTE BY= terka] nie mam. a czyjego autorstwa jest tak książka?[/QUOTE]
Posłów na sejm RP wybranych w demokratycznych wyborach 😀20 sierpnia, 2009 o 1:16 pm #15559terkaUczestnik😕
Naprawdę?
posłowie na sejm RP wydali komentarz do ustawy?
Bo że klepneli ustawę, w której za grosz nie rozumieją, o co chodzi, to wierzę. Ale żeby też komentarz? 😉21 sierpnia, 2009 o 10:58 pm #15583alkmanUczestnikMusisz powstrzymać swe graficiarskie zapędy i rozważyć, czy mają lub będą mieli problem, jak to pięknie ujęła terka, ze sprawnym i prawidłowym przeprowadzeniem inwentaryzacji. Jak sobie radzą, to niech nie malują na chińskiej porcelanie i nie oklejają obrazów. Czasami wystarczy, przyklejony gdzieś na drzwi, spis szaf w pokoju.
22 sierpnia, 2009 o 8:41 am #15587jadtraUczestnikJeżeli w ustawie nie ma zapisu nakazującego oznakowania śr. trwałych to należ popatrzeć w polityki rachunkowości jednostki audytowanej. Z mojego doświadczenia mogę dodać, że takie zapisy są w tym dokumencie: jak znakować środki trwałe, kiedy? czy od np. daty zakupu i jakiemu pracownikowi taki obowiązek przypisano – ten dokument będzie właśnie pomocny w tym temacie . Nazwa tej instrukcji … „coś z gospodarowaniem mieniem jednostki „.
Któryś z kolegów pisał o wykazach śr. trwałych na tabliczka w pokojach 😎 i niby po kłopocie bo tam sa zapisane numery np. czajnika, fotela szaf 😯 ale gdy , któryś z praconików wypełnił OT bo powierzono mu odpowiedzialność materialną np. z zestwa komputerowy (komputer monitor + drukarka ❓ ) to tego zestawu już nie ma na wykazie pokoju BO przy spisie inwentaryzacyjnym środki trwałe zostałyby zdublowane. Jeden zespół za zwyczaj spisuje właśnie „wykazy z tablic” inny pozostałe ….
22 sierpnia, 2009 o 11:11 am #15591alkmanUczestnikKtóryś z kolegów myślał, że elementem inwentaryzacji jest spis z natury, a nie spisywanie z „wykazu z tablic” i że te wykazy na tablicach, służą do tego, żeby było wiadomo jak nazywają się krzesła i sofy w pokoju (bo drukarka to zazwyczaj ma jakiś widoczny symbol nadany przez producenta).
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.