sobota, 23 stycznia, 2021

brak numeru inwentarzowego

Home Forum Wzajemna pomoc merytoryczna Wzajemna pomoc merytoryczna brak numeru inwentarzowego

Oglądasz 13 wpisów - 1 z 13 (wszystkich: 13)
  • Autor
    Wpisy
  • #15507
    podhale
    Uczestnik

    Mam pewien problem. Otóż jeśli stwierdzam w trakcie kontroli, że np. środki trwałe w danej jednostce nie są opisane numerem inwentarzowym, to jaką mam podać podstawę prawną takiej usterki?

    z góry dziekuję

    #15518
    terka
    Uczestnik

    a czy są te środki wogóle ujęte w ewidencji środków trwałych?
    i czy ujęte w tej w tej ewidencji środki trwałe otrzymały jakiś numer inwentarzowy?

    #15540
    podhale
    Uczestnik

    Tak Terka, oczywiście. Fizycznie natomiast numer ten nie figuruje na środkach trwałych.

    #15543
    terka
    Uczestnik

    Poszłabym w art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości (czyli rzetelne przeprowadznie inwentaryzacji drogą spisu z natury) 😀
    Oczywiście, nie w naruszenie, a w brak możliwości sprawnego, a czasem i prawidłowego jej przeprowadzenia.
    Przecież numer inwentarzowy nadany w księdze inwentarzowej/ewidencji środków trwałych nie jest celem samym w sobie – jest po to m.in. by powiązać zapisy w ewidencji z danym pojedynczym obiektem środków trwałych.
    Jak dokonać spisu z natury i następnie rozliczyć inwentaryzację (stwierdzić ewetualne braki), jeśli brak możliwości powiązania środków trwałych z zapisami ewidencji?
    Nic innego nie przychodzi mi tak na szybko do głowy. I chyba nie przyjdzie 😀
    Bo jak się domyślam, w wewnętrznych uregulowaniach jednostki nie ma nic na temat obowiązku ocechowania środków numerem inwentarzowym?

    #15548
    podhale
    Uczestnik

    Terka! Świetnie! O to mi chodziło.
    W wewnętrznych uregulowaniach jednostki nie ma nic na temat obowiązku ocechowania środków numerem inwentarzowym, stąd właśnie moje rozterki, skutecznie przez Ciebie wyjaśnione 😀

    #15549
    terka
    Uczestnik

    😀
    cieszę się, że mogłam Ci pomóc.
    Miłego dnia!

    #15553
    jadtra
    Uczestnik

    Może masz dostęp do książki „Komentarze do ustawy o rachunkowości”. Tam jest kilkanaście stron na temat art. 26 i art. 27 .
    Ja obecnie nie mam tego opracowania ale z niego korzystałam i np. wiedziałam, ze podczas spisu krzeseł w b.dużej liczbie sztuk , kazda sztuka powinna byc wpisana (oznaczona nr inwentarzowym). Jest też temat odpowiedzialności materialnej. Jezeli rzecz nie jest opisan nie mozna jej zidentyfikaować – przypadek kradzierzy.

    #15555
    terka
    Uczestnik

    nie mam. a czyjego autorstwa jest tak książka?

    #15556
    pawels
    Uczestnik

    [QUOTE BY= terka] nie mam. a czyjego autorstwa jest tak książka?[/QUOTE]
    Posłów na sejm RP wybranych w demokratycznych wyborach 😀

    #15559
    terka
    Uczestnik

    😕
    Naprawdę?
    posłowie na sejm RP wydali komentarz do ustawy?
    Bo że klepneli ustawę, w której za grosz nie rozumieją, o co chodzi, to wierzę. Ale żeby też komentarz? 😉

    #15583
    alkman
    Uczestnik

    Musisz powstrzymać swe graficiarskie zapędy i rozważyć, czy mają lub będą mieli problem, jak to pięknie ujęła terka, ze sprawnym i prawidłowym przeprowadzeniem inwentaryzacji. Jak sobie radzą, to niech nie malują na chińskiej porcelanie i nie oklejają obrazów. Czasami wystarczy, przyklejony gdzieś na drzwi, spis szaf w pokoju.

    #15587
    jadtra
    Uczestnik

    Jeżeli w ustawie nie ma zapisu nakazującego oznakowania śr. trwałych to należ popatrzeć w polityki rachunkowości jednostki audytowanej. Z mojego doświadczenia mogę dodać, że takie zapisy są w tym dokumencie: jak znakować środki trwałe, kiedy? czy od np. daty zakupu i jakiemu pracownikowi taki obowiązek przypisano – ten dokument będzie właśnie pomocny w tym temacie . Nazwa tej instrukcji … „coś z gospodarowaniem mieniem jednostki „.

    Któryś z kolegów pisał o wykazach śr. trwałych na tabliczka w pokojach 😎 i niby po kłopocie bo tam sa zapisane numery np. czajnika, fotela szaf 😯 ale gdy , któryś z praconików wypełnił OT bo powierzono mu odpowiedzialność materialną np. z zestwa komputerowy (komputer monitor + drukarka ❓ ) to tego zestawu już nie ma na wykazie pokoju BO przy spisie inwentaryzacyjnym środki trwałe zostałyby zdublowane. Jeden zespół za zwyczaj spisuje właśnie „wykazy z tablic” inny pozostałe ….

    #15591
    alkman
    Uczestnik

    Któryś z kolegów myślał, że elementem inwentaryzacji jest spis z natury, a nie spisywanie z „wykazu z tablic” i że te wykazy na tablicach, służą do tego, żeby było wiadomo jak nazywają się krzesła i sofy w pokoju (bo drukarka to zazwyczaj ma jakiś widoczny symbol nadany przez producenta).

Oglądasz 13 wpisów - 1 z 13 (wszystkich: 13)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.