piątek, 26 kwietnia, 2024

gospodarka nieruchomościami

Home Forum Sektory Samorządy gospodarka nieruchomościami

Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
  • Autor
    Wpisy
  • #22264
    k-asiek
    Uczestnik

    Pomóżcie, właśnie robię zadanie audytowe dotyczące najmu lokali uzytkowych. Audytowani twierdzą, iż lokale użytkowe ponownie oddawane w najem (bo najemca zrezygnowała i rozwiązano umowę) nie wymaga sporządzenia wykazu nieruchomości przeznaczonych w oddanie w najem, co wymaga art 35 ustawy o gospodarce nieruchomościami. W przepisie nie ma wyłączeń poza najmem do 3 m-cy ale nie dotyczy mojego przypadku. Mnie wydaje się , że każda nieruchomość przeznaczona do oddania w najem wymaga sporządzenia wykazu, Orzecznictwo sądów stwierdza bowiem że dopiero po umieszczeniu danej nieruchomości w wykazie staje się ona przedmiotem obrotu, inaczej jest poza obrotem prawnym. Co o tym sądzicie?

    #22266
    dudu
    Uczestnik

    Moim zdaniem każdy lokal podlegający wynajęciu powinien być wykazany w wykazie nieruchomości. Od tego przecież zaczyna się procedurę wynajmu.

    #22267
    k-asiek
    Uczestnik

    dzięki za odzew. Ja sądzę podobnie, ale audytowani tłumaczą brak wykazu tym, że przecież każdy najem lokalu użytkowego robią w drodze przetargu i zamieszczają ogłoszenie o przetargu i kto chce to się zapozna. Mnie wydaję się, że ponieważ wykaz jest zamieszczany nie tylko w BIP i w siedzibie ale również w lokalnej prasie o zasięgu powiatu, zatem info dotrze do potencjalnie większej liczby zainteresowanych. a kwestia procedury najmu to odrębna sprawa. Jak sądzicie?

    #22273
    k-asiek
    Uczestnik

    Czy nikt nie odezwie się już w tej sprawie? Mam wątpliwości i każda Wasza wskazówka może być cenna.

    #22282
    k-asiek
    Uczestnik

    Ponownie podnoszę temat.

    #22284
    terka
    Uczestnik

    Przeanalizowałam treść przepisów ustawy oraz przejrzałam wewnętrzne akty prawne większych miast w tym zakresie i moim zdaniem masz rację. Lokal zwolniony powinien być „na nowo” umieszczony w wykazie.
    Zwróć uwagę bowiem na treś przepisu art. 35 ust. 1b. „Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 i 1a, nie dotyczy oddania nieruchomości w najem lub dzierżawę na czas oznaczony do 3 miesięcy. Wykaz sporządza się i podaje do publicznej wiadomości, jeżeli po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 miesięcy strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość.”

    Skoro więc ustawodawca uznał, że nawet jeśli po owym 3 miesięcznym najmie chcemy zawrzeć umowę z tym włąsnie najemcą, to trzeba umieścić ten lokal w wykazie (choć przecież już najemcę mamy, prawda?), to tym bardziej intencją ustawodawcy było aby w wykazach zamieszczać wszystkie lokale przeznaczone do najmu, także te zwolnione.

    Takie jest moje zdanie.
    A w jakim trybie taki zwolniony lokal jest potem, po zwolnieniu, oddawany w najem (konkurs, przetarg)?

    #22303
    k-asiek
    Uczestnik

    kolejny najem lokalu odbywa się poprzez przetarg ustny nieograniczony. Jest zatem ogłoszenie o przetargu, w którym znajduje sie informacja o lokalu i jego prametry, cena wywoławcza itp

Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.