piątek, 26 kwietnia, 2024

nazwa stanowiska a regulaminy

Home Forum Sektory Służba zdrowia nazwa stanowiska a regulaminy

Oglądasz 4 wpisy - 1 z 4 (wszystkich: 4)
  • Autor
    Wpisy
  • #8503
    tamara
    Uczestnik

    Witam,
    jak uważacie, czy nazwa stanowiska zawarta w regulaminie wynagradzania, reg. porządkowym i w Kadrach oraz we wszystkich dokumentach danego pracownika powinna byc taka sama? Podam przykład: w reg.wynagradz. jest stanowisko sekretarka, w Kadrach – inspektor (ta sama osoba – inna grupa zaszeregowania). Bardzo często używa się tez nazwy stanowiska specjalista – w regulaminach nie ma opisu do jakich spraw. Ponadto czy opis stanowiska pracy „KIerownik” powinien w punkcie „cele pracy” zawierać zapis „kierowanie działem organizacyjnym” czy byc ogólny dla wszystkich keirowników różnych działów?
    Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam 😀

    #8529
    mir
    Uczestnik

    Począwszy od regulaminu porządkowego zakładu, po regulamin wynagradzania, regulaminy pionów, działów/ komórek organizacyjnych i wszystkich dokumentach tworzonych na podstawie podstawowych wewnętrznych aktów prwanych – w tym w katalogu opisów stanowisk (załącznik regulaminu pracy i wynagradzania), jak i umowach o pracę, w zakresach zadań, uprawnień i odpowiedzialności pracownika zgodność nazewnictwa stanowisk jest obowiązkowa.
    Co do celu stanowiska kierownika – są różne i muszą być dostosowane do zadań, np. cel stanowiska Dyrektora ds. Pielęgniarstwa – zapewnienie sprawności w organizacji i funkcjonowaniu opieki pielęgniarskiej pionu sanitarno -higienicznego, epidemiologicznego, zapewnienie sprawności w organizacji pracy techników medycznych i innych pracowników;
    cel Pielęgniarki Przełożonej- organizowanie i realizacja kompleksowych świadczeń pielegniarskich/ połozniczych w szpitalu na optymalnym poziomie ilościowym i jakościowym, organizowanie pracy podległego personelu w zakresie zadań…
    Cel Pielęgniarki specjalistki- samodzielne wykonywanie czynnosci pielegnacyjnych i diagnostyczno – leczniczych związanych z ….
    Miłego dnia.

    #8530
    tamara
    Uczestnik

    Mir bardzo dziękuję za odpowiedź 😀
    Też uważam że „zgodnośc nazewnictewa stanowisk jest obowiązkowa”, ale jak to wykazać, czym uzasadnić? Moze masz jakiś pomysł? 🙁

    #8619
    mir
    Uczestnik

    Witam
    Proponuję odwołac się do ustawy o zozach – obowiązek opracownia regulaminu porządkowego,
    Kodeksu Pracy do rozdziału pierwszego i drugiego określającego definicje oraz nawiązanie stosunku pracy. Ponadto możesz przejrzeć rozporządzenie dotyczące dokumentacji pracowniczej lub odwołac się na stronę www:e-kadry.com.pl
    Miłego dnia

Oglądasz 4 wpisy - 1 z 4 (wszystkich: 4)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.