czwartek, 24 września, 2020

Obszary ryzyka w MOPS

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Autor
    Wpisy
  • #1325
    kwintesencja25
    Uczestnik

    Witam wszystkich.
    Czy ktos z Was jest juz po jaim planie audytu w MOPS i moglby mi w jakis sposob pomoc w okreslaniu obszarow ryzyka i zadan audytowych z danych obaszrów. Jestem swiezą pania Audytor wiec z kazdej strony potrzebuje małych wskazówek. Z góry dziekuje za wszelką pomoc.
    Zielona Audytorka 🙂

    #1326
    skibania
    Uczestnik

    Witam! Ja też mam wkrótce rozpocząć audyt ( a jak mówi mój szef kontrolę) w MOPSie. Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek wskazówki.
    Pozdrawiam!

    #1327
    lczarny
    Uczestnik

    Witam świeże audytorki w naszych miłych MOPS- ikach.
    Co do obszarów ryzyka to w zasadzie z tego co się zorientowałam to audytorzy zastosowali dwa podejście.
    1. po przestudjowaniu ustawy opomocy społecznej wyodrębniono zadania realizowane przez MOPS, a nastepnie wskanano szczegółowsze elementy składowe realizacji tego zadania. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że takie zadanie wymaga przejścia przez kilka działów.
    2. podejscie funkcjonalne, ja to zrobiłam w ten sposób, że wzięłam do ręki regulamin organizacyjny i wyciągnęłam wszystkie działy, dodatkowo do obszaru zaliczyła skargi i wnioski oraz windykacja, dlatego, że jest to ważny obszar. Potem wyodrębniałam posczególne zadania danej komórki. Tak więc przy robieniu zadania można sie głównie skupic na jednej komórce ale nie zawsze. W ten sposób wyodrębnia się bardzo dużo zadań (ok. 90) ale daje to jednoczesnie obraz kierownikowi jak duzo jest obszarów do zaudytowania.
    Ja jestem po audycie zasiłków rodzinnych wraz z dodatkami w zakresie przyjmowania wniosków i wydawania decyzji. Było spoko.
    Tak więc życzę wam powodzenia, zbliza sie październik i jest wtedy co robić. Miłego dnia.

    #1328
    skibania
    Uczestnik

    ICzarny dziękuję! Na podobnym tropie byłam, jednak mieć wskazówki i podpowiedź od kogoś kto już to robił, jest bardzo przydatne i wskazane. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!

    #1340
    ania79
    Uczestnik

    ooo jak miło, że widzę kogoś ze swojej ,,branży:, ale sie ciesze :-)) Ja jestem także z MOPR-u. Robiłam już analize ryzyka dwa razy, także posługując sie głównie regulaminem organziacyjnym. Myśle jednak, ze w tym roku zmienie troszke koncepcję. lczarny, duzo masz tych obszarów, faktycznie, ale w perspektywie strategicznej, to chyba duzo czasu by zajęło zaudytowanie czałego Ośrodka, tak sobie mysle. Jesli chcielibyscie sie wymienic doswiadczeniami z ,,naszej” działki to jestem otwarta>
    Naprawde sie ciesze, ze znalazłam jakis ,,społeczników” 😉
    pozdrawiam szczególnie gorąco
    ania

    #1342
    kwintesencja25
    Uczestnik

    Super, że sie glosy odezwaly.

    Razniej sie w branzy zrobilo dzieki Wam.

    Juz przestudiowalam Regualmin organizacyjny (jednoczesnie odkrywając, ze niektore dzialy maja przypisane zadania, ktorych faktycznie i fizycznie nie wykonują) 😯 , Statut (bazujacy na starej ustawie) i nowa uops. Zasugerowalam Dyrektorowi, ze takie okumnety warto uaktualniac…ale to moze byc ciezkie do przelkniecia dla niektorych. Podobnie jest u nas z Zakresami czynnosci (ale nie warto o tym teraz pisac).

    Jestem jak najbardziej otwarta na dalsza wspólprace i wymiane poglądów, wskazówek, itp.
    I tak korzystając z okazji zapytam, czy ktorys z moposowych audytorów jest zrzeszonymw SAW?

    pozdrawiam serdecznie i zcze udanego weekendu.

    pora by odetchnąć (tylko nie ma za bardzo czym) 😆

    #1347
    skibania
    Uczestnik

    Witam! Wyjaśniam,że nie jestem aw w MOPSie, a w UM. MOPS dla nas jest jednostką podległą. Nie robiono tam żadnej kontroli, podkreślam żadnej!!! Tak więc głęboka woda przede mną. Na pewno podzielę się z Wami wszystkimi doświadczeniami:smile:

    Pozdrawiam!

    #1351
    lczarny
    Uczestnik

    Kwintesencjo, ja jestem zrzeszona w oddziale sląskim SAW-u tak więc moze gdzieś się spotkamy, ale na sierpniowy zjazd nie jestem wstanie dojechać.
    Miłego dnia…

    #1352
    piotr430
    Uczestnik

    Mam to już za sobą. Skupiłem się na organizacyjnym i merytorycznym przygotowaniu MOPSa do realizacji świadczeń rodzinnych, świadczeń wynikających z ustawy oraz wypłacanie dodatków mieszkaniowych. JNie badałem prawidłwowości wydawanych decyzji. Jest duży problem w określeniu pewnych trendów, ponieważ nowa ustawa używa takich samych pojęć jak stara ale to są różne świadczenia. Sprawdziłem również zgodność przyjętych rozwiązań regulaminowych z zadaniami, wykształcenie pracowników socjalnych oraz trochę róznych danych statystyczno – społecznych. Wychodzą ciekawe rzeczy.

    #1353
    pawels
    Uczestnik

    Po twoim zapytaniu trudno wywnioskować czy zamierzasz sporządzić plan audytu na rok następny czy może program zadania audytowego? Mam poważne wątpliwości co do tego czy możesz przeprowadzać audyt w MOPS-ie. Jak piszesz jesteś zatrudniona w UM więc twoim obszarem działania jest Urząd Miasta. Nowa ustawa o finansach publicznych o(bowiązywać będzie od 1 stycznia 2006 jeżeli prezydent podpisze) jasno reguluje, że w jednostce samorządu terytorialnego, której budżet przekroczy kwotę progową zapisaną w rozporządzeniu audytora wew. zatrudnia się w Urzędzie. Moja rada jest taka zakładając że jesteś zatrudniona w UM to przy tworzeniu planu audytu na następny rok przeprowadź analizę ryzyka do zadań gminy wynikających z ustawy o sam. gminnym. A zatem obszar audytu będzie szeroki. Szczegółowy audyt procesów zachodzących w MOPS-ie winien przeprowadzać audytor wewnętrzny zatrudniony w tej jednostce o ile będą mieli takowy obowiązek. Tyle moich uwag jeżeli ktoś ma odmienne zdanie chętnie podyskutuje na forum oraz pocztą elektroniczną.
    Pozdrawiam Paweł.

    #1354
    skibania
    Uczestnik

    Pawle_S
    mojemu szefowi chodzi o kontrolę, a nie audyt. Ja, póki co, nie mam stanowiska audytora, mimo tego, że wszystko „inne” co potrzebne posiadam, ale to inna historia. Dzięki za wypowiedź.
    Pozdrawiam!

Oglądasz 11 wpisów - 1 z 11 (wszystkich: 11)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.