piątek, 26 kwietnia, 2024

Plan audytu na 2008

Home Forum Sektory Samorządy Plan audytu na 2008

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Autor
    Wpisy
  • #12215
    jadtra
    Uczestnik

    Jestem audytorem w powiecie.
    Mam problem z wyborem obszarów ryzyka w :
    – Wydziale geodezji, kartografii, katastru i gospodarki nieruchomościami,
    -Wydz. architektury i budownictwa.
    Zakres zadań wg Regulaminu organizacyjnego tych wydziałów jest b. obszerny , a ja jako audytor bez współpracy/pomocy ze strony każdego z naczelników nie potrafie określić skali i rangi ryzyka. Dodam wg nich 0 ryzyka, system działa na „5”.
    W poprzednich latach wybrałam obszary ale na prawde miałam trudności z przypisaniem im wag.
    Uważam , że powinnam zbadać procedurę wydawania decyzji, terminowośc, zgodność z kpa, podsatwy odrzuceń pism, odmów, może terminowość ściągania należnośi z tytułu zarządzania nieruchomościmi Skarbu Państwa przez Wydz. Geodazji w powiązaniu z Wydz. Finansowym itd.
    Od wszystkich słyszę, że to obszary o małym ryzyku – ale tam nigdy nie było kontroli wewnętrznej.

    Prosze was o pomoc. Plan audytu daję na zarząd (zatwierdzenie wymaga 2 tygodni).

    #12231
    mariusz31
    Uczestnik

    Na Twoim miejscu zdefiniowałbym takie obszary:
    -rozbieżności w zasobie pomiędzy bazą opisową a graficzną;
    -opłaty za przyjecie opracowań geodezyjnych do zasobu (może tu być konflikt interesów, bo jeżeli nie sami pracownicy wydziału są geodetami prowadzącymi działalność gospodarczą, to ich rodziny mogą to robić-brat, syn…bardzo wrażliwy temat);
    – wydawanie dokumentów (wypisy, wyrysy itp);
    – należności z tytułu użytkowania wieczystego (w tym windykacja);
    – zbywanie nieruchomości;
    Myślę, że jeżeli w tych obszarach jest dobrze to kierownictwo może spać spokojnie. Pozdrawiam.

    #12232
    jadtra
    Uczestnik

    Dzięki Mariusz 31 za pomoc , skorzystam .

    Jezeli jeszcze ktoś odpisałby w zakresie architektury byłabym b. wdzięczna.

    #12240
    wiolka
    Uczestnik

    Witaj
    Oto moje obszary ryzyka i zadania w interesujacym Cię zakresie, które zidentyfikowałam dla potrzeb ubiegłorocznego planu audytu. Przyznam, że był to mój pierwszy rok pracy i z pewnością w tym roku zadania te będe aktualizować.

    Obszar ryzyka: Zarządzanie i gospodarowanie nieruchomościami
    Zadania:
    Wykorzystanie i administracja budynkami oraz lokalami stanowiacymi własność powiatu;
    Nabywanie i zbywanie nieruchomości;
    Postępowanie administracyjne prowadzone z zakresu gospodarki nieruchomościami.

    Obszar ryzyka: System obsługi danych geodezyjnych i kartograficznych.
    Zadania:
    Legalność, rzetelność realizacji ptocedur oraz wydatków związanych z obsługą spraw zwiazanych z prowadzeniem zasobu kartograficznego i geodezyjnego;
    Dokumentacja geodezyjna i kartograficzna;
    Kataster nieruchomosci;
    Regulacja stanów prawnych nieruchomości.

    Obszar ryzyka:
    System obsługi w zakresie architektury i budownictwa.
    Zadania:
    Audyt wykonywania zadań w zakresie architektury i budownictwa.
    Postępowanie administracyjne w zakresie architektury i budownictwa.

    Z tych obszarów zrealizowałam I zadanie w ww. I obszarze. Okazało się niezmiernie interesujące. Polecam.
    Pozdrawiam.
    Wiolka

    #12245
    jadtra
    Uczestnik

    Dzięki Wiolka
    Też ten I temat wydał mi się interesujacy i ujmę go w planach.

    Mam pytanie , czy wysyłałaś jakieś materiały do sekcji „Materiały” aby można było z nich skorzystać, przy przygotowaniu się do audytu.

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.